תקשורת ומדיה

המשבר מחריף: רשת 13 מכריזה על צעדי צמצום נוספים

הערוץ שיגר הודעה לפיה מספר תוכניות יוצאו לחל"ת בנוסף לדחיית תשלומים לחברות הפקה וצפי לקיצוצים נוספים בקרב הערוץ. יעקב אילון על הקפאת תוכניתו: "עלויות ההפקה צנועות ויעילות. קשה לראות את התועלת שבהורדתה"
רועי בהריר-פרל |  13
אבי בן טל, קיצוצים ברשת 13 (צילום ינאי יחיאל, pixabay)
המשבר שכופה נגיף הקורונה על המשק הישראלי הגיע בעיתוי לא מזהיר מבחינתה של רשת 13, שעדיין סוחבת חובות עבר כבדים. נוכח המצב, הערוץ הכריז היום (א') על שורת צעדי התייעלות חריפים, על מנת לנסות ולאזן בין מצבה הפיננסי הגובה עוד ועוד הוצאות כתוצאה מלוח שידורים אינטנסיבי, בצד הירידה בהכנסות מפרסום. 
בתוך כך, הודיעה רשת 13 לחברות ההפקה העובדות עמה בקביעות, על דחייה של חלק מהתשלומים עבור שירותיהן - זאת, לאחר שרוב ההפקות נעצרו עוד בתחילת המשבר. הצילומים של תוכניות כמו "משחקי השף", "אמבוש" "קומדי סטאר" ו"אבודים" נקטעו באיבם  ותכנית הריאליטי "זוג מנצח" הופסקה באמצע. 
לאחר שהערוץ הודיע זה מכבר על קיצוץ רוחבי של 10% משכרם של מנהלי ועובדי החברה וכן על קיצוצי משרות בהיקף של 30% לעובדים מהבית, כמו גם על הוצאת עובדים אחרים לחל"ת, רשת 13 מודיעה כעת גם על הוצאתן לחל"ת של הפקות מקור ושל רצועות אקטואליה מבית חדשות 13. התוכניות הן "חדשות היום" עם מירי נבו ואלי אילדיס, "מאסט" עם שי-לי שינדלר ועמית קוטלר, "מהדורת חמש" עם יעקב אילון ו"הדו"ח היומי". 
על הורדת תוכניתו צייץ יעקב אילון בחשבון הטוויטר שלו: "מהדורת חמש של רשת יצרה הרגל צפיה משכנע ומבודל מהמתחרים בעלויות הפקה צנועות ויעילות. קשה לי לראות את התועלת שבהורדתה".
 
לדברי רשת, הצעדים נועדו לאפשר לה "לצאת ממשבר הקורונה כחברה מחוזקת, עצמאית, תוך התאמות למצב הנוכחי ונקיטה בכל הפעולות הדרושות להחזר חובות לספקים מחד ולהמשך קיומה כחברה חזקה ויציבה מנגד". 
לפני כשבוע הורה המנכ"ל הנכנס, אבי בן טל, על סגירת האולפן של חדשות 13 בבית הורד בגבעתיים. בנוסף, הוא הנחה את מנהלי החברה להגיש תוכנית עבודה מסודרת במטרה לצמצם משמעותית את עלויות החברה בכל אחת מהמחלקות, כמו גם בחברת חדשות 13. בתוך כך, הוכרז סכסוך עבודה בחברת החדשות ובימים אלה מתקיימת מחאה פעילה של עובדי החברה הטוענים כי הקיצוצים שעל הפרק יחסלו את חברת חדשות 13.
נוכח העובדה שהערוץ חווה במהלך המשבר צניחה של 60% מהרווח מפרסום ליום, לצעדים הנוכחיים צפויים להצטרף מהלכים נוספים. "בלית ברירה, רשת החלה בביצוע שורת צעדי התייעלות מהותיים ולא פשוטים במטרה לשמור על חוסנה כגוף תקשורת עצמאי ומוביל", אומר בן טל, "נפעל בכל החזיתות כדי לשמר את רשת 13, את עובדיה, את ספקיה ואת שותפיה בטח ובטח בתקופה שחשיבותה כחברת טלוויזיה וכחברת חדשות הופכת קריטית עבור הציבור כולו. אנו מקווים כי שותפינו לדרך יקבלו בהבנה את העובדה שנאלצנו, בלית ברירה, לדחות חלק מהתשלומים כמו גם את הקפאתן של חלק מההפקות שתוכננו".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    איפשר לסגור את ערוץ 13 (ל"ת)
    י 04/2020/08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 10.
    צריך להוריד את התוכנית של אמנון לוי ולא של יעקב איילון
    אלמונית 04/2020/07
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אמנון לוי לא מתייחס יפה למרואיינים.יעקב מדבר יפה עם הרבה אינטלגנציה ועם גובה העיניים.
    סגור
  • 9.
    מגוחך
    עיתונאי בכיר 04/2020/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הדבר היחיד שבן טל יודע לעשות ומקפיד להשקיע בו הוא סוללת יח״צ וטוקבקיסטים ממש כמו בכתבה זו. בן טל הוא האחרון שיצליח להתמודד עם משבר כזה. טופולסקי נפל ובגדול, כשבחר בבן טל להוביל את הערוץ. אין לו מושג מה הוא עושה, יחסי אנוש מתחת לכל ביקורת, עובדי רשת שונאים אותו, הוא לא מבין כלום בטלוויזיה ועוד יותר כלום בעסקים. חבל מאוד שזה האדם שמוביל את רשת במשבר. ואני תוהה- איפה אודי אנג׳ל? איפה שאר בעלי המניות?
    סגור
  • 8.
    כפר-סבא
    אורית 04/2020/06
    הגב לתגובה זו
    4 1
    האח הגדול שלום רב. במקום לזרוק את הכסף על האח (פח) הגדול ובמיוחד למדחק שהיה מראש מכור אזי, המליון שקל היה מסייע ובגדול לערוץ. מניחה לכם באהבה. בברכת חג שמח אורית צופה בדימוס.
    סגור
  • 7.
    שוב חברה שמגלגלת את הצרות שלה על אחרים
    אחת שיודעת 04/2020/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ומי לא מקבל את התשלום? כל מי שעבד ועמל קשה .... בחודשיים שבהם לא היינו במשבר איך יכול להיות שאף אחד לא זועק.
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    אבל למה נתנו לעמית קוטלר ללכת ?
    יהודה 04/2020/06
    הגב לתגובה זו
    1 5
    החזיק בעצמו את כל רצועת הלייט נייט
    סגור
  • 5.
    בן טל תותח עסקי שיציל את רשת
    עיתוניש מטמקא 04/2020/06
    הגב לתגובה זו
    3 2
    רשת 13 נהגה יותר מדי שנים ביהירות ובזבזנות, עם תוכניות דלות רייטינג ועתירות השקעה. וזה בדיוק הכשרון של בנטל - עור של פיל ותקתוק עניינים. לא היתה שום סיבה להמשייך ולהחזיק את התוכניות כושלות הרייטינג שבזבזו שם לחברה כספים. מה שלא הולך לא הולך, ובנטל יודע איך לעשות את זה ובגדול. הוא צמצם גם בידיעות אחרונות, הוא לא רואה בעיניים, ויידע איך להציל את הערוץ הכושל הזה שהולך וגווע מול קשת.
    סגור
  • 4.
    כתבי החדשות של ערוץ 13
    החתול 04/2020/05
    הגב לתגובה זו
    2 2
    היחידה שצריך להשאיר היא איילה חסון הוגנת,ישרה מביאה את החדשות האמיתיות, כל השאר לא אבכה שיקבלו ביטוח לאומי, נמאס לראות את כל הרע שבארץ יש הרבה טוב אבל אנחנו בערוץ 13 לא רואים אף פעם,
    סגור
  • 3.
    לא צריך את ליאור לנדברג
    תקצץ עורך מהדורה 04/2020/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ניר נוימן מקצועי הרבה יותר טוב
    סגור
  • ולהעיף את חסון - חובה!
    בלתי נסבלת 04/2020/06
    הגב לתגובה זו
    3 2
    בגללה מחרים את המהדורה
    סגור
  • 2.
    אחד שיודע
    ישר כוח 04/2020/05
    הגב לתגובה זו
    9 3
    כבוד לבן טל! לקח את רשת בידיים סוף כל סוף
    סגור
  • 1.
    מסכן בן טל
    פיני 04/2020/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא ידע לאן הוא נכנס. זה לא האימפריה של נוני!
    סגור
  • בן טל יעבור את זה
    יגאל 04/2020/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בן טל הוא לא מסכן. הוא יעמוד באתגרים
    סגור