תקשורת ומדיה

לאחר שנתיים: מנהל מחלקת התעודה בתאגיד סיני אבט עוזב

אחד מאנשי המקצוע הבכירים בעולם הדוקו הישראלי, סיכם על עזיבתו עם מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ
אלכסנדר כץ |  8
סיני אבט (צילום איה אפרים)
מנהל מחלקת התעודה בתאגיד השידור כאן, סיני אבט עוזב את תפקידו אחרי כשנתיים בתפקיד, כך פורסם בסוף בשבוע בטוויטר של אייס. העזיבה סוכמה במשותף עם מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ.
אבט ניהל את הקמת המחלקה הדוקומנטרית בתאגיד כאן, לאחר שזכה במכרז לתפקיד, וגבר בין היתר על דורון צברי. במהלך השנתיים האחרונות יצאו מעל 40 פרויקטים תיעודיים יצאו לדרך, שרבים מהם נמצאים בשלבי הפקה לקראת שידורם. חלק מאותם פרויקטים כבר שודר, כגון הסדרה 'חיסידיסטוק', הסרט 'הנאצי הטוב' ועוד.
5 סרטים הוצגו בפסטיבל דוקאביב האחרון ו'אישה של בית' אף זכה שם בפרס חבר השופטים. בפסטיבל חיפה הקודם זכה סרטו של שלומי אלדר 'ארץ זרה' בפרס הגדול, ובהמשך שודר בכאן 11, מה שעורר ביקורת קשה מצידה של שרת התרבות מירי רגב. בפסטיבל חיפה הנוכחי זכו סרטי סדרת 'העברים' בהפקתו של יאיר קידר בציון לשבח מיוחד.
עוד פרויקט של אבוט שייצא לדרך הוא משבצת דוקו קבועה ראשונה בכאן 11 שצתעלה בנובמבר הקרוב, במסגרתה יוצגו לצד סרטי התעודה גם סדרות כגון 'מעברות' שביימה דינה צבי והפיק ארקי ברנשטיין, 'משתפים פעולה' בהפקת רוני מנור ובבימויים של דוד אופק וטל מיכאל, מיני סדרה על מנחם בגין ז"ל של היוצר לוי זיני ועוד.
אבט הוא אחד מאנשי המקצוע המנוסים בארץ בתחום הדוקו. הוא היה המנהל האמנותי של פסטיבל דוקאביב במשך 6 שנים, עד להגעתו לתאגיד. הוא גם היה מנהל ערוץ 8 של HOT במשך 8 שנים, שם לצד סרטים מצליחים ועטורי פרסים כגון 'מחסומים' של יואב שמיר ו'ואלס עם באשיר' של ארי פולמן שהיה מועמד לאוסקר, היה גם אחראי על פרויקטים שונים, בין היתר 'בולדוג עם מיקי רוזנטל ובהמשך עם גיא מרוז.
בתאגיד השידור כאן אישרו את הפרטים.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    שמאלן הולך שמאלן יבוא
    גד גון אל 04/2019/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סיני אבט מעולם לא ביים בעצמו רבע סרט. התאמתו לענף נבעה בין היתר משמאלנותו הקיצונית והוא נמנה עם אלה הסבורים שישראל אחראית ב - 100 אחוזים להעדר השלום. בכך הוא מצטרף לשאר מנהלי התעודה למשל ב"יס" ובערוץ 8. שמאלנים חשוכי מרפא, מסלפי היסטוריה ומתעלמים מהעובדות. ראו סדרת "אוסלו" המבישה ששודרה ב"יס" והייתה מלאה סילופים וכזבים שנועדו להציג את הפלסטינים כשואפי שלום ואת הישראלים כמחרחרי מלחמה. 1000 מירי רגבים ויותר מוכשרות ומתוחכמות ממנה לא יצליחו לעקור את יבליות השמאל הלופתות את העשייה התיעודית והדרמטית הקולנועית בישראל.
    סגור
  • 7.
    תודה לאל.
    YYY 11/2018/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שמח לשמוע.
    סגור
  • 6.
    מתי תראיינו את הפורשים הקודמים? גל שטרנברג לדוגמא?
    לקטור 10/2018/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והנה... עוד לא יבשה הדיו על הודעתו של סיני אבט וגם אסנת אדן מודיעה על עזיבתה. מתי נוכל לקרוא את השגותיהםשל זיו נוה ושל ליסה עוזרד ושל שמעון אלקבץ ושל כל האחרים שעזבו התפטרו או התפוטרו? איפה הפה הגדול של דורון צברי הלוחם הדגול בשחיתות? איפה כל אנשי החדשות. קרנפים כולכם. חסרי עמוד שדרה.
    סגור
  • 5.
    עובר לערוץ 10?
    דור 10/2018/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום ציפי ביידר המצויינת שעזבה לקסטינה?
    סגור
  • 4.
    סיני המלך - חבל שאתה עוז ב (ל"ת)
    4r5 10/2018/28
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    עשה צחוק מהלקוטרה
    מבין 10/2018/28
    הגב לתגובה זו
    3 3
    קיבל החלטות לא טובות. שורה תחתונה כשל.
    סגור
  • 2.
    תאגיד הביוב המושחת הוא בית כלא. אסתלק ברגע הראשון שאוכל (ל"ת)
    עובדת שם 10/2018/28
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 1.
    פשוט בלתי אפשרי לעבוד כמו שצריך בתאגיד
    א' 10/2018/28
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ומי שעובד שם סובל. לכן מי שיכול עוזב, פשוט מאד
    סגור