טלוויזיה

הנדל נגד הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין: דרישה לשקיפות

שר התקשורת שלח מכתבים לשני הגופים בטענה: "אני מוצא לנכון לבקש כי מועצת הרשות תפעל בשקיפות רבה ככל האפשר ובכלל כך; פרסום אודות הנושאים שעתידים לעלות על סדר יומה של המועצה לקראת ישיבותיה וכן פרוטוקולי הדיונים", האם הדרישה תיושם?
כפיר אדר |  1
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ דוד כהן)
שני מכתבים שנשלחו מטעם שר התקשורת, יועז הנדל, לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ולמועצת הכבלים והלווין בעניין שקיפות ודיווחי העבודה לציבור ברשות ובמועצה, דורשת שורה של צעדים ליישום ההוראה.
הנדל כתב בנוגע לשקיפות ודיווח עבודת הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו: "הרשות מסדירה את פעולתם של ערוצי הטלוויזיה והרדיו המסחריים בישראל. בין תפקידיה, הרשות פועלת לקידום יצירה מקורית איכותית ולצמצום תכנים פוגעניים. זאת במטרה לשרת את האינטרס הציבורי ולהבטיח סביבת שידורים מגוונת ואיכותית. החלטות מועצת הרשות השניה בעלות משקל רב שכן יש להן השפעה ישירה על שוק השידורים ועל הציבור".
 
"לדיוני המועצה והחלטותיה יש חשיבות ציבורית גבוהה. לפיכך, כשר הממונה על ביצוע חוק זה ובעקבות תלונות שהתקבלו בנושא זה אני מוצא לנכון לבקש כי מועצת הרשות תפעל בשקיפות רבה ככל האפשר ובכלל כך; פרסום אודות הנושאים שעתידים לעלות על סדר יומה של המועצה לקראת ישיבותיה וכן פרוטוקולי הדיונים והחלטות המועצה, והכל בהתאם לכללי המינהל התקין. כמו כן, אבקש כי דו"חות הנוגעים לפעילות המועצה יפורסמו במועדם מדי שנה".
בנוגע לשקיפות ודיווח עבודת המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין כתב: "המועצה היא מועצה ציבורית המהווה את הגוף האמון על פי חוק לפקח על השידורים הרב ערוציים על גבי הכבלים והלווין הפועלת מכוח חוק התקשורת. תפקידיה של המועצה, בין היתר, לקבוע את המדיניות לגבי מערך השידורים הרב-ערוציים ולייצג את האינטרסים הציבוריים בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית למנויים. בין אלה, הגנה על ציבור המנויים, הרחבת הגיוון והפלורליזם בתכנים ובערוצים המשודרים, שיפור הטכנולוגיות, שיפור השירות, הגדלת ההיצע וחופש הבחירה למנויים, הגברת התחרות ועוד. החלטות המועצה בעלות משקל רב שכן יש להן השפעה ישירה על שוק השידורים ועל הציבור".
"לדיוני המועצה והחלטותיה יש חשיבות ציבורית גבוהה. לפיכך, כשר הממונה על ביצוע חוק זה אני מוצא לנכון לבקש כי המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין תפעל בשקיפות רבה ככל האפשר ובכלל כך; פרסום אודות הנושאים שעתידים לעלות על סדר יומה של המועצה לקראת ישיבותיה וכן פרוטוקולי הדיונים והחלטות המועצה, והכל בהתאם לכללי המינהל התקין. כמו כן, אבקש כי דו"חות הנוגעים לפעילות המועצה יפורסמו במועדם מדי שנה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ומי משקיף עליך מושחת !!! (ל"ת)
    אסף 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור