דיגיטל וטק

למה ויקיפדיה קוראת לערוץ הספורט "מלא אינטרסים"?

מי שנכנס לערך של הערוץ מטלפון סלולרי מקבל הגדרה לפיה מדובר ב"ערוץ מלא אינטרסים שמופעל על ידי מכבי תל אביב", למרות שאחרי החשיפה בויקיפדיה מיהרו להסיר את הבאג, אבל הספקנו לצלם את המסך של האוהד הממורמר שהשחית את הערך
יאיר מור |  1
ערוץ הספורט (צילום לוגו)
מכירים את ערוץ ספורט 5? נו, ערוץ טלוויזיה כזה שמשדר בין היתר משחקי כדורגל, ערוץ שנמצא במספר 55 בשלטים של יס והוט, "ערוץ מלא אינרטסים שמופעל על ידי מכבי תל אביב ואוכל את הלב לראות את מכבי האמיתית אלופה רק בחיפה יש מכבי" (כל הטעויות במקור). ואת החלק האחרון של התיאור לא אנחנו כתבנו - אלא ויקיפדיה.
המשפט הזה הוא הראשון שמופיע מתחת לשמו של הערוץ עבור גולשים שנכנסים לערך שלו בויקיפדיה ממכשירים ניידים, כפי שניתן לראות בתמונה. הוא מהווה המשך לביקורות שנמתחו כבר לא פעם על משפחת רקנאטי, שרכשה את השליטה על מפעילת הערוץ, RGE, בינואר האחרון, ומחזיקה במקביל גם ב-29% מהבעלות על מכבי תל אביב. 
מבדיקת ice נראה כי התיאור הזה נוסף לערך ב-18 ביוני - קצת יותר משבועיים לאחר שמכבי חיפה זכתה באליפות המדינה בכדורגל ב-30 במאי. מאז שונה המידע אודות הערוץ מספר פעמים, אך השורה הזו לא הוסרה. זאת למרות שלפי הנתונים הסטטיסטיים שהאנציקלופדיה החופשית חושפת לציבור, הערך נצפה מטלפונים קרוב ל-1,100 פעמים מאז השינוי.
לא ברור מי המשתמש שביצע את העריכה, שכן הוא עשה זאת כאורח ולא מחשבון משתמש מסודר של ויקיפדיה, אך מידע אודות ה-IP (כתובת האינטרנט) שלו מעלה שמדובר בלקוח האינטרנט הביתי של סלקום מאזור הדרום.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פשוט תשנו
    טרול רפאים 07/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש תמיד כמות מסוימת של משחיתים. אין סיבה אמיתית למה אף אחד מ-1100 הציפיות לא תיקן את ההשחתה הזאת, זה קל ולא צריך להירשם. כמעט למותר לציין שהשחתה כזאת היא נגד הכללים של ויקיפדיה
    סגור