תקשורת ומדיה

רה"ע לשעבר שהורשע בעבירות מין - נגד תחקיר עליו ברשת 13

פרק של 'תיק בחקירה' אמור לחשוף עדויות חדשות של נשים נגד מוטי מלכה, אולם לדברי גורמים מלכה עשוי לבקש צו מניעה נגד השידור. בסביבתו של מלכה מכחישים

אלכסנדר כץ |  9
מוטי מלכה, בראיון לגיא פלג ב-2012 (צילום מסך: חדשות 2)
ראש עיריית קריית מלאכי לשעבר מוטי מלכה עשוי לפנות לבית המשפט ולבקש צו מניעה נגד שידור תחקיר אודותיו ברשת 13 - כך אומרים לאייס גורמים המעורים בפרטים.  התחקיר אמור להיות משודר ביום שלישי הבא במסגרת סדרת הדוקו 'תיק בחקירה' שיצרו אייל בלחסן ולימור פנחסוב.
בסביבתו של מלכה מכחישים פנייה כזו, אבל לא מכחישים כי על הפרק הייתה מחשבה לפנות לאפיקים משפטיים נגד רשת במידה וישודר התחקיר.
מלכה, שכיהן כראש עיריית קריית מלאכי במשך כמעט עשור, משנת 2003, נעצר ב-2012 בחשד שאנס עובדת בעירייה, קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא הושעה מעבודתו על ידי משרד הפנים, וכעבור כמה חודשים חתם על עסקת טיעון במסגרתה הודה בהטרדה מינית של 2 נשים ובעבירות נוספות – הורשע, ניצל ממאסר בפועל, ריצה 250 שעות בעבודות שירות ושילם פיצויים של 30 אלף שקל לכל אחת מהמתלוננות.
על פי גורמים, בחודשים האחרונים צולם תחקיר על מלכה, שבין היתר יחשוף גילויים נוספים ועדויות חדשות לכאורה של נשים על התנהלותו של מלכה, שהחליט להתמודד שוב לראשות העירייה בבחירות המוניציפליות הקרובות.
בשבוע שעבר פנתה הפקת 'תיק בחקירה' למלכה בבקשה לתגובה. גורם מספר כי מלכה פנה לרשת 13 ומסר כי הוא עשוי לפנות לבית משפט כדי לבקש צו מניעה נגד השידור, שבפועל אמור לפגוע בו קשות - בטח בפרק הזמן הקצר עד לבחירות המקומיות. בעקבות כך, החלו ברשת לקיים דיונים בנושא – אבל נראה ברשת לא מתכוונים להתקפל. כך עולה גם מתגובת הערוץ לאייס: "התחקיר אכן מיועד לשידור ברשת 13 ולרשת אין כוונה לדחות את מועד שידור התחקיר".
מלכה טוען מזה תקופה ארוכה כי גורמים שונים עשו יד אחת נגדו כדי להפיל אותו, ולסיים את כהונתו בעירייה. בתחילה הודה כי קיים יחסים עם אחת המתלוננות, אולם בשנים האחרונות שינה ככל הנראה אסטרטגיה ותלה את הדברים בניסיונות להפילו. לפני כחודשיים אמר בראיון למנדי ריזל ברדיו דרום  101.5FM כי גורמים אינטרסנטים לדבריו "העלילו עליי עלילות שווא. תראה, לאחר חקירה מקיפה שכללה עימותים, תשאולים, עדים, הבינו נציגי החוק שאין אמת בכל הטענות האלה, ועובדה שכל האשמות שבשמם נחקרתי, נמצאו כחסרי אחיזה במציאות, ונדחו. למען הסדר הציבורי וכדי לחסוך במשאבים אישיים וממשלתיים, החלטתי לחתום על עסקת טיעון ובכך לשים מאחוריי את האשמות חסרות השחר...".
בשלב זה אימת אותו ריזל עם דברים שאמר 6 שנים לפני כן בראיון לגיא פלג בחדשות 2, בהם הודה בקיומה של מערכת יחסים עם המתלוננת נגדו. באותו ראיון מ-2012 אמר מלכה: "עשינו (מלכה והמתלוננת, א"כ) דבר או שניים בהסכמה מלאה" והוסיף כי "כולם עושים דברים כאלה". מלכה הכחיש בראיון מלפני חודשיים את הדברים: "לא אמרתי את זה בשום שלב ובשום מקום".
אייס פנה מספר פעמים למלכה ולעורך דינו, אולם לא התקבלה תגובה לדברים.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    אלי גרבי
    דניאל 08/2018/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כדאי שתפתחו בתחקיר על מעלליו של אלי גרבי ובני משפחתו אז תדעו מה התעללות ופשע
    סגור
  • 7.
    מוט מלכה.אאוט
    רמבו 08/2018/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אדם שמעל באמון וניצל את כוחו ומעמדו כדי לבצע עבירות מין חמורות אין לו מקום לא כראש עיר ואפילו לא כחבר עירייה.
    סגור
  • 6.
    גרביזון
    תפוז מכני 08/2018/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אולי ספר לנו יא׳ח או שגרושתך לנו תפתח על סיפורי האלימות ועל עישונים ללא תמימות אז ספר לנו יאח איך זה לבקר בן על גניבת אמל׳ח אז לך כלום לא יעזור ממורמר תישאר ורק מוטי יחזור הכל סגור הכל חתום גם לתקשורת לא יעזור כלום
    סגור
  • 5.
    הציבור בקרית מלאכי אוהב את מוטי
    מאיר 08/2018/17
    הגב לתגובה זו
    2 4
    ומוטי ינצח בגדול
    סגור
  • 4.
    אנס ממש לא היא פתחה רגליים לחצי עירייה (ל"ת)
    ללו 08/2018/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    רואים ניצנים
    אלי גרבי 08/2018/15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    המלחמה שלי נמשכת. לא יעזור אתה לא תחזור לא רוצים עבריין מין בראשות העיר. לא יעזרו תלונות שווא וסרק במשטרה. איום לשלוח עבריינים. זה לא יעזור אתה לא תחזור
    סגור
  • מה אתה מדבר בכלל הבן שלך יושב בכלא על גניבת אמל"ח מצה"ל
    ללו 08/2018/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אתה מדבר בכלל הבן שלך יושב בכלא על גניבת אמל"ח מצה"ל באיזה זכות אתה מדב בן שלך מכר נשק לערבים ולעבריינים
    סגור
  • 2.
    רואים ניצנים
    אלי גרבי 08/2018/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המלחמה שלי נמשכת. לא יעזור אתה לא תחזור לא רוצים עבריין מין בראשות העיר. לא יעזרו תלונות שווא וסרק במשטרה. איום לשלוח עבריינים. זה לא יעזור אתה לא תחזור
    סגור
  • 1.
    רואים ניצנים (ל"ת)
    אלי גרבי 08/2018/15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור