תקשורת ומדיה

מסימני המשבר: גלובס יפסיק את תפוצת הערב של העיתון

השינוי מגיע מספר שבועות לאחר שאתר העיתון הכלכלי עבר לחומת תשלום וחודשים ספורים בלבד לאחר שביצע גלובס קיצוצים בכוח האדם

רועי בהריר-פרל |  9
תפוצה רק בבקרים - גלובס (צילום freepik)
גלובס יוצא בצעדי צמצום נוספים: העיתון מפסיק את הפצת הערב של גרסת הפרינט ועובר למתכונת הפצת בוקר בלבד. זאת כפי שעולה ממודעה שפרסם, המבשרת על שינוי באופן מכירת המנויים. 
גלובס ממשיך בימים אלה לגשש את דרכו אל מודל שיצליח להשאיר את העיתון על הרגליים. שינוי התפוצה מגיע כחודש לאחר שאתר העיתון הכלכלי עבר לחומת תשלום, וכחודשיים לאחר שביצע העיתון קיצוצים בכוח האדם, במסגרתם פוטרו חמישה מעובדי העיתון. 

צילום מתוך הודעה שהוציא גלובס למנויים 
נוסף על צעדי ההתייעלות בהם נוקט העיתון, משבר הקורונה תפס אותו במצב בעייתי כלכלית. זאת, נוכח העובדה שאיש העסקים מריוס נכט, לא צפוי להמשיך בסיוע התזרימי לעיתון כפי שעשה עד כה. 
כזכור, גלובס נרכש לפני כשנתיים וחצי על ידי מו"לית העיתון אלונה בר און וענת אגמון, בת זוגו לשעבר של נכט. עד כה נכט הזרים מהונו 20 מיליון שקל לגלובס ב-2017, עת נרכש מידי כונס נכסים, ועוד 46 מיליון שקל בהמשך. 
מאז הושלמה רכישתו של גלובס מידיו של המו"ל הקודם, אליעזר פישמן, צנחו מחזורי הפעילות הכספיים של גלובס עד לשנת 2019 ביותר מ-35%,והעיתון צבר הפסדים כספיים המוערכים ביותר מ-40 מיליון שקל. זאת, עוד בטרם הערכת ההפסדים כתוצאה מהמשבר הנוכחי. גם בגזרת המנויים העיתון מצטמק, שכן לעומת מספר המנויים בסוף 2016, אשר עמד על 30,000, בסוף 2019 קטן ל-19,000 בלבד. 
ואולם, על פי מקורות, בתחילת חודש מרץ ביקשה בר און מנכט סיוע בגובה 2.5 מיליון שקל, כחלק מתוכנית נרחבת להזרמת 20-30 מיליון שקלים לעיתון לצורך הבראת העיתון. 
אלא שנכט אינו מתכוון להמשיך ולסייע כלכלית לגלובס, ככל הנראה, שכן גורמים בסביבתו טוענים כי הוא פועל בימים אלה להדיח אגמון מדירקטוריון "גלובס". הסיבה לפעולות שנוקט נכט נעוצות בסכסוך שהתגלע בין השניים, בצד ביקורת חריפה של נכט על התנהלותו הפיננסית והאתית של העיתון. בשל כך הוא גם עתיד להפסיק את הזרמת הכספים אליו. 
על רקע זאת, נראה כי צעד זה מגיע לצורך חיסכון בהוצאות העיתון, והוא מצטרף לשורת כלי תקשורת אשר מצמצים בימים אלה את המהדורות המודפסות, כמו גם את כוח האדם. כך למשל, ב"פנאי פלוס" מקבוצת ידיעות הוצאו כל העובדים לחל"ת וסימן שאלה ניצב סביב גורל המהדורה המודפסת של העיתון. ב"טיימאאוט" וב"את" מקבוצת סיגלר הוצאו העובדים לחל"ת של 45 ימים עוד במהלך חודש מרץ, ובהוצאת "שוקן" ניכר צמצום עמודים במהדורות המודפסות.
מגלובס טרם נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    עיתון איכותי
    אופיר 04/2020/14
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מקווה שהם כמו כולנו יעברו את המשבר בצורה טובה
    סגור
  • 7.
    שיחלקו חינם כמו ישראל היום
    אלוהים הוא אישה 04/2020/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מרוויחים מספיק ממודעות. והיום מימלא הכל באינטרנט. אין ירך מוסף גדול צאוד לעיתונות הכתובה. להפך היא מזהמת את הסביבה....ניירת מיותרת....
    סגור
  • 6.
    גלובוס
    איתן 04/2020/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע הזמן
    סגור
  • 5.
    סיגלר תאכל לקרדה, זה מה שמגיע לך (ל"ת)
    אני 04/2020/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    אלי ציפורי שמח
    גוחא 04/2020/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לטובתי נשברה רגל פרתי
    סגור
  • 3.
    "גלובס" חייב להמשיך ולצאת במהדורה המודפסת
    איילה 04/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 4
    גלובס הוא עיתון מצוין - אמין, ערכי, אמיץ לומר את הדברים ושינה כאן הרבה בעיקר בתחום הכלכלי-משקי. העיתון הזה חייב להמשיך ולצאת. עקרונית, חשוב שכל כלי התקשורת ימשיכו לחיות ולבעוט.
    סגור
  • 2.
    עיתון לא מענין ולא רלוונטי (ל"ת)
    גד 04/2020/13
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • לאנכון (ל"ת)
    זה 04/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מקווה שגלובס ישרוד- שוק ההון שלהם חלש
    דוד 04/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 4
    בתקווה שגלובס ישרוד רצוי שהעיתון יבצע הערכות מחודשת של שוק ההון שנזנח.במקום מאמרים אינסופיים משעממים של סטפק או חנן שטיינהרט יש צורך בשוק הון תוסס עם ניוז.משהו שיתרום לעיתון ערך מוסף.
    סגור