מדדים ומחקרים

מוכנים לעתיד? זה סכום העתק שהושקע בחברות אקלים-טק

שיא השקעות באקלים-טק ישראלי ב-2021: 2.2 מיליארד דולר הושקעו השנה בסטארטאפים אלה, 57% יותר מבשנת 2020, איזו חברה השיגה את הגיוס הגבוה מכולן?
מערכת ice | 
מייסדי פיוצר מיט (צילום דודי מוסקוביץ)
"ההשקעה השנתית בחברות אקלים-טק ישראליות הגיעה לסכום של 2.2 מיליארד דולר בשנת 2021 ובכך שברה את שיא הגיוסים של שנת 2020 שעמד על 1.4 מיליארד דולר, והציגה גידול שנתי של 57 אחוזים". אומר אוריאל קלר, מנכ"ל PLANETech מתוך נתוני הסיכום השנתיים.
ארבעת סבבי הגיוס הגבוהים ביותר לאורך השנה היו בחברות מתחומים שונים: ראשונה, Future Meat גייסה 347 מיליון דולר לפיתוח טכנולוגיית בשר מתורבת בר-קיימא, Wiliot גייסה 200 מיליון דולר לצמצום פליטות בשרשראות אספקה בעזרת חיישנים נטולי סוללות. במקום השלישי UBQ Materials גייסה 170 מיליון דולר לטובת הפיכת פסולת מעורבת לפלסטיק הירוק ביותר בעולם ורביעית,. VIA גייסה 130 מיליון דולר לקידום פלטפורמה דיגטלית מתקדמת לתחבורה שיתופית.


אוריאל קלר. יח"צ
אקלים-טק הפך בשנה האחרונה לתחום הצומח והמבטיח בהייטק העולמי, וכעת ניכר כי גם ישראל מצטרפת לגל הגלובלי. לפני כחודשיים פורסם דו"ח ראשון מסוגו על ידי PLANETech ורשות החדשנות אשר מיפה 1,200 חברות אקלים, מתוכן 637 סטארטאפים המפתחים טכנולוגיות אקלים. גיוסי ההון לחברות אקלים-טק בעולם הגיעו לשיא שנתי של 87.5 מילארד דולר (יוני 2020-יוני 2021), והציגו גידול של 210% מהשנה הקודמת לפי PwC.
 
תחום האקלים-טק מקבל תשומת לב עולמית מדמויות בכירות בעולם הטכנולוגיה וההשקעות. לאחרונה ביל גייטס שיתף כי להערכתו ייבנו בתחום האקלים-טק כעשר חברות ענק במימדים של גוגל ואמזון. מנכ"ל בלאקרוק, לארי פינק, צפה כי אלף היוניקורנים הבאים יגיעו מתחום האקלים-טק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה