תקשורת ומדיה

הרדיו הערבי החדש יושק בינואר: "באים לזעזע ולנער את השוק"

עם סיום המכרז, החלו אנשיו של זיאד עומרי לעבוד על הקמת רדיו נאס שישדר בצפון ובמשולש. הלוח שהולך ונבנה יכלול יומני ומבזקי חדשות, רצועת ספורט ותכניות מלל ומוזיקה
אלכסנדר כץ |  3
אולפן רדיו (צילום iStock)
תחנת הרדיו החדשה בערבית - רדיו נאס, תחל בשידוריה הרשמיים בתחילת ינואר - כך נודע לאייס. בימים האחרונים החלה התחנה לשדר מוזיקה ב-2 התדרים שהוקצו לה, 103.3FM ו-107.8FM, כדי לעשות טסטים לתדרים ולאתר תקלות שידור.
במכרז שפרסמה הרשות השנייה, זכו 2 קבוצות. הראשונה הייתה רדיו א שמס שכבר משדרת 16 שנה, פרק זמן שחייב על פי חוק לצאת למכרז חדש, וקבוצה בראשותו של איש העסקים זיאד עומרי, הנחשב למעסיק הגדול במגזר הערבי, כשבבעלותו רשת בתי מלון ומוסדות חינוך וסעד, ושהיה בעבר אחד מבעלי ערוץ הטלוויזיה בערבית הלא TV ויו"ר דירקטוריון הערוץ, עד שרוב האחזקות נמכרו לבאסם ג'אבר, בעלי קבוצת פנורמה. לעומרי יש כ-60% מהרדיו, ואת השאר מחזיקים אשת הפרסום סוזן מזאווי, הרופא הדרוזי ד"ר באסם סעד, ורימאח עוביד.
על פי ההצעה שהוגשה, התחנה תזכה לייצוג של כל הדתות והעדות ויהיו לה 2 מנכ"לים, האחד ערבי-ישראלי - חוסאם אבו-בכר והשני יהודי, אייל לאון, לשעבר מנכ"ל רדיו צפון במשך 15 שנה. בימים אלה עובדים בתחנה על לוח שידורים שיורכב בין היתר מ-2 יומני חדשות מרכזיים - בבוקר ואחר הצהריים, רצועת ספורט יומית, מבזקי חדשות שעתיים, תכניות תרבות, ייעוץ ומלל, מוזיקה ועוד. השם נאס לא מקרי: פרושה אנשים בערבית.
"נהיה במה של אנשים, נייצר במה מקצועית בה נשמיע את הקול של האנשים, ולא רק סיסמאות. הבעיות של המאזינים יהיו חלק אינטגרלי מהשידור", מסביר המשנה למנכ"ל רדיו נאס, ד"ר פיראס ח'טיב, לשעבר כתב של BBC בירושלים ובלונדון, כתב סקאיי ניוז בישראל, שעשה את הדוקטורט שלו בתקשורת באוניברסיטת בלונדון, ולמד בין היתר באוניברסיטת אוקספורד על מלגה יוקרתית בשיתוף עם סוכנות הידיעות רויטרס.
"זאת תחנה חדשנית ודינאמית מבחינת תכנים", הוא מסביר, "כנראה שלא נמציא את הגלגל, אבל נעשה הכל כדי שצעירים ולמעשה ימצאו שפה משותפת איתנו. נשים דגש רציני על ספורט, כי אנחנו רוצים להגיע אל הצעירים הערבים. תהיה אפליקציה, אתר אינטרנט ופעילות ענפה ברשתות החברתיות. נחשוף את הצרכים של המאזינים שלנו באופן ידידותי ונהיה פה לאוכלוסיות החלשות שצריכות עזרה. לכן השם השלנו - רדיו אנשים - חשבנו עליו הרבה וזה הקו המנחה שלנו".
ח'טיב וחבריו לרדיו נאס נכנסים לשוק בו עוגת הפרסום לא מצליחה לגדול בצורה משמעותית – ועל פי הערכות עומדת על כ-80 מיליון שקלים בשנה, סביב ה-5% מכלל עוגת הפרסום הישראלית, כאשר הציבור הערבי הוא 18% מכלל אזרחי המדינה. "קיבלנו את הזיכיון ביולי לאחר זכיה במכרז מאד רציני עם מתחרים מאד רציניים, ואנחנו באים לשנות את המציאות העיתונאית בחברה הערבית. אנחנו לא רק סובלים מעניין של פרסום, אלא צריכים לתת תוכן טוב שיעזור לנו להגדיל את עוגת הפרסום. כאיש תוכן אני מעריך שאם אנחנו עושים עבודה טובה, נצליח לעשות הרבה יותר ממה שעושים עכשיו". לדבריו, "אם תהיה לנו נוכחות עיתונאית טובה, שוק הפרסום לא יתעלם מאתנו. אין כרגע מי שיכתיב את השיח הציבורי. שוק התקשורת הערבי הוא סטטי ולא זז. גוף חדש כמונו אמור לזעזע את השוק ולנער אותו. אנחנו מתכוונים להוביל סדר יום חדש באזור הזיכיון שלנו. עם כל הכבוד למתחרים, הגענו למצב שצריך עוד במה – צריך תחרות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ערבי זה בסוריה. פה זה יהודים (ל"ת)
    ערבי? 11/2019/19
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 2.
    יש כבר רדיו בשם הזה
    רמי 11/2019/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כאן באיזור הדרום והוא משדר בתדר 103.2
    סגור
  • 1.
    נפגעי המוכתאר
    נפגעי המוכתאר 11/2019/14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אם יידעו לעבוד בצורה מקצועית והגונה עם המפרסמים ומשרדי הפרסום במגזר הרדיו יהיה הצלחה כלכלית אדירה! ואם יבחרו להיות "מוכתארים" כמו המתחרה המוביל אז חבל להם על ההשקעה כי יש כבר מוכתאר אחד אסלי שכמעט אף משרד פרסום לא עובד איתו!
    סגור