תקשורת ומדיה

תיק 2,000: עיקרי עדותו במשטרה של עורך ידיעות, רון ירון

העורך הראשי של ידיעות אחרונות לשעבר, שנתן עדות פתוחה במסגרת החקירה נגד המו"ל שלו, הרבה להשתמש ב"אני לא זוכר" או "יכול להיות" כשנשאל לגבי נושאים בעייתיים אצלו במערכת. אספנו בכתבה את הדברים שהוא כן זכר בוודאות
אייס |  2
רון ירון (צילום יח"צ)
לא מעט פרשנויות ייחסו את העזיבה של רון ירון את ידיעות אחרונות לתיק 2,000 וליחסים עם העורך האחראי, נוני מוזס.
רביב דרוקר חשף היום את תמלילי שתי החקירות שעבר עורך אולפן שישי של קשת כיום במשטרה בהקשר לתיק שבו מואשם מו"ל ידיעות אחרונות לצדו של רה"מ נתניהו, ומביא הוכחה די ניצחת שלא רק שירון לא תרם מידע מפליל לחוקרים הוא הגן בחרוף נפש על העיתון בו עבד למעלה מ-20 שנה ועל הדרך שבה סיקר את כל הפרשיות הבעייתיות, כמו למשל חוק ישראל היום.
הבעיה העיקרית בעדות של ירון היא שעל הרבה מאוד שאלות מאתגרות הוא עונה ב"לא זוכר" או יכול להיות", וכמו שכותב דרוקר בבלוג שלו – "ירון היה חייל של מוזס עד הרגע האחרון".
הנה עיקרי הדברים מהעדות.
על חוק ישראל היום:
"כולנו, מהעובד הכי זוטר ב"ידיעות אחרונות" ועד נוני מוזס, חשבנו שהחוק הזה חשוב וצריך שיחוקק. אנחנו מדממים כבר שנים בגלל "ישראל היום". זאת תופעה בזויה שאנחנו שנים לא מצליחים להבין איך המחוקק נותן לזה לקרות. זה עבירה פלילית בפני עצמה. אני חושב שהייתם צריכים לחקור את זה כבר לפני… כל מי שאני נפגשתי איתו וכל מי שאני נפגש איתו גם היום, לא משנה במי מדובר, תמיד עולה בשיחה כמה המציאות הזאת היא מטורפת, המציאות של עיתון חינמי. אני מניח שנוני נפגש עם אנשים כמו שאני נפגש עם אנשים, עם ח"כים, עם פוליטיקאים, עם שרים ותמיד זה עולה. בתקופה הזאת זה תמיד עלה".
על ישראל היום באופן כללי:
"מה היה קורה אם שלדון אדלסון היה מחליט להשקיע את כספו במפעל לייצור במבה ומחליט לחלק ברחוב לכל עובר אורח שקיות במבה. באותו רגע מפעל אוסם היה נזעק שזה בניגוד לכללי התחרות. יש גם כללים בעניין, אבל יש לקונה בחוק בכל הנוגע לנושא העיתונות. "מעריב" שהיה עיתון מוביל במדינת ישראל, בין השאר, קרס בגלל "ישראל היום". התוצאה של זה יכולה להיות שמדינת ישראל תישאר עם עיתון אחד, "ישראל היום" שכולנו מבינים שאינו עומד בסטנדרט עיתונאי בסיסי".
על הסיקור של איתן כבל, שהוביל את החקיקה נגד ישראל היום:
"לא חל שינוי עקרוני ולחלוטין אני לא מחבר את זה לשיחות בנושא החוק, אבל כן הייתי קשוב כמו שאני קשוב לכל מי שפונה אליי בטרוניות על סיקור חסר או התעלמות ולכן אפשר להגיד שהייתה לזה אולי השפעה מסוימת, אבל זה לא היה אגב הפגישה או השיחה שעסקה בישראל היום, אלא יותר ממה שאני זוכר בנושא של וועדת החקירה בנושא תאונות הדרכים שהוא הפנה את תשומת ליבי לפעילות שלו בנדון".
על שאלת החוקר בנוגע האם מוזס ביקש ממנו להיות עם בקשר עם מישהו בלשכת רה"מ.
"לא זוכר ואני גם לא זוכר פנייה ספציפית כזאת, אבל זה לא מופרך שבשיחות בינינו זה יעלה. צריך גם לזכור שבאותה תקופה הייתה ביקורת גדולה על הדרך שבה "ידיעות" מסקר את מערכת הבחירות. אני לא מסכים לביקורת הזאת, אבל ברור שהתנהלו שיחות בעיתון אם היא מוצדקת, אם היא פוגעת בנו. הנראות היא דבר מאוד חשוב עבורי ועבור העיתון ולכן מאוד תסכל אותי שסיפורים בלעדיים שהבאנו תויגו כאג'נדה נגד ראש הממשלה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שקרים, שקרים ושוב שקרים
    ערן גפני 02/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1) מעריב לא קרס בגלל ישראל היום, משום שהוא החל לקרוס כבר ב-1992 כשעשה את הטעות הגדולה וניסה להיות "ידיעות אחרונות" מספר 2 בתוכן ובעיצוב ולא ניסה לחשוב מחוץ לקופסא מאז ועד היום. 2) במדינה לא פחות מתקדמת מישראל בתחום העיתונות, בריטניה שמה, יש לא אחד אלא 2 עיתונים המחולקים בחינם בתחנות הרכבת, בתחתית ובנקודות מכירה מרכזיות - אחד בבוקר (ה"מטרו") והשני בערב - The Evening Standard. שניהם מחולקים במיליוני עותקים ביום, 6 ימים בשבוע, ובכל זאת אין שאר העיתונים המודפסים, שגם הם נלחמים על שרידות בשוק, מעלים על דעתם לחוקק חוק בולשביקי כמו חוק ישראל היום. וכן, גם עיתונים אלה , כמו שאר העיתונים, תומכים בצד מסויים בפוליטיקה הבריטית. 3) מאשימים את ישראל היום שאינו עיתון אלא "ביביתון" - אך מה לעשות ורוב העיתונאים בו הם מיוצאי ידיעות אחרונות, שם החלו דרכם ועבדו שם עשרות שנים - אז לפתע הפכו להיות "לא מקצועיים"? הציבור אומר את דברו יום יום בתחום העיתונות (אגב, חבל שאינו נוהג כך לגבי ערוצי הטלוויזיה והרדיו), והוא מעדיף גיוון על פני אחידות פוליטית שפוכה על גבי העיתונים הקיימים.
    סגור
  • 1.
    ידיעות אחרונות יכולים לסגור הבסטה, בזבוז! (ל"ת)
    גילי וצילי 02/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור