תקשורת ומדיה

מוחמד בכרי: "חופש הביטוי נפגע, אני מתכוון לערער שילמתי מחיר יקר"

אחרי שהפסיד במשפט והוחלט כי סרטו לא יוצג יותר בישראל וכן ישלם פיצוי לסגן אלוף במיל' ניסים מגאנג'י, היוצר הפרובוקטיבי תקף ברדיו צפון: "זה למען יראו ויראו ואף אחד לא יעיז לעשות סרט כזה יותר"
כפיר אדר |  8
מוחמד בכרי (צילום פלאש90)
לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי מרכז, הלית סילש, קבעה בפסק דין, כי הקרנתו של הסרט "ג׳נין ג׳נין" בישראל תיאסר ואף הורתה להחרים את כל עותקי הסרט הקיימים, בנוסף, חויב במאי הסרט, מוחמד בכרי, לשלם פיצויים בסך 175 אלף שקל וכן הוצאות משפט בסך 50,000 שקל לתובע, סא״ל במיל׳ ניסים מגנאג׳י, שנלחם בקרב נלחם בקרב במסגרת מבצע ״חומת מגן״ באפריל 2012.
יונתן ואן קספל שהיה לוחם במבצע, הסביר בראיון ל-104.5FM: "אחרי 19 שנים הצדק יצא לאור, אני שמח על פסיקת השופטת ושעושה צדק עם החברים שלי שנהרגו עם המשפחות השכולות. יותר קל לי לחבק אותם באזכרות ונחת ואני עכשיו מוריד את האפוד והנשק. הפסיקה שמה את הסרט במקום הראוי לו יחד עם סרטים אנטישמיים כמו היהודי הנצחי בתעמולה הנאצית. זה סרט שקרי כלפי חיילי צה"ל קיבלנו את ההוכחה". 
מוחמד בכרי הצטרף לשידור והבטיח: "אני מתכוון לערער על הפסיקה. האם זה היה שווה את המאבק? זה לא שאלה בכלל אלא מה המצפון מורה לעשות. לפני 20 שנה נקלעתי בסיטואציה במחסום גינין וחייל ירה עלינו על מנת להרוג וזה היה הקש ששבר את גב הגמל תוך כדי מבצע חומת מגן ואם הוא יירה עלינו כי אנחנו מנסים להפסיק את ההרג את מה הלאה. זה היה הטריגר והקש ששבר את גב הגמל". 
ההאשמות כי הוא לא מאמין בקיומה של מדינת ישראל: "בחיים לא אמרתי את זה לעולם. אני אזרח מדינת ישראל מכבד את החוק ומשלם מיסים. אין שום דבר שנכון באמירה הזאת, להפך אני חלק מהמדינה עם כל המורכבות והבעייתיות של להיות ערבי פלסטיני וזה המחיר שאני משלם. אנשים נלחמו שהסרט יירד? אני יכול להבין אותם, מעולם לא טענתי שאני צודק מיליון אחוז. אני טוען שיש קונפליקט של שני צדדים והבאתי את האמת מהצד שלי".
חופש הביטוי: "חופש הביטוי נפגע, אני משלם מחיר כל כך יקר על זה שעשיתי את הסרט הזה ופוגע למען יראו ויראו ואף אחד לא יעיז לעשות סרט כזה יותר". בכרי נשאל 'אתה רואה את טראמפ שסגרו לו את הטוויטר. עליך אמרה השופטת שיצרת מציאות אלטרנטיבית' וענה: "מעליב אותי שאתה משווה אותי לטראמפ. נתתי במה לאנשים שלא הייתה להם במה לפני כן. היום אני בסדר. הילדים שלי בסדר ואני חי עם אשתי ומסתפק בביטוח לאומי". 
ואן קספל בתגובה: "מוחמד בעבר היה גשר של דו קיום בין ערבים ויהודים מה שהוא עשה, נסע ללבנון התראיין לעיתון חיזבאללה  ושם הוא אמר ההיפך וקרא לא לקיים יחסים עם ישראל, עובדה שהוא שיקר ואני מציע לו להתנצל, לשלם ולגנוז את הסרט. אנחנו נמשיך להילחם על הצדק. ואם הוא בוחר ללכת להליך משפטי נוסף אנחנו נהיה שם".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    הוא וכל הרשימה המשותפת!
    שימות בפיגוע אמן! 01/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גיס חמישי יום הדין שלכם קרוב
    סגור
  • 7.
    מג'נון מג'נון זה יותר מתאים לך. (ל"ת)
    רון 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    יא זבל לך לסוריה שם חופש הביטוי לא ניפגע. (ל"ת)
    רון 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    בושה
    ש.ב 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסוף המחבל בלי בושה מציין כי הוא מסתפק בביטוח הלאומי שהוא מקבל הוא פלסטיני אבל למען הכסף הוא ישראלי לכל דבר בושה מחבל בזוי
    סגור
  • 4.
    שילך לרשות הבוגד הכלומניק הזה נראה אותו
    יו 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נראה אותו גבר שם לעשות סרטים נגד השלטון הראש שלו יורחק מהגוף לפני שיספיק לומר יא בויה
    סגור
  • 3.
    מוחמד היקר תגיש בג"ץ. הם חבריך. בטוח תזכה.
    יהודה 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גועל נפש.
    סגור
  • 2.
    ג'נין גנין
    לולו 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    באנרים אתה לא אזרח אתה פרחח פטטי . אתה לא תושב הארץ עוף.לעזה. אתה יורק לבאר שממנה אתה שותה פרזיט שכמוך. אתה מחבל .קשה להגדיר אותך כאדם .אם אתה גבר לך תגור בין אחיך בג'נין את גוליאנו מר רצחו מחבלים שאתה הגנת עליהם.אתה זבל אתה מטרד לך לך מגעיל
    סגור
  • 1.
    מעניין אם נשמע גינוי של אבירי חופש הביטוי,
    גל 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תומכי הימין, טראמפ ותרבות הפייק ניוז? או רק כשמצנזרים שקרים של הימין זה רע?
    סגור