תקשורת ומדיה

יעל דן ורינו צרור יקבלו את פרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית

בנוסף יקבל אסף חנוכה את פרס דוש לקריקטורה. כמו כן כבר הוכרז לאחרונה כי פרס סוקולוב לעיתונות כתובה יוענק השנה לרוני לינדר גנץ וליוסי ורטר
אלכסנדר כץ |  2
רינו צרור (צילום עמליה דואק)
עיריית תל אביב השלימה את פאזל הזוכים בפרס סוקולוב. היום (יום ג') הודיעה כי פרס סוקולוב לתקשורת האלקטרונית יוענק לרינו צרור ויעל דן, שניהם מגל"צ, ואילו פרס דוש לקריקטורה יוענק לאסף חנוכה. בחודש מאי כבר הודיעה העירייה כי פרס סוקולוב לעיתונות כתובה יוענק השנה לרוני לינדר-גנץ מ-TheMarker וליוסי ורטר מהארץ.
בהודעת העירייה נמסר כי רינו צרור הוא "עיתונאי לוחמני המציב בעקביות מזה עשרות שנים בחזית העשייה סדר יום חברתי, תוך התמקדות ומתן תשומת לב מיוחדת לפריפריה החברתית, הפוליטית והגיאוגרפית. סדר יום זה בא לידי ביטוי בתכניתו היומית בגלי צה"ל, בסדרות הטלוויזיה הדוקומנטריות ששודרו בערוצי הטלוויזיה השונים ובסרטי תעודה. פרס זה מוענק לו על סיקור עקבי ומעמיק של נושאים אשר לא זכו קודם לזרקור תקשורתי".
על יעל דן נכתב כי "עיתונאית גלי צה"ל שתכניתה היומית 'עושים צהריים' מובילה סדר יום חברתי ומלא חמלה תוך שימת דגש על המאבק בפגיעות מיניות בעיקר בילדים ובנערות צעירות. במהלך השנים הגישה מגוון תכניות רדיו וטלוויזיה, בהן 'תצפית', 'יומן תרבות' ו'שטח פרטי'. הפרס מוענק לה על היותה נושאת דגל בחשיפת כשלים ומחדלים במערכות הציבוריות ובהעלאת המודעות לטראומות כתוצאה מפגיעה מינית".


יעל דן (צילום: אלכסנדר כץ)
על אסף חנוכה נכתב כי הוא "מיוצרי הקומיקס המובילים והמקוריים בישראל. עבודותיו נוגעות בהוויה המקומית מתוך זווית ראייה אינטימית ומשפחתית, המקבלת משמעות חברתית-אקטואלית ונעה בין הריאליסטי לסוריאליסטי. יצירתו מצטיינת באיכותה הגרפית ובצבעוניות מחושבת ומתוחכמת המדגישה את המסר הסיפורי".
חברי ועדת השופטים של פרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית המוענק על ידי עיריית תל אביב, הם היו"ר פרופ' רפי מן, המו"לית של גלובס אלונה בר-און, ליסה פרץ, סימה קדמון ורן רזניק. חברי ועדת השופטים של פרס דוש לקריקטורה הם היו"ר פרופ' ענת קציר, ד"ר מיקי גרדוש, דניאלה גרדוש-סנטו, דניאלה לונדון-דקל ונמרוד רשף. חברי ועדת השופטים לפרס סוקולוב לתקשורת כתובה הם היו"ר רותי יובל, גל גבאי, רביב דרוקר, גלעד טוקטלי וד"ר ציפי ישראלי.
עיריית תל-אביב מעניקה את הפרס ע"ש נחום סוקולוב, כדי לעודד עיתונאים שהצטיינו בעבודתם העיתונאית והטביעו את חותמם על העיתונות הכתובה, וכן לציין תחקירים וכתבות עומק שנעשו בשנתיים שקדמו להענקת הפרס, התאפיינו בחשיבות ציבורית מיוחדת וביטאו מצוינות עיתונאית. כמו כן, העירייה מעניקה את פרס דוש לקריקטורה. הפרס בסך 18 אלף שקלים, יוענק לכל אחד מהזוכים בטקס שיתקיים באוקטובר.
נגד פרס סוקולוב הועלו בשנים האחרונות טענות כי השופטים מדירים ממנו עיתונאים ימניים. האחרון שזכה בפרס על מפעל חיים, היה אורי אליצור ז"ל בשנת 2008. מאז ב-5 הפעמים שהוענקו ויוענקו הפרסים, אין עיתונאי המזוהה עם הימין, בעוד יש כאלה שמזוהים עם השמאל או אפשר להעריך שהם הם תומכים בו. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פרס ללקקני עכוזים אין בו שום כבוד או יוקרה. (ל"ת)
    אפשר להתעלם ממנו 07/2019/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    טיב העיתונות
    נחום סוקולוב 07/2019/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם לדבר על טיב העיתונות ולא ולא על העמדןת הפוליטיות? מתי יבינו העיתונאים ואלה המסקרים את פועלם שהם לא פוליטיקאים? תתרכזו בעבודה שלכם או שרוצו לממשלה
    סגור