תקשורת ומדיה

הוט הודיעה כי לא תפגע בתנאי העובדים על רקע משבר הקורונה

בצל הקיצוצים שעוברים מרבית גופי השידור בגלל השפעת הקורונה, בחברת הכבלים הודיעו על פגיעה מינימלית בתנאי העסקת העובדים, אשר תכלול ניצול שלושה ימי חופשה מתוך המכסה השנתית
עינת שחק |  1
טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית קבוצת HOT (צילום רמי זרנגר)
בעוד גופי תקשורת רבים מקצצים בהיקף העובדים על רקע המשבר, חלקם מפחיתים בשכר, חלקם מוציאים לחל"ת ואחרים נערכים לפיטורים, HOT הודיעה היום (ג') כי לא יוצאו עובדים לחל"ת. 
כמו כן, שכר העובדים והיקף העבודה לא ייפגעו, אך עובדי החברה יתבקשו לנצל שלושה ימי חופש ממכסת ימי החופש השנתית שלהם. בנוסף, עובדים שמשרתם בתקופה זו אינה נדרשת או נדרשת בהיקף מצומצם, ימלאו זמנית תפקיד אחר בחברה על מנת להימנע מהוצאת העובדים לחל"ת. החלטה זו נתקבלה על ידי ההנהלה בשיתוף עם ועד העובדים בראשות כפיר אלמסי. 
ההבדל בין הוט לגופי תקשורת אחרים הוא שכחברת כבלים, היא אינה נסמכת על פרסומות, אשר היקפן ותקציביהן ירדו בצורה דרסטית מאז פרוץ המשבר, ובתוך כך פגעו קשות בתזרים הערוצים. מנגד, שעה שכל הציבור נדרש להישאר בבתים, חלה עלייה בהיקף הצפייה בתכני VOD כמו גם עלייה בהיקף צריכה האינטרנט.  
על פי נתוני החברה, בימים האחרונים צריכת האינטרנט של החברה רשמה גידול של 25%. בשבוע האחרון חל גידול של 29% בממוצע התעבורה היומי לעומת החודש הקודם. גם השימוש בטלפון הקווי במגמה חיובית עם גידול של 16% במספר השיחות המבוצעות וגידול של 45% במשך השיחות. בתוך כך, ביום ראשון האחרון למרות הביקוש, חוו מנויי החברה קשיי גלישה באינטרנט אשר נבע לטענת החברה כתוצאה מתקלה. 
"בימים אלו החברה משלבת ידיים בכדי לצלוח את משבר הקורונה בדרך הטובה ביותר וכל עוד אנחנו יכולים, נעשה הכל על מנת למנוע פגיעה בתנאי העסקתם של עובדים בקבוצת HOT. משפחה היא לא סיסמא - אני סבורה שברגעי משבר עולמי יש לנו מחויבות להפגין סולידריות כלפי העובדים ולעשות הכול כדי לשמור עליהם, תוך שמירה על היציבות הפיננסית של החברה והבטחת המשך הצמיחה שלה. עובדי החברה עובדים מסביב לשעון על מנת להבטיח אספקה רציפה ואיכותית של כל שירותי התקשורת שזוכים לביקושים עצומים בשל המשבר והשהייה בבית", כתבה מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין במכתב ששלחה לעובדי החברה.
ברקע הדברים, אתמול הודיעה אלטיס, אשר הוט בבעלותה, כי בעת זו לא יימשך המשא ומתן לרכישת פרטנר בשל המשבר. ההערכות הן שאלטיס התקשתה לעמוד בשלב הכי חשוב באישור העסקה - הצגת מתווה למימון שלה - בשל משבר הקורונה, שהכניס את המערכת הפיננסית למערבולת של חוסר וודאות. 
העסקה נעה סביב שווי של 3.5 מיליארד שקל - שווי גבוה מאוד, בוודאי לאור ירידות השערים האחרונות. דירקטוריון פרטנר שכר חברות ייעוץ והחל לנהל מו"מ עם אלטיס סביב העסקה. 
לפני מספר ימים פרסמה הוט את דוחותיה הכספיים ל-2019, מהם עלה כי הכנסות הקבוצה הסתכמו בשנה החולפת ב-3.837 מיליארד שקל, ירידה של 155 מיליון שקל לעומת 2018, שבה הסתכמו ההכנסות ב-3.993 מיליארד שקל. 
יתכן כי על רקע הירידה בהכנסות ובשילוב עם המשבר, לא יכולה להרשות לעצמה אלטיס רכישה של פרטנר, אך הוט עצמה איתנה מספיק על מנת לשמור על מצבת העובדים בקיצוצים מינמליים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אממ
    רוב העובדים בחברה הם 03/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עןבדי קבלן רק 4 אחוז עובדי חברה ??
    סגור