תקשורת ומדיה

פרס מפעל חיים לשמעון שיפר ולעמוס בידרמן בכנס אילת

כך החליטה אגודת העיתונאים בת"א. שיפר הוא הפרשן המדיני של העיתון כ-30 שנה וחשף בין היתר את המגעים שהבשילו להסכם אוסלו. בידרמן מאייר להארץ כ-20 שנה
אלכסנדר כץ |  2
שמעון שיפר ועמוס בידרמן (צילום תומריקו, עמוס בידרמן)
חברי הנהלת אגודת העיתונאים בתל אביב החליטו להעניק את פרס מפעל חיים של כנס אילת לעיתונות 2018 לפרשן המדיני של ידיעות אחרונות, שמעון שיפר ולמאייר הקריקטורות עמוס בידרמן מהארץ. הפרסים יוענקו בטקס המרכזי של הכנס שיתקיים בעוד כחודש.
שיפר משמש בתפקידו בידיעות כמעט 30 שנה. הוא חתום על עשרות אלפי כתבות, טורי פרשנות ומאות סקופים. הוא היה הראשון לדווח על קיומו של מו"מ חשאי בין נציגים ישראליים לנציגי אש"ף בסקנדינביה, מו"מ שהבשיל להסכמי אוסלו. בין חשיפותיו היה גם הסיפור שמאחורי פרשת ג'ונתן פולארד על כך שריגל עבור מדינות נוספות.
לאחר שירות בצה"ל בצנזורה הצבאית, החל שיפר את דרכו בעיתונות ב-1974 כשהצטרף לרשות השידור וסיקר את תחומי הפנים, השיכון והבריאות בקול ישראל. לקראת סוף העשור היה העיתונאי הראשון לסקר באופן מלא את תחום ההתיישבות והחל לשמש ככתב מדיני. כשהיה שליח קול ישראל בוושינגטון, חשף כיצד ישראל הייתה זו שיזמה העברת משלוחי נשק לאירן בפרשת "איראנגייט".
בידרמן משמש יחד ערן וולקובסקי כאחד ממאיירי הקריקטורה היומית של 'הארץ'. לאחר שירותו הצבאי סיים לימודי עיצוב גרפי בבית הספר לאמנות בצלאל. בנוסף ל-20 השנים האחרונות בעיתון, אייר במהלך הקריירה הענפה שלו גם בעיתונים העיר, כל העיר וחדשות. בידרמן, שעל פועלו זכה בפרס מטעם האו"ם, היה הזוכה הראשון בפרס דוש לקריקטורה. איוריו של בידרמן, המציגים עמדה ביקורתית בסוגיות אקטואליות שונות, חוללו פעמים רבות דיונים סוערים ושיח ציבורי ער.
בשנים הקודמות זכו בפרסי מפעל חיים של כנס אילת לעיתונות חיים יבין, רינה מצליח, שושנה חן, יואל מרקוס, שלום קיטל, דב יודקובסקי ז"ל, יעקב אחימאיר, דן מרגלית, ירון לונדון, מוטי קירשנבאום ז"ל, סבר פלוצקר, רון בן ישי, רוני דניאל, סטלה קורין ליבר, סימה קדמון, אהרל'ה ברנע, אורי אבנרי ז"ל, אריה גולן, נחמיה שטרסלר, כרמלה מנשה, יחזקאל אדירם, נח קליגר ובינה לוז.
שמעון שיפר מסר: "הפרס הזה לא היה מגיע לי בלי העזרה והשותפות עם רעייתי רחלה ז"ל שהסתלקה מהעולם בלי לזכות לחמלה מצד מערכת הבריאות. אני מקדיש גם את הפרס לעיתונאים שעושים את עבודתם במסירות לגילוי האמת על המתרחש במערכות חיינו. בלי עבודת רגליים אין עיתונות".
עמוס בידרמן אמר: "אני שמח ומתרגש לקבל פרס שניתן לי על ידי חברים, קולגות מהתקשורת".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מבית מדרשו של בר מוחא
    בדיחה עצובה 10/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמעון שיפר ונחום ברנע אתרגו את אולמרט ושרון. היו היחצנים והדוברים שלו. בושה שהם בכלל מוגדרים כעיתונאים ומקבלים פרסים. במקום לתת פרסים לכתבי שטח שיורקים דם באגודת העיתונאים ממשיכים במסורת המבישה לחלק פרסים לכתבי המזגנים ואלה ששמרו על ראשי הממשלות ולא העזו לתקוף אותם. בר מוחא תתבייש
    סגור
  • 1.
    שמאלנים מחלקים לסמולנים. פרס מנייר טואלט, ביזיון (ל"ת)
    איכסס 10/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור