תקשורת ומדיה

האם דרעי "דפק" לקול ברמה את העימות בין המתמודדים בי-ם?

משה ליאון ביטל הגעתו לעימות שעות לפני קיומו. אצבע מאשימה מופנית לעבר השר דרעי התומך בליאון על הטלת הווטו לכאורה נגד ההשתתפות, בשל המלחמה שמנהלת ש"ס בקול ברמה
אלכסנדר כץ |  3
אריה דרעי (צילום יעקב כהן)
עימות בחירות עם המועמדים לראשות עיריית ירושלים שאמור היה להתקיים אתמול (יום ג') בלייב ברדיו קול ברמה, בוטל ברגע האחרון, בשל "הברזה" של המועמד משה ליאון. גורמים טוענים כי שר הפנים אריה דרעי לחץ על ליאון – בו תומכת ש"ס בבחירות לראשות העירייה - לבטל את השתתפותו, וזאת בשל היחסים הטעונים בין דרעי וש"ס לבין התחנה החרדית.
בשבועות האחרונים תואם עימות בין 4 המועמדים המובילים בירושלים (מתוך שישי): ליאון, השר זאב אלקין, עופר ברקוביץ' ויוסי דייטש. התחנה העבירה למועמדים את נהלי העימות, זהות המשתתפים ושם מנחה העימות - משה גרסנר. כמו כן הוזמן ציוד טכני לטובת האירוע, ונשכרה חברת צילום שתתעד את האירוע, שאמור היה להיות משודר גם באתרי האינטרנט החרדיים בחדרי חרדים ואקטואליק.
אתמול ב-8 בבוקר, כ-3 שעות לפני העימות, הודיע ליאון לאנשי קול ברמה כי לא יגיע לעימות, וזאת כאשר שאר המועמדים כבר עושים את דרכם לאולפני התחנה בבני ברק. מנכ"ל קול ברמה, אריאל דרעי, אומר לאייס: "דיברתי איתו הרבה לאחר ההודעה שלו, וכל פעם היה תירוץ אחר לביטול - שהוא לא רוצה את המנחה שנבחר, גרסנר, למרות שמראש הם אישרו אותו. אחר כך אמר כי הוא רוצה שכל 6 המועמדים בבחירות לראשות העירייה ישתתפו בעימות, למרות שהוא ידע מראש שהוזמנו ארבעה. אחר כך אמר כי הם בכלל לא התחייבו להשתתף, וכי לא טוב לו לקחת חלק בעימותים בשלב זה של הבחירות".
הטענה האחרונה קצת מוזרה, בעיקר כאשר אתמול בערב לקח ליאון חלק בפאנל שהתקיים בבית החולים הדסה, שהנחה אבי מימרן מרדיו קול חי, המזוהה בשנים האחרונות עם ש"ס. בפאנל בהדסה אמר אלקין שמשה ליאון לא הגיע לקול ברמה משום שדרעי אסר עליו זאת. בעקבות כך, ליאון נטש את המקום וסירב להתייחס לטענות נגדו.
 תיעוד של עורך אקטואליק מנחם קולדצקי
במהדורת החדשות המרכזית של קול ברמה אתמול בערב, המשיך אלקין עם טענותיו, כשאמר שחבל שליאון נטש את העימות בהדסה, אבל זה בגלל שהוא מקבל פקודות מדרעי.
מערכת היחסים המתוחה בין השר דרעי לרדיו קול החלה חודשים לפני בחירות 2015, אז התרחש פיצוץ בתוך ש"ס, כאשר אלי ישי פרש ממנה והקים מפלגה מתחרה. אותה מפלגה זכתה לתמיכת קול ברמה, בעוד שקול חי הפכה לערוץ הבית של ש"ס.
הנתק בין הצדדים כלל התנתקות מלאה של ש"ס מקול ברמה, אז עוד התחנה המובילה במגזר החרדי על פי נתוני TGI (מאז התהפכה המגמה וקול חי עקפה את קול ברמה בנתוני החשיפה, א"כ). בזמנו פורסם באייס כי הנתק כולל את דרגי תנועת ש"ס, מרמת השרים וחברי הכנסת, חברי מועצות ערים, ועד הפקידים הבכירים והזוטרים יותר, לבין קול ברמה, וכי אנשי ש"ס אינן מתראיינים בתכניות השונות של התחנה המזוהה עם הציבור החרדי-ספרדי, ולמעט מספר קטן ביותר של חריגות שש"ס ידעה לגדוע בבוא העת. אפילו הרב הראשי הספרדי לקח צד במלחמה
גורמים טענו כי מדובר בהנחיה של יו"ר התנועה דרעי, אחרים אמרו כי אין הוראה פורמלית כזו. בהמשך אף טען מנכ"ל קול ברמה אריאל דרעי כי פוליטיים ששמו לעצמם למטרה "לחסל את קול ברמה".
ממטה משה ליאון נמסר בתגובה: "אנו מבינים לליבו של זאב אלקין שמצבו הנואש גורם לו להמציא סיפורים שלא היו ולא נבראו בתקווה להשחיר את פני המתמודדים האחרים. משה ליאון מתראיין באופן קבוע לקול ברמה וימשיך בכך. יחד עם זאת, משה ליאון לא חייב לספק חשיפה למועמד כושל שמעוניין בקצת רייטינג. משה ליאון עובד אצל תושבי ירושלים - ואצלם בלבד".
בסביבתו של שר הפנים אריה דרעי מכחישים את הדברים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    משה ליאון לא ראש העיר של כולם
    לך הבייתה 10/2018/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה רוצה דרעי לך תשאר איתו אנחנו לא בוחרים בך .
    סגור
  • 2.
    גלסנר. משה גלסנר.
    שמעון 10/2018/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא גרסנר. נא לתקן.
    סגור
  • 1.
    בוגר מעשיהו
    מישל 10/2018/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אתה מצפה מאדם שישב ארבע שנים בבית סוהר זה מה שהוא למד
    סגור