תקשורת ומדיה

"הבריחו את השוטרים ואז רדפו אחרינו": צוות חדשות 13 הותקף בירושלים

הכתב יוסי אלי וצוות הצילום הגיעו סמוך לשכונת מאה שערים כדי לסקר את הפרת ההנחיות והותקפו על ידי המון זועם. "הגיע המון של חרדים קיצוניים והחל לרדוף אחרינו ולתקוף אותנו, בעטו ברכב וניפצו את השמשה"
שרון טל |  4
צוות חדשות 13 הותקף בירושלים (צילום מסך)

צוות חדשות 13 הותקף היום (א') בעת סיקור ממוקדים חרדיים בירושלים. כתב איזור ירושלים יוסי אלי, שמסקר רבות את ההתרחשויות במגזר החרדי, הגיע עם צוות הצילום סמוך לשכונת מאה שערים, שם התושבים החלו לתקוף אותם מול המצלמות. 

"אנחנו יחסית מתאוששים ממה שקרה" סיפר יוסי אלי בשידור. קובי הצלם מנסה להתאושש" שיתף. "הגענו סמוך למאה שערים ובאיזור הזה אנחנו יודעים שלא תוקפים בדרך כלל. בכלל לא נכנסנו לשכונה, ואז הגיע המון של חרדים קיצוניים שפשוט תוקפים אותנו, רודפים אחרינו ואחרי הרכב ולתקוף אותנו. בשלב מסוים נכנסו לתוך הרכב וניסינו כמה שיותר לנתק מגע. רדפו גם אחרי שוטרים שהיו במקום, הניסו אותם מהאיזור ואז התחילו לתקוף אותנו". 
"הם הגיעו לרכב ואז התחילו לנפץ את השמשות. הם פשוט בעטו ברכב, ניסו להרביץ לי ובסופו של דבר נאלצנו לעבור ברמזורים כדי להימלט במהמקום, זה היה באמת מסוכן. מה שמדהים בסיפור הזה שהמשטרה בכלל לא באיזור. כשהיא נכנסת הם פשוט הולכים מהמקום. עושה צעד אחורה". 
יוסי אלי הותקף בל"ג בעומר האחרון ע"י קבוצת חרדים קיצוניים בבית שמש, כשהגיע לסקר הדלקת מדורות בניגוד להנחיות הקורונה. גם אז, נאלצו הוא והצוות להימלט מהמקום. 

נאמר את זה ככה: כפי שאמר הצלם האגדי Nazeeh Khoury שכבר חטפנו גם בעיסאוויה וגם בקלנדיה: מעולם לא הותקפנו ככה כמו היום בבית שמש

Posted by Yossi Eli on Monday, May 11, 2020

"יש להחמיר את מדיניות הענישה כלפי תוקפי עיתונאים"
זו אינה הפעם הראשונה שעיתונאים מותקפים בעת מילוי תפקידם. בספטמבר האחרון, בעקבות תקיפת העיתונאית ורד פלדמן ואיומים על העיתונאי גיא פלג, הנחה פרקליט המדינה דאז שי ניצן להחמיר את מדיניות הענישה בעבירות אלימות שבוצעו כלפי עיתונאים.
במסמך "מדיניות הענישה בעבירות אלימות שבוצעו נגד עיתונאים" כתב ניצן "במקרים מתאימים, שבהם הותקף עיתונאי שנתן שירות לציבור מטעם גוף תקשורת שניתן לראותו כמספק שירות לציבור, ניתן להעמיד לדין את התוקף בגין תקיפת עובד ציבור". "תקיפה בנסיבות מחמירות של עיתונאי יכולה להוביל לעונש של עד חמש שנות מאסר", צוין במסמך, "אם הוכח שהתוקף לא רק ניסה לגרום נזק לעיתונאי, אלא גם לחבל ביכולתו לספק את השירות הציבורי שהוא אמון על אספקתו".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    צביעות
    יובל 10/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואף מילה על התקיפה של ערוץ 20
    סגור
  • 3.
    יוסי על תתקרב אז לא תבכה אח"כ על מי את מסתמך על שי ניצן
    קהל עדת עם ישראל 10/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ,,,,,,בדיחה עלובה
    סגור
  • 2.
    מחאה נגד ביבי
    למה אתם לא מצלמים ב 10/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    0מאלאנים נמאסתם
    סגור
  • 1.
    כתב לא מוכר שמחפש פרסום חינם
    מי זה יוסי אלי 10/2020/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תתקדם אף אחד לא מכיר את כתבי ערוץ 13
    סגור