חדשות

הפיראטים והרב חובל ישוטו לכנסת עם גוש תנכ"י? המפלגות הקטנות שחולמות בגדול

חבושי הכובע עם הגולגולת ורב החובל (האמיתי) שכנראה לא יחברו אף פעם, המפלגה שמאמינה ביישום ברית תנ"כית בין יהודים ונוצרים, והמפלגה ששמה כמעט נגנב על ידי רון חולדאי. מדריך המפלגות הקטנות, הפרק השני
אורן שטרנברג |  1
המפלגות הקטנות חולמות בגדול (צילום אוליבר פיטוסי הכנסת)
בעוד שהליכוד ויש עתיד יילחמו על ראשות הממשלה והשגת המנדטים שיקרבו אותן להרכבת קואליציה, המפלגות החרדיות כמו גם העבודה וישראל ביתנו מנגד ינסו להשיג כמות מושבים יפה וכך גם ימינה ותקווה חדשה, יהיו מאבקים עיקשים על אחוז החסימה כשלא מעט מפלגות רוצות להיכנס לכנסת ה-24.
אבל מתחת, הרבה מתחת, במרחק עצום מהמאבק על מקום בכנסת, ישנן עוד כל כך הרבה מפלגות שפשוט רצות, חלק עם יומרות גדולות ומפוצצות וחלק....טוב, אפילו אנחנו לא כל כך היינו בטוחים, אז היינו חייבים לבדוק. מי שלא מתמיד לצפות בתשדירי תעמולת הבחירות בטלוויזיה, כנראה גם לא ישמע עליהן לעולם. אז מדוע המפלגות הקטנות בכל זאת מתמודדות לכנסת? זו כנראה שאלה שלא תישאר פתורה לעולם. אתר ice מגיש לכם את החלק השני של 10 המפלגות הקטנות שחולמות בגדול ולמה. 
הפיראטים – מייסד: אוהד יעקב שם טוב
שנת ייסוד: 2012
הרשימה לכנסת: 1. אוהד יעקב שם טוב, 2. דן בירון, 3. לילך רובין, 4. לורנס קיט גולדשטיין
כמות הקולות שקיבלה בפעם שעברה: 1,473
אותיות בקלפי: ףז
מפלגת הפיראטים פועלת לקידום הדמוקרטיה לפי קווי היסוד של מפלגות הפיראטים בעולם. בין היתר תומכת המפלגה בדמוקרטיה דינמית המנוהלת על ידי הציבור ולמענו. נציגים יפעלו על-פי החלטות שולחיהם באמצעות מיצוי ופיתוח טכנולוגיות רלוונטיות, חינוך ובריאות חינם במוסדות ממשלתיים. העלאת משכורות בתחומים אלו והגדרתם כעדיפות לאומית, שיתוף תרבותי, חברתי, כלכלי ורוחני, תוך שמירה על זכויות היוצרים, חופש ופרטיות לכל אדם כל עוד אינו פוגע בזולת, שקיפות ונגישות של רשויות שלטוניות.
לכל אזרח זכות בסיסית לעיין במידע אודותיו ואודות הגורמים המשפיעים על מהלך חייו, אינטרנט מהיר חינם לכל כזכות דמוקרטית בסיסית ושמירה על הטבע ומקורות המים. המפלגה הוקמה בשנת 2012 ביוזמת אוהד שם-טוב על ידי קבוצת אנשי רוח ותרבות. שם-טוב כיהן בין השנים 2006–2009 כיו"ר מפלגת "עלה ירוק", ולאחר חיכוכים עם מייסדי המפלגה הקים את "מפלגת ניצולי השואה עם בוגרי עלה ירוק". המפלגה התמודדה החל מהבחירות לכנסת ה-18 ועדיין מאמינה שזה אפשרי. 
מפלגת הגוש התנכ"י – מייסד: דניס ליפקין
שנת ייסוד: 2018
הרשימה לכנסת: 1. דניס ליפקין, 2. יעקב מיכאל בר -נדר, 3. דוד פרידמן, 4. קלאס בקר, 5. מקסים ריבקין
כמות הקולות שקיבלה בפעם שעברה: 389
אותיות בקלפי: יק
המפלגה הקומה לקראת הבחירות לכנסת ה-21 על ידי דניס ליפקין - ישראלי תושב ההתנחלות קידר ומרצה בקהילות אוונגליסטיות בארה"ב. מטרתה המוצהרת של המפלגה היא יישום ברית בין יהודים ונוצרים בארץ ישראל. "הגוש התנ"כי מבינה את האיום העומד בפני ישראל והעולם התרבותי מפני הטרור הקנאי, והיא תפעל לאחד את כל הכוחות בישראל ובאופן גלובלי כדי להביס את הטרור". נאמר במצע המפלגה. "יוקם גוש תנ"כי בינלאומי שמרכזו בירושלים שייצג מפלגות בכל העולם הדוגלות בתרבות המערבית היהודית-נוצרית הדמוקרטית".
מנהיגות חברתית – מייסד: אילן משיחא
שנת ייסוד: 2013
הרשימה לכנסת: 1. אילן משיחא יר- זנבר, 2. שקד כחלון, 3. טליה רוטנברג, 4. אהוד ברקוביץ'
כמות הקולות שקיבלה בפעם שעברה: 271
אותיות בקלפי: יר
"אנחנו ללא ספק עוברים את אחוז החסימה", הצהיר אילן משיחא בפתיחת תשדיר התעמולה של מפלגתו במעכות הבחירות הנוכחית. קשה להישאר אדיש לנוכח הבטחתו של משיחא לנוכח חמש הפעמים הקודמות בהן התמודדה מפלגתו לכנסת וזכתה לכמות זעומה של מאות קולות בלבד.
משיחא התמודד לראשונה לכנסת בשנת 2013, מטעם מפלגת "מורשת אבות", שהוקמה לפני 30 שנה על ידי הרב בא-גד, והוצאה מהבוידעם. החל מהבחירות לכנסת ה-20 קרויה המפלגה "מנהיגות חברתית". משיחא לא מסתיר את כוונתו להיות ראש הממשלה, כשהסלוגן המתנגן בתשדיריו כולל את השורה: "התקווה שלי, ראש ממשלתי, אילן משיחא מנהיר אמיתי". משיחא הצהיר כי ירכיב את ממשלתו "מרוב המפלגות בקשת הפוליטית" ויסייע לאזרחים באופן אישי בכל בעיותיהם. כאמור, הצהרות כלליות מאוד שקשה להבין מהן לאן חותר משיחא בכלל. 
האם אתם מסוגלים לעבור את אחוז החסימה?
"מהבדיקות שאנחנו ערכנו, עם הפעילים שלנו בהחלט יש לנו סיכוי, צריך שאנשים ייצאו להצביע". אומר משיחא ומתייחס לתשדיר הבחירות המיוחד שלו בו פרסם את כתובת המייל ומספר הטלפון שלו: "פרסמתי את מספר הטלפון בקמפיין כי אני רוצה שאנשים יפנו, אני מקבל שיחות. אני לא מגדיר את עצמנו בצד מסוים, אנחנו דואגים לכולם".
מה יהיה החוק הראשון שתחוקק?
"אין אחד, יש הרבה שהייתי רוצה לקדם. אני חושב לדברים שקשורים במערכת המשפט. יש לנו ראש ממשלה שעומד לדין, על מה? על סיגרים ושמפניות?".
 
הישראלים
שנת ייסוד: 2008
הרשימה לכנסת: 1. ירון שמעון רגב, 2. מיכל רגב ברמן, 3. יואב בידרמן, 4. שרית מאיר
כמות הקולות שקיבלה בפעם שעברה: לא התמודדה
אותיות בקלפי: ז
מפלגת הישראלים היא מפלגת מרכז ישראלית שהוקמה לפני למעלה מעשור. בגלגולה הנוכחי עומד בראשה ירון שמעון רגב- מורה דרך בהכשרתו. המפלגה נוסדה על ידי פרופסור גדעון דורון ז"ל לקראת הבחירות לכנסת ה-18. המפלגה ביקשה להעלות לסדר היום הציבורי את סוגיית דחיפות הצורך ברפורמה במבנה המשטר ובשיטת הבחירות בישראל. רבים ממועמדי המפלגה היו תלמידיו לשעבר של פרופסור דורון. כשהתמודדה המפלגה בבחירות לכנסת ה-18, זכתה ב-865 קולות בלבד- רחוק מאחוז החסימה.
לקראת מערכת הבחירות לכנסת ה- 24, הצהיר ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, על כוונתו לרוץ לכנסת והקים יחד עם שר המשפטים דאז, אבי ניסנקורן, את מפלגת "הישראלים". עובדה קטנה ולא כל כך חשובה חמקה מאזניו של חולדאי: השם "הישראלים" כבר תפוס כבר יותר מעשור ורשם על שם של מפלגה אחרת. חולדאי לבסוף פרש מהמרוץ לכנסת לאחר שלא הצליח לחבור למפלגות נוספות בגוש המרכז- שמאל, והוויכוח על השם "הישראלים" הפך מיותר. 
ברית השותפות לאיחוד לאומי - רב חובל שליאן בשארה
שנת ייסוד: 2013
הרשימה לכנסת: 1. שליאן בשארה, 2. לוין אירינה, 3. אבו רג'ב ראמי, 4.בדג'ר סתיון ג'ון
כמותה הקולות שקיבלה בפעם שעברה: 677
אותיות בקלפי: ינ
המפלגה הוקמה על ידי רב החובל שליאן בשארה- ערבי נוצרי המתגורר בעיר נצרת. בשארה מתעקש לחזור על תוארו פעמים רבות, דבר הבולט מאוד בתשדירי התעמולה של מפלגתו. לדבריו הוא עוסק בימאות כבר חמישים שנה.  בכל הפעמים הקודמות שרץ, היה רחוק מאוד מאחוז החסימה עם פחות מעשירית האחוז.
למה אתה רוצה לרוץ?
"אני רב חובל נוצרי ערבי מנצרת והפלגתי בכל העולם. אני רואה את השנאה ויש הרבה ערבים שכאילו המדינה לא שלהם ויש קונפליקט. אני אמרתי שזה לא ככה, אני רב חובל ואצלי אין הבדל בין בני אדם וכל אחד עושה את התפקיד שלו. אנחנו נמצאים על אותה סירה ואנחנו באותו גורל. ככה רציתי שיהיה בארץ. אז אמרו 'כולנו אחים וחסרה מפלגה יהודית ערבית'. רבי חובלים אמרו לי 'אנחנו אתך'. כמו שעל האונייה כולם חיים ביחד, אז ככה זה צריך להיום גם במדינה. הקמנו מפלגה וקראתי לה 'איחוד בני הברית' כי בני הברית הם בני אברהם, כי בני השלום הם בני אברהם. עכשיו שראיתי את הסכמי השלום זו גם תוצאה של ברית אברהם".
אתה רב חובל, יש גם את מפלגת הפיראטים שרצה.
"פגשתי אותם והם אמרו לי 'אנחנו צרכים רב חובל'. אמרתי להם: 'חבר'ה זה לא הולך ככה'".
ואם היו מציעים לך לעשות בלוק טכני של הפיראטים ורב החובל?
"בתור צחוק זה בסדר, אבל אני לא צוחק בזה. אני צריך למסור מסר וככה אני מגיע. אמרתי עכשיו בפרסומת של התעמולה שהארץ שלנו היא דמוקרטיה ויש בה מונופול שלטוני של המפלגות הגדולות".  
הסיכוי לעבור את אחוז החסימה הוא נמוך, שלא לומר קלוש, למה בכל זאת?
"אני לא צריך לקבל חבר כנסת. זו לא המטרה העיקרית. בשביל להיות חבר כנסת אתה צריך הרבה כסף".
כמה עולה כל הקמפיין הזה?
"אני אישית כמעט אפס כי אני משתמש בחברים".
בשארה מפתיע ואומר כי הוא כלל לא שואף להיבחר לכנסת. כל ריצתו כי היא מחאה וקריאה לשינוי בהנהגה של הציבור הערבי שתשתלב ותהיה שותפה בהנהגת המדינה. "אני מבסוט שאנשים מתחילים לשנות גישה. אתה רואה את מנסור עבאס ואחרים שאומרים להיכנס לממשלה. זה כבר העקרונות שלי. אני צעקתי את זה לפני כמה שנים".  
בין ימין ושמאל- איפה אתה נמצא בהשקפה שלך?
"אין אצלנו ימין, שמאל ומרכז. העם מפולג. זה כמו יציבות של אונייה. האונייה רוצה יציבות. אני לא רוצה נטייה לימין או לשמאל או להישאר באמצע ולקבל טלטול. אני רוצה יציבות. בארץ אין לנו יציבות פוליטית. בגלל זה ירדתי לבחירות במסר שאני רוצה ברית שותפות לממשלת איחוד לאומי".
מה יהיה החוק הראשון שתחוקק?
"אין חוק ראשון ואין חוק שני. הכול פתוח על השולחן. קודם כל, מה שמעניין אותי, כבוד ואוכל לכל בן אדם. שיאכלו וירגישו שיש להם ביטחון רפואי וכלכלי זה הדבר הראשון. לאנשים היום המשפחה זה העיקר".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אילן משיחא הפתעת הבחירות!
    שרלוק 03/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבחירה היא שלי ראש ממשלתי אילן משיחא מנהיג אמיתי!
    סגור