תקשורת ומדיה

גם להעתיק צריך לדעת: הפאדיחה של ישראל היום

דיווח של נעה לנדאו ב"הארץ" הועתק מילה במילה, כולל טפיחה עצמית על השכם, על ידי אתר "ישראל היום". בחשבון הפייסבוק של "הארץ" עטו על המציאה, ופרסמו פוסט עוקצני. ב"ישראל היום" מיהרו לשנות את הידיעה ובחרו שלא להגיב
אייס |  1
תשדיר ישראל היום שהוסר (צילום מסך) (צילום צילום מסך)
כל מי שעבד בדסק חדשות אינטרנטי מכיר את הסיטואציה שבה עולה ידיעה באתר מתחרה וצריך להגיב אליה במהרה. לפעמים פונים אל הכתב ולפעמים פשוט לוקחים את עיקרי הידיעה של המתחרים, משכתבים אותה ומאשרים עם הכתב המסקר שאפשר לעלות איתה.
ולפעמים זו סתם עצלות של כתב, שאין לו כח או האפשרות לכתוב את הידיעה באותו זמן, והוא מעדיף לעשות קופי-פייסט על הידיעה של המתחרים מתוך הנחה שהעורך בדסק ישכתב אותה והיא לא תיראה בדיוק אותו הדבר.
אבל כשכל מנגוני ההגנה נופלים או לא עובדים - קורות טעויות ולפעמים מביכות.
כך היה בשישי בצהריים, כשהכתבת המדינית של "הארץ" נעה לנדאו עדכנה את הכתבה שבה חשפה על אודות הכוונה של גרמניה להצטרך כתומכת של ישראל בכל הנוגע לחקירה בבית הדין הבינלאומי בהאג.
שש דקות חלפו, לפי השעונים באתרים, והופ – ידיעה בניסוח זהה כמעט לחלוטין הופיעה גם באתר "ישראל היום". כולל שורה שהיא סוג של הבעת דעה – על כך שהתמיכה הגרמנית עשויה להטות את הכף לטובת החלטה שלא להעמיד את ישראל לדין. אפילו את הטפיחה העצמית על השכם ("על הכוונה של גרמניה להצטרף להליך המשפטי, דווח אתמול בהארץ") העתיקו בישראל היום.
בחשבון הפייסבוק של "הארץ" מיהרו לעוט על הדמיון ופרסמו פוסט עוקצני.
 
הפוסט הפך לוויראלי, קיבל יותר מאלף לייקים ו-40 שיתופים, כולל זה של לנדאו שצירפה אימוג'י צוחק.
בישראל היום כמובן מיהרו לשנות את הניסוח, ומאוחר יותר כבר הביאו את תגובת דובר שגרירות גרמניה בהולנד ולזהות ביו הידיעות אין זכר. חוץ מאשר בעמוד הפייסבוק של "הארץ".
בישראל היום בחרו שלא להגיב על הידיעה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה אתם מצפים
    ורטריסט 02/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאוגדן דפים המכנה עצמו "עיתון"?
    סגור