נדל"ן ותשתיות

טלטלה בינלאומית: נחשף המרכז שיוקם במקום התחנה המרכזית

עיריית הרצליה תקים את "מרכז המחר" - מרכז חדשני ופורץ דרך בארץ לחקר שינויי האקלים, אשר יהווה מוקד תרבותי וקהילתי ברמה הלאומית והבינלאומית. ומה היקף המתחם?
מערכת ice |  1
ראש עיריית הרצליה משה פדלון (צילום משה שי/ פלאש 90)
במקום התחנה המרכזית הישנה, עיריית הרצליה תקים לרווחת התושבים את "מרכז המחר" - מרכז חדשני ופורץ דרך בארץ לחקר שינויי האקלים. המרכז יהווה לב תרבותי, קהילתי וחינוכי, יקים תשתית פיתוח טכנולוגית, עסקית ומחקרית בנושאי אקלים, ויהווה מגדלור בזירה המקומית, הלאומית והבינלאומית בכל הנוגע לחיים בעיר תחת אתגרי האקלים, בדגש על ים ואורבניות.
העירייה מתכננת מרכז רב תחומי אשר יפנה למגוון רחב של קהלים בכל הגילאים. במרכז יהיו פעילויות תרבותיות, חינוכיות וקהילתיות עבור תושבי העיר והוא יספק כלים וידע כיצד נכון להתמודד עם אתגרי האקלים השונים, כגון: אירועי תרבות ואומנות אקלימיים, מרכז ייעוץ ירוק למשפחה, מיזמי אקלים קהילתיים, קומת מסחר המותאמת לקונספט הסביבתי, טבע עירוני, מטה הסברה ועוד.
במרכז  יוקמו גם פונקציות של מחקר ופיתוח בנושא האקלים, כגון: מכון מחקר מוניציפאלי, מרכז יזמות וחדשנות, פיתוח תחבורה חכמה, מרכז ייעוץ ירוק לעסקים ועוד. בשבועות הקרובים העירייה תקיים מספר מהלכי שיתוף ציבור, נוכח העובדה שהקהילה היא המשאב העיקרי בהצלחת פרויקט זה. בימים אלה החלה העירייה בגיוס משאבים לפרויקט הגדול והשאפתני הזה.
"מרכז המחר" ייבנה במיקום אסטרטגי במרכז העיר - מתחם התחנה המרכזית הישנה בצומת הרחובות בן גוריון והעצמאות. התחנה המרכזית נבנתה בסוף שנות החמישים ומאז היוותה נקודת ציון משמעותית בהתפתחות והיסטוריית העיר. עם פינוי התחנה, אושרה למתחם תב"ע הקובעת בו שימושים מעורבים של מגורים, מסחר, מבנה ציבור ושטח עבור גינה ציבורית בהיקף של כ-7 דונם.
 
המרכז המתוכנן ייבנה בסטנדרט בנייה גבוה, תוך שימת דגש על התייעלות אנרגטית ועמידה בתקנים המחמירים לבנייה ירוקה. בתכנון יילקחו בחשבון שילוב השטחים הפתוחים במתחם, כיכר עירונית ושילוב גגות ירוקים.
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "עיריית הרצליה חרתה על דגלה לפעול לקידום תחום הקיימות ולייצר למען תושביה סביבה עירונית טובה ובריאה. לפני מספר חודשים הצגנו את תוכנית 'הרצליה 2030' המפרטת את דרכי העירייה להתמודדות עם משבר האקלים בכל הפרמטרים והאספקטים של חיי היומיום. מרכז המחר הוא מיזם שאפתני שלא נראה כמותו בארץ, והוא מציב את הרצליה כעיר מובילה ופורצת דרך בנושא הקיימות ומשבר האקלים. יש למה לחכות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממש לרווחת התושבים
    מלי 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סופסוף אפשר היה לנשום ולחנות בנחת במרכז העיר ועכשיו גם זה ייקח למטרה לא ברורה. זה נשמע יותר כניפוח אגו מאשר חשיבה על טובת תושבי העיר.
    סגור