תקשורת ומדיה

המונדיאל ממשיך להסעיר את שוק חברות ה-TV הרב-ערוצית

לחץ בקרב החברות הוותיקות? אחרי ש-HOT תקפה את פרטנר, כעת yes - המחזיקה ב-STINGTV, יוצאת נגדה על פרסומת ה-4K ודורשת מהרשות ה-2 ומהערוצים, לא לשדרה
אלכסנדר כץ |  2
מוטל'ה שפיגלר ואייל קיציס בפרסומת לפרטנר TV (צילום מסך)
הפרסומת של פרטנר TV לשירות ה-4K, ממשיכה לעצבן את מתחרותיה. לאייס נודע כי yes פנתה אתמול (יום א') לרשות השנייה בדרישה לפסול את הפרסומת בה נאמר: "רק בפרטנר TV, 4K בכל ממיר ללא תוספת תשלום". המכתב מוען גם למנכ"לי ערוצי הטלוויזיה קשת 12, רשת 13 ועשר.
הרשות השנייה פנתה לפרטנר TV בדרישה לקבל תשובה לפניית yes עד היום אחר הצהריים. הפרסומת עצמה של פרטנר שודרה גם אתמול בערב במקבצי הפרסומות השונים בערוצים המסחריים.
במרכז הפנייה של yes עומדת הטענה כי איכות צפייה כזו בצפייה בסטרימר, אפשרית גם על ידי אפליקציית STINGTV של yes, שאינה מצריכה שימוש בממיר, בנוסף – כל ממיר סטינג הוא גם תומך ב-4K. בשל כך, אומרים בחברת הלוויין, הפרסומת של פרטנר TV מטעה. לדבריהם, פרסומת כזו – בה מככבים אייל קיציס ומוטל'ה שפיגלר, מסבה לחברת yes נזקים כספיים גבוהים.
ממיר ה-4K בפרטנר TV ניתן ללא תוספת תשלום, וכך ב-STINGTV בו ניתן ממיר ראשון בבית אב בחינם (ואולם במידה והלקוח מתנתק לפני תום השנתיים, הוא צריך לשלם את יתרת התשלומים עבור הסטרימר ללא זיכוי של 20 שקלים מנגד, א"כ). מאידך, בשירות של yes אין את ערוץ הספורט, כך ש-9 מבין 64 משחקי המונדיאל, לא יהיו זמינים ללקוחות האפליקציה.
משחקי המונדיאל נמצאים כעת במוקד של קרב איתנים בין חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, כשכל חברה מנסה למשוך אליה לקוחות חדשים באמצעות הבטחות כאלה ואחרות. בשבועות האחרונים עלו כל החברות הגדולות עם קמפיינים פרסומיים שמדגישים את החוזקות שלהן מול המתחרות. HOT ו-yes הדגישו למשל את סוגיית הדיליי שזוכה לתשומת לב מוגברת באירועי ספורט, פרטנר TV הלכה על סוגיית ה-4K.
הקמפיין של פרטנר TV הצליח בשבוע שעבר לקומם גם את HOT, שפנתה לרשות השנייה בדרישה לפסילת הפרסומת. בפנייה נכתב: "יש להבהיר באופן מודגש ומורחב, הן בקריינות והן בכותרות ברורות, בין היתר כי אין כל אפשרות להבטיח שידור רציף ותקין באיכות 4K, כי השידור מותנה במספר גורמים שאינם בשליטת ספק השירות, כי השידור מותנה בעלויות נוספות, וכי השידור נעשה בשיהוי משמעותי". בסופו של דבר נדרשה פרטנר להוסיף את הכיתוב "הצפייה ב-4K כפופה למגבלות טכנולוגיות".
משחקי המונדיאל נמצאים כעת במוקד המאבק בין חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, כשכל חברה מנסה למשוך אליה לקוחות חדשים באמצעות הבטחות כאלה ואחרות. בשבועות האחרונים עלו כל החברות הגדולות עם קמפיינים פרסומיים שמדגישים כל אחד את החוזקה של החברה שעלתה עם הקמפיינים. HOT ו-yes הדגישו למשל את סוגיית הדיליי שזוכה לתשומת לב מוגברת באירועי ספורט. המונדיאל גם הוביל לסדרת התנגחויות בין החברות, בין היתר כשתאגיד השידור כאן דרש מ-HOT להסיר מילה את המילה "רק", HOT כאמור יצאה נגד פרטנר, וכעת yes. 
גורמים בפרטנר אומרים לאייס: "HOT ו-yes זה סיפור אחד במקרה הזה - הן בהיסטריה מהעלאת מודעות לצורך בממיר 4K, כי לרוב המוחלט של לקוחותיהן אין ממיר כזה, ולשתיהן כנראה יש בעיה באספקת הממירים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האיכות צפייה בפרטנר גרועה ביותר
    יובל 06/2018/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא מבין מה יש להתחבר לשירות טלויזיה על גבי האינטרנט, זה איטי וגרוע
    סגור
  • 1.
    רוצה להאמין שאני אדם די דקדקני ועירני, אבל לא מבדיל
    סלי סבג 06/2018/04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בין רגיל ל-HD ל-4K, כל עוד אין שלג כמו בימי האנאלוג אני מרוצה, משוגעים רדו מהגג.
    סגור