תקשורת ומדיה

אמסלם בלחץ: קשת ורשת הוציאו מכתב לשר התקשורת

בתגובה למכתבו של דודי אמסלם מיום חמישי האחרון, הוציאו מנכ"לי קשת ורשת מכתב בהול לשר התקשורת, שחלקים ממנו מובאים כאן. "האם כבוד השר באמת נדרש להמתין עוד תקופה על מנת להבין את עומק הפגיעה בנו?"
בועז גולדברג |  7
דודי אמסלם (צילום הדס פרוש פלאש 90)
אחרי ששר התקשורת, דוד אמסלם, דחה את בקשת הערוצים המסחריים קשת ורשת לסיוע כספי - וביום חמישי האחרון הוציא להם מכתב בנוסח: "הריני להחליט כי בשעה זו אין להיענות לבקשה. כספים אלו נועדו למימון הפקות מקומיות קנויות, ובכל מקרה ההחלטה כיצד לחלק אותם תחכה לחלוף משבר הקורונה ולהקמת ממשלה בישראל״ - חוברים היום (א') אבי ניר ואבי בן טל, מנכ"לי שני הערוצים המסחריים קשת ורשת, ומוציאים לאמסלם מכתב תגובה חריף. 
במכתב של קשת ורשת, שכותרתו: "עצירת כספים להפקות ולהמשך תעסוקה במשק", כותבים המנכ"לים: "מאז התפרצות נגיף הקורונה, הערוצים המסחריים עושים כל שביכולתם על מנת להמשיך בפעילותם מתוקף היותם נותני שירות חיוני לציבור ומתוקף חובתם הציבורית להמשיך ולספק באמצעות שידורים רציפים מידע מהימן ובזמן אמת. 
"הפגיעה הכלכלית הקשה במשק, הביאה לקריסה בתקציבי הפרסום. הערוצים המסחריים, שאינם נהנים מדמי מנוי ומתפרנסים ממכירת דקות פרסום בלבד, ספגו וסופגים נזק דרמטי. כתוצאה מכך, נאלצנו לנקוט בצמצומים כואבים שכללו, עד כה, עצירה של הפקות חדשות שטרם יצאו לדרך, הקפאה של הפקות קיימות, קיצוצים בשכר העובדים ואף פיטורים. הערוצים המסחריים מוצאים את עצמם בנקודה בה הצורך בהחזרת כספי הביד הוא קריטי לצורך המשך פעילות ההפקה ויצירות המקור".
כזכור, לפני כשבוע וחצי פגשו אבי ניר ואבי בן טל את שר התקשורת, והעלו שני נושאים בהולים על סדר היום: בפגישה ביקשו השניים מאמסלם לשחרר להם את 35 מיליון השקלים ששילמו הערוצים עבור אפיקי השידור (ואשר לשר התקשורת יש סמכות לשחרר), וכן ביטול מיידי של תנאי הרישיון שלהם, כשלמעשה מדובר בכספים שהערוצים משלמים למדינה. "ללא סיוע מיידי", כותבים המנכ"לים לשר במכתב מהיום, "מפיקים עצמאיים רבים ועובדיהם ימצאו עצמם מחוץ למעגל התעסוקה רגע לפי ערב חג הפסח ויבואו לפתחו של שירות התעסוקה, וזאת כאשר שיעור האבטלה בישראל עומד על למעלה מ- 20%". 
המנכ"לים ניר ובן-טל ממשיכים: "לצערנו, האמור במכתב מעיד על קיומה של סמכות בידי מי שאמון על אסדרת שוק השידורים, אך בצדה העדר מוחלט של אחריות. אין כל מניעה שכספי הביד שהיה עליכם לחלק כבר לפני שנים יושבו מיידית לערוצים המסחריים על אף ש'טרם הוברר היקף הפגיעה וטיבה'. האם כבוד השר ואנשי המקצוע הסובבים אותו, באמת נדרשים להמתין עוד תקופה על מנת להבין את עומק הפגיעה בשוק השידורים וההפקות? האם העובדה שמאות עובדים משוק השידורים וההפקות כבר התווספו למעגל האבטלה, אינה מספיקה על לברר את 'היקף הפגיעה וטיבה'? ואם אכן חסרים לכבוד השר נתונים על מנת להבין את גודל המשבר, מדוע אנשי משרדו נמנעו מלבחון עובדות ונתונים רלוונטיים? קשה לקבל ניתוק כה עמוק  בין הגורם המאסדר למציאות בה כולנו חיים. 
"מקוממת במיוחד ההצדקה ש'החלטה על אחד ממנגנונים אלו לא תאפשר שחרור מיידי של כספי הביד'. היתלות כבוד השר והסובבים אותו בכך שיידרשו עוד שנתיים לחלוקת הכספים ולכן יש צורך לעכבם בתקופה נוספת, מנוגדת לשכל הישר. במקום לעשות כל מאמץ על מנת להעביר את הכספים שצריכים לשמש אוויר להחייאת הפקות מקור, הביורוקרטיה הופכת להיות העוגן והתכלית. באופן דומה, חלוקת כספי הביד הייתה מאפשרת למשרד התקשורת לחסוך זמן שיפוטי בדיון בעתירה. זוהי הזדמנות. אך במשרד התקשורת היתרון הופך לחסרון. משמעה של עמדת משרד התקשורת היא כי המשרד מעדיף לשלוח עובדים לקבל דמי אבטלה מאוצר המדינה על פני השבת כספי הביד שישמשו להפקות מקור ואשר יאפשרו לאותם עובדים לעבוד ולהתפרנס. זהו אבסורד". 
זה המקום לציין שבקנדה, הממשלה עומדת לקראת אישור הקלות מס לעיתונים ואתרי חדשות, על מנת לתמוך בגופי המדיה הללו בתקופת המשבר. הקלות אלה כוללות, בין היתר, זיכוי של עד 25% מתשלומי המשכורות של הכתבים והעובדים החיוניים.
את המכתב חותמים המנכ"לים כך: "סכום של כ-35 מיליון שקלים שהערוצים המסחריים העבירו כפיקדון לפני שנים, ממתין כאבן שאין לה הופכין, לקיום הוראות חוק. די לתירוצים ולאוזלת יד. אחריותך, מכוח תפקידך וחובתך כחבר ממשלה, לקיים תעסוקה ולצמצם את האבטלה בישראל. הגיעה העת לפעול".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לא מגיע לכם אגורה הכל שידור חוזר
    יאקי 03/2020/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם התקשורת בארץ משדרים שידור חוזר בלי סוף למה מגיע לכם כסף? ואם כבר אמסלם תעשה להם שידור חוזר לכסף
    סגור
  • 5.
    מדהים. חוצפה.הרייטינג של הערוצים האלו בשמיים
    חוח 03/2020/30
    הגב לתגובה זו
    4 2
    והם ששוטפים לנו את המוח בלי הכרה ועוד מתלוננים
    סגור
  • אתה יודע לקרוא גם מעבר לכותרת ראשית??
    נתיבה 03/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש רייטינג כי יש צפיה אבל אין פרסום אז אין הכנסות.
    סגור
  • 4.
    שירות חיוני לציבור ? מה חיוני ? הבעת דעותיהם
    זיו 03/2020/30
    הגב לתגובה זו
    6 1
    האישיות של העתבים והמגישים? פאנל כתבים משועממים שמסיתים ומתסיסים שנאה ? אח הגדול ? הישרדות ? לסגור את הערוצים האלה ויפה שעה האחת קודם !!
    סגור
  • 3.
    בטלנים לכו לעבוד
    זילברמן 03/2020/29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    במקום לבכות לכו לעבוד בחקלאות, בניין ושרותי רפואה.
    סגור
  • 2.
    שיפשטו רגל..משדרים רק רוע.נגד המדינה
    דם 03/2020/29
    הגב לתגובה זו
    4 3
    שיסגרו אותם..
    סגור
  • 1.
    משכורות לפני הפקות?
    מפיק עצמאי 03/2020/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בדיוק בשביל זה הופקד הכסף בביד לא?
    סגור