תקשורת ומדיה

ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה בחדשות עשר

ההכרזה על סכסוך העבודה מגיעה כתגובה של ועד עובדי החדשות בעקבות חשש העבודים מאי אישור המיזוג בין עשר לרשת וסגירת הערוץ
משה בנימין |  2
תמר איש שלום (צילום רונן פדידה)
ארגון העיתונאים הכריז הבוקר (יום ד') על סכסוך עבודה בחדשות עשר בעקבות כוונת הרשות השנייה לדחות את המיזוג בין עשר לרשת.
ההכרזה על סכסוך העבודה ונקיטת צעדים ארגוניים נוספים, היא לאור חששם של העובדים כי אי אישור המיזוג בין הערוצים יוביל את בעלי המניות של ערוץ עשר לסגור אותו.  היום (יום ד') יערוך ועד חדשות עשר אסיפת חירום של עובדי החברה.
לאחרונה פורסם כי יו"ר מועצת הרשות השנייה יוליה שמאלוב ברקוביץ' הציעה להנהלת ערוץ עשר ולבעלי המניות של הערוץ להפוך אותו לערוץ חדשות, במקום להתמזג עם רשת. ההצעה - שטרם הוגשה בצורה רשמית - הגיעה במסגרת הבדיקה שעורכת שמאלוב ברקוביץ יחד עם מנכ"ל הרשות השנייה ניר שוויקי, לגבי בקשת המיזוג שהוגשה לרשות השנייה וצריכה לקבל את אישורה.
לפני כשבוע, ועד עובדי חדשות עשר שלח מכתב לחברי מועצת הרשות השנייה שבו קרא להם לאשר את המיזוג: "השנה האחרונה, מאז פיצול ערוץ 2, הייתה שנה קשה לשוק הטלוויזיה והראתה שקיומם של 3 ערוצים מסחריים אינו אפשרי במדינה כישראל. בחודשים האחרונים מנהלים ראשי הערוץ מגעים עם ראשי חברת רשת למיזוג בין החברות אשר יחזיר את השוק לשיווי משקל. בסיכום שהושג בין הצדדים מובטח המשך קיומה של חדשות עשר באופן שיבטיח את עתידם של עובדי החברה. הבקשה לאישור המיזוג נבחנה ארוכות על ידי הרשות להגבלים עסקיים שאישרה את המהלך וכעת היא ממתינה לאישור הרשות השנייה".
עוד נכתב כי "אישור המיזוג בין החברות הכרחי להמשך קיומה של חברת חדשות עשר וכל דחייה שלו, ובוודאי מניעה שלו, עשויה לגרום למאות עובדים לאבד את פרנסתם. במצב הנוכחי שבו בעלי הבית מפסידים כסף בכל חודש, הערוץ עשוי לקרוס בכל רגע ובסופו של דבר ההשתעשעות בתכניות מורכבות 'שיצילו את הערוץ' תיצור מצב שבו הוא נעלם ומשאיר את שוק הטלוויזיה עם 2 ערוצים מסחריים שחולקים חברת חדשות אחת. התרחיש הזה מסוכן לדמוקרטיה, מסוכן לשוק והרסני עבור 500 עובדי ערוץ עשר ומשפחותיהם".
"לכן", כותבים עובדי הערוץ, "אנו מבקשים להופיע בפני מועצת הרשות השנייה כבר בישיבה הקרובה ולהסביר להם את עמדתנו ואת המצב בו אנו נמצאים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הגשת עתירה לבג"ץ המבוססת על החלטת רשות ההגבלים
    עו"ד מחיפה 09/2018/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תעשה את כל העבודה ותמנע את ההתעמרות של יו"ר מועצת הרשות השניה, בחברת חדשות 10, מנהליה ועובדיה.
    סגור
  • 1.
    תפטרו את ליאור לנדברג. (ל"ת)
    בושה של ערוץ 09/2018/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור