תקשורת ומדיה

הפרסום בפרטנר TV: עם תמחור גמיש, בלי תכני רשת וקשת

מפרסמים יוכלו לשלם על פי חשיפה במחיר לנקודת רייטינג ובנוסף יוכלו לשלם מחיר FIX קבוע מראש - כל מפרסם במסלול משלו. החברה מעדיפה מפרסמים עם קהל יעד מגוון ולא נישתי
משה בנימין | 
איציק בנבנישתי (צילום משה שי)
הפרסום המטורגט בפרטנר TV בטכנולוגיית ה-Addressable tv יצא לדרכו השבוע וכבר מעורר עניין בשוק הפרסום. עם זאת, בדיקת אייס בקרב כמה ממשרדי הפרסום המובילים מגלה תמונה שאינה אחידה. בחלק ממשרדי הפרסום מדווחים לאייס כי לא נרשמה שום התעניינות מצד הלקוחות לגבי הפרסום בפרטנר TV ובמשרדים אחרים, כולל חברות מדיה מדווחים כי נרשמה התעניינות רבה בפורמט החדש.
כפי שפורסם, המפרסם הראשון שאתו פרטנר מתחילה את הפעילות במודל ניסיוני הוא סנו. גורמים בסביבת החברה מוסרים לאייס כי מפרסמים רבים אחרים מעוניינים לפרסם בפרטנר TV אך נכון לעכשיו הקריטריון שלפיו בוחרת פרטנר את המפרסמים הוא קהל יעד מגוון ככל האפשר - כזה שיכול למקסם את יתרונות הפלטפורמה. 
נכון לעכשיו, בצעדיו הראשונים של הפרסום המטורגט, רשת 13 וקשת 12 שצופים מהצד בחשש טבעי ומובן אינם נמצאים בחבילת הפרסום של פרטנר ובין הצדדים מתנהלות שיחות בכדי להגיע להסכם. דהיינו, מנויי פרטנר TV יראו את אותן הפרסומות שכל צופי רשת וקשת האחרים רואים באותו הזמן. מנגד, בערוצים שבהם פרטנר הסדירה את הסוגיה וחתמה על הסכמים עם בעל התוכן היא יכולה לפרסם בכל דרך שתבחר, לפני תכנית, באמצע תכנית, על גבי המסך ועוד. 
למרות שרשת וקשת עדיין לא הביעו את הסכמתם לפרסום מטורגט על גבי התכנים שלהם עבור צופי פרטנר TV, מודלים מקבילים מהעולם מראים שדווקא ערוצי הברודקאסט המסחריים הם פלטפורמות הפרסום הבולטות והמובילות ב-Addressable tv וכך למשל בבריטניה. עוד נודע לאייס כי בשלב זה תמחור הפרסום בפרטנר TV יהיה גמיש. מפרסמים יוכלו לשלם על פי חשיפה במחיר לנקודת רייטינג ובנוסף יוכלו לשלם מחיר FIX קבוע מראש - כל מפרסם במסלול משלו. 
קולות אחרים שנשמעים בזירת הפרסום מדברים על כך שהרגולטור יתערב בסופו של דבר ולא יאפשר לפרטנר לפרסם כפי שהיא מתכננת. לדברי גורם בכיר בתעשיית הפרסום "זה אוויר חם. כש-yes ו-HOT יתלוננו על כך שלהם אסור לפרסום הרגולטור יתחיל לבדוק מה קורה ולא בטוח שפרטנר תוכל להמשיך כפי שהיא מתכנת. אם לא זה לא יהיה כך, אז yes יחליטו מחר שהם עוברים בעצמם לשידור על IP ויתחילו להפגיז את הצופים בפרסום". 
בפרטנר מדגישים שהזכות לפרסם למנויי החברה מתבססת על כך שהשידור שלה מוגש על פלטפורמת אינטרנט ולכן היא אינה נתונה לרגולציה של מועצת הכבלים והלוויין, כמו לדוגמה התוכן ביוטיוב שהוא לשיטתם, תוכן אינטרנטי שאין עליו רגולציה והוא מוצמד לפרסום. עם זאת, ההבדל הין פרטנר לתכני אינטרנט אחרים נעוץ בעובדה שהיא משדרת למנויים שמשלמים לה עבור התוכן.
מבחינת פרטנר מדובר בערך ולא בעול על הצופה, עם חווית צפייה שאינה משתנה, ללא הפרעה לתוכן. על פי תכניות החברה הדרך לעקוף את הפרסום למנויי משלמים יגיע בעתיד בצורה של פיצ'רים, שירותים ותכנים נוספים בלי להוסיף עלויות ללקוח. תסריט נוסף, במקרה שהתוספות הללו לא יניחו את דעתם של המנויים (וסיכוי גדול שלא), מדבר על שינוי שיטת התשלום כך שמנויים שיראו פרסומות ישלמו פחות מהמחיר הרגיל. כרגע, אומרים בסביבת החברה, הכל פתוח ולא פוסלים שום דבר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה