ויראלי

הצל נגד ויקיפדיה: אנשים חסרי לב ומצפון

לאחר מחיקת הערך של בראל חדריה שמואלי מהרשת בתום דיון סוער בין העורכים, הצל שיתף את הפוסט של אחותו: "את בראל לקחו לנו. מחקו לנו. אני לא יודעת מי מחליט את ההחלטות האלה, אבל מי שהצביע בעד מחיקת הזיכרון שלו, הדבר היחיד שנותר לנו, שידע שהוא ירק לנו בפרצוף"
מערכת ice |  7
הצל - יואב אליאסי (צילום פלאש 90/ שריה דיאמנט)
אחרי דיון מעמיק והכרעה בפער קטן, ויקפדיה החליטה להסיר את הערך על חייל צה"ל שנרצח בירייה על הגבול בעזה, בראל חדריה שמואלי, כאשר המהלך גרם לכעס גדול בקרב משפחתו של החלל וכן של תומכים נוספים.
הצל כתב: "אנשים חסרי לב ומצפון  מחקו את הערך על בראל מויקיפדיה  את זה רשמה אחותו: חשבתי שלא יכול להיות יותר כואב. מאז שבראל נהרג חוויתי, חווינו כל המשפחה, כאב בכל איבר בגוף, כמו שריפה. היום נדהמתי לגלות שעורכים הצבעה האם להשאיר את הערך של בראל בויקיפדיה קולטים? גיבור ישראל, לוחם שסיכן את חייו פעם אחר פעם, שהיה מוכן למות למען המדינה".
 
"יש יותר סמל לאומי מזה? יש יותר בטוח מזה? יש יותר נכון שהערכים של בראל, הרעות, אומץ לב, ההקרבה, יגיעו לכל נער ונערה? הגוף עייף ממלחמות, הנפש לא יכולה עוד להלחם. אנחנו מכונסים באבלנו העמוק, תחושת נוראית שחיים איתה כל יום, כל דקה".
לסיום שיתף: "את בראל לקחו לנו. מחקו לנו. אני לא יודעת מי מחליט את ההחלטות האלה, אבל מי שהצביע בעד מחיקת הזיכרון שלו, הדבר היחיד שנותר לנו, שידע שהוא ירק לנו בפרצוף".
 
יש לציין כי בהצבעת עורכים על השארת הערך 46 הצביעו בעד מחיקה ו-33 הצביעו נגד. הנימוק המרכזי ״האובייקטיביות ואי האפליה, כולל בין חיילי צה״ל, שהכרחי לצורך שמירה על האמינות והנייטרליות של ויקיפדיה״.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אבל למי אכפת מהפאקינג ערך בויקיפדיה?
    ירון 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לאיזה עולב הגענו. מי שצריך לזכור, יזכור וגם יעשה פעולות לשם ההנצחה של בחור שבחר לשרת ולהגן את מדינתו בזמן שאחרים בוחרים להתחמק או לחפש תפקידים נוחים.
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד על האיכות שלכם... הצל נגד ויקיפדיה? פשש
    אריאל 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש אתר חדשות רציני.
    סגור
  • 4.
    מיליון אחוז צודק
    ש"ט 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    חבורת מטומטמים
    סגור
  • 3.
    המשפחה גרמה לזה ! רציתי להזדהות ! (ל"ת)
    פוליטיקה מזהמת 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    את מי מעניינת הדעה של פושט רגל שמתעניין בנדל"ן להוריו?
    קמזו 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יאללה, שחרר.
    סגור
  • 1.
    עם כל הכאב והצער (האמיתים), וויקפדיה זו לא מצבה
    מוקי 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אם אין סיבה עניינית להשאיר את הערך - לא משאירים. גם לרוב החיילים האחרים שנפלו אין ערך וויקיפדיה על שמם - ואולי זה פתח לרעיון חדש וראוי, לפתוח אתר מרכזי עם סיפורי הנופלים שלנו.
    סגור
  • יש כבר אתר כזה: "יזכור" (ל"ת)
    אנונימי 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור