מינויים

ליברמן הכריע: זה מנכ"ל משרד האוצר החדש

רם בלינקוב יתמנה למנכ"ל משרד האוצר במקומה של קרן טרנר שהתפטרה מתפקידה בעקבות חילוקי דעות עם שר האוצר ישראל כ"ץ. מעבר לשליטתו באוצר, גם ועדת הכספים תהיה בידי ישראל ביתנו
מערכת ice |  1
ליברמן בנט (צילום Ralph Alawang יונתן סינדל פלאש 90)
שר האוצר המיועד בממשלת השינוי, יו"ר ישראל ביתנו, הכריע בסוף השבוע כי מי שישמש כמנכ"ל משרד האוצר תחת כהונתו יהיה רם בלינקוב לשעבר מנכ"ל משרד הפנים ויו"ר חברת נמלי ישראל ומנכ"ל הוט. לבלינקוב גם ניסיון במשרד האוצר שם שימש כממונה על התקציבים - משרה ממנה התפטר בשנת 2009 בעקבות התנגדותו לחבילה שנתפרה עם ההסתדרות להעברת תקציב המדינה.
כזכור, מאז התפטרותה הדרמטית של קרן טרנר בסוף 2020, וזאת לאחר חילוקי דעות עם שר האוצר ישראל כ"ץ, משרת המנכ"ל לא אוישה אלא רק בממלאי מקום כמו קובי בליטשטיין - ראש מטה התשתיות באוצר. אל התפקיד עתה ייכנס בלינקוב בן ה-66, המשמש היום כיו"ר חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) שאחראית על פרויקט המטרו בתל אביב.
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הכריז על כוונה ברורה לשליטה מוחלטת בענייני האוצר במדינה, כאשר כחלק מההסכמים בממשלת השינוי, גם תפקיד יו"ר ועדת הכספים יהיה בידי ישראל ביתנו כאשר ח"כ אלכס קושניר ישמש בתפקיד.  בנוסף, לחבר הכנסת אלי אבידר הוצע תפקיד שר במשרד האוצר אך הוא סירב לכך.
על תפקידו כשר האוצר אמר יו"ר ישראל ביתנו בריאיון בוועידה הלאומית של חדשות 13, כי מה שצריך לעשות הוא לייצר צמיחה דרך הידברות עם נגיד בנק ישראל, יו"ר התאחדות התעשיינים ויו"ר ההסתדרות. הפעולה השנייה היא תכנית כללית שמטפלת בכל המרכיבים: בהכנסות, בגבייה, בצמיחה ובתעסוקה. לשאלת המנחה גדי סוקניק אם יעלה מיסים, ענה ליברמן כי הוא אמנם לא שולל זאת אך לדבריו "להעלות מסים זה לא אפקטיבי". הסיבה לכך כי ההעלאה תבוא בחשבון על קבוצה קטנה שעובדת ממעמד הביניים "וזה לא חכם ולא מספיק".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בזיון
    גלית 06/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזיון
    סגור