תקשורת ומדיה

אחרי הסערה ברשת 13: מנכ"ל החדשות גולן יוכפז עוזב

בעקבות הרייטינג הפושר של המהדורה, ביקשו בעלי המניות ברשת 13 לסיים את כהונתו של יוכפז. יוכפז הודיע לדירקטוריון על החלטתו לפרוש מיידית. ישראל טויטו יחליפו זמנית
אלכסנדר כץ |  4
גולן יוכפז (צילום עדי אורני)
גולן יוכפז צפוי לעזוב את חברת החדשות של רשת 13 באופן מיידי, והודיע על כך לדירקטוריון חברת החדשות. הצעה של בעלי המניות ליוכפז להישאר בתפקיד עוד 3 חודשים, נענתה על ידו בשלילה. 
בכך יחתום יוכפז 6.5 שנים כמנכ"ל חדשות 13 (עד לפני כמה חודשים - חדשות עשר). מי שיחליפו באופן זמני הוא ישראל טויטו, סמנכ"ל התוכן בחדשות 13, ומי שהיה העורך הראשי של המהדורה המרכזית של ערוץ עשר. 
בינואר 2013 אישר דירקטוריון חברת חדשות 10 את מינויו יוכפז למנכ"ל, לאחר שנה ללא מנכ"ל קבוע, עם התפטרותו של ראודור בנזימן מהתפקיד בעקבות פרשת ההתנצלות בפני שלדון אדלסון. את התפקיד מילא באותה תקופה אורי רוזן, ולאחר התפטרותו - אבי אלקלעי.
יוכפז (45) נהנה מהערכה רבה בשוק התקשורת, וגם במהלך השנים האחרונות העניק גיבוי לכתביו. רק לפני שנה וחצי הוארכה כהונתו ב-5 שנים נוספות בשל שביעות הרצון של הבעלים. ואולם, יש לציין כי מהדורת החדשות של רשת 13 (ולפני כן ערוץ עשר) התקשתה לצמצם פערים מהמתחרה הגדולה שלה – חדשות 12 (ובעבר – חדשות 2).
המיזוג בין חדשות עשר לתוכן הכללי של רשת 13, לא הצליח להקפיץ את הרייטינג של מהדורת החדשות, שנשרכת בפער של כ-7-8 נקודות אחרי חדשות 12. הדבר הזה עמד בעוכריו של יוכפז. בעקבות כך, החלו בעלי המניות בערוץ – ובראשם אנשי RGE - לפעול להחלפתו, בתקווה שהוא יסכים לפרוש ברצון - תמורת חבילת פרישה מכובדת. ואולם יוכפז סירב לכך. 
לפני שבועיים חשף רן בוקר ב-ynet את המאבק הפנימי בתוך רשת 13, דבר שעורר תרעומת וביקורת בתוך חברת החדשות, ותמיכה של כתבים במנכ"ל יוכפז. כדי להדיחו, נזקקים בעלי המניות לאישור של 75% מדירקטוריון חברת החדשות, דבר שהיה קשה להשיגו. יו"ר רשת 13 החדש נדב טופולסקי, ניסה לשכנע את יוכפז לפרוש מהתפקיד עם מענק פרישה מכובד, אולם יוכפז סירב. נראה שכעת הסכים יוכפז להיענות להצעה, ולעזוב בהסכמה, כדי להימנע מטלטול מיותר של חברת החדשות.
כעת מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי ובעלי הערוץ ינסו לאתר מנכ"ל חדש לחברת החדשות. בין השמות שעלו, אפשר למנות את טויטו עצמו, שיהיה כאמור מ"מ מנכ"ל בתקופה הקרובה; סמנכ"ל התוכן ועורך המהדורה בחדשות 12 גיא סודרי; ערן טיפנברון – לשעבר עורך ynet וכעת עורך ערוץ הכנסת החדש; וברוך שי – סמנכ"ל החדשות בתאגיד השידור כאן.
תגובתו של גולן יוכפז טרם התקבלה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הוספת מגזין טבע בארץ באופן קבוע
    איל 06/2019/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוכנית שתעקוב אחרי מצב העצים וחיות הבר בארץ תוסיף עינין
    סגור
  • 3.
    תמנה את אלמוג בוקר לערוך את המהדורה (ל"ת)
    טויטו תתעורר 05/2019/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    גולן הלך קח איתך את ליאור לנדברג
    הבעיה ליאור לנדברג 05/2019/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האיש שהרס את המהדורה
    סגור
  • 1.
    הרס את המהדורה
    ליאור לנדברג יפוטר 05/2019/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ישראל טויטו תעיף את ליאור לנדברג. עורך כושל שמעולם לא היה עיתונאי. תפטר אותו ומהר
    סגור