תקשורת ומדיה

פילבר חושף בעדותו: נתניהו תכנן להקים מפלגה חדשה

עד המפתח במשפט נתניהו החל היום את עדותו וחשף את התוכנית של נתניהו להקמת מפלגה שתשנה את מפת הגושים בפוליטיקה הישראלית
מערכת ice | 
שלמה פילבר (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
שלמה פילבר, עד המדינה במשפט נתניהו, החל הבוקר (רביעי) לתת את עדותו בביהמ"ש המחוזי בירושלים. פילבר נחשב לעד מרכזי, ועדותו יכולה להשפיע מהותית על גורל תיק 4000 (בזק-אלוביץ'), ואף על תיק 1000 (פרשת המתנות). גם יו"ר האופוזיציה נתניהו וגם איש העסקים שאול אלוביץ' הגיעו היום לבית המשפט.
במסגרת העדות סיפר פילבר לתובעת יהודית תירוש על השתתפותו בקמפיין הליכוד בבחירות 2015. במהלך העדות חשף פילבר כי "באיזשהו שלב נתניהו קרא לי להיות מנכ"ל הליכוד, היה איזה רעיון שניסו לגבש אז - הקמת מפלגה רפובליקנית ישראלית." הרעיון לא יצא לפועל בסופו של דבר, אך פילבר אומר כי "היום דה פקטו מתרחש במה שנקרא בלוק הימין. הוא רצה שאני אנהל את זה ואקדם את זה. אני לא רציתי וסרבתי."
 
בהמשך התובעת שאלה את העד על השיח בין נתניהו לבין שר התקשורת דאז, גלעד ארדן: "בחקירה וברענון סיפרת שלא זכרת מי אמר לך ש-'נדמה לי ששאול אמר את המשפט הבא או קמיר או צפריר, רה"מ פנה לארדן אחרי איזו ישיבת משלה וביקש לראות איך אפשר לעזור לאלוביץ' ומאז גלעד החליט דווקא להתנקם בבזק'". פילבר ענה: "כן כן. הוא הזכיר את זה. היו לנו שיחות קשות וויכוחים כמה ברגר התנכל לבזק. באף אחת מהחקירות שלי לא אמרתי מילה אחת של שקר."
על מינויו למנכ"ל משרד התקשורת אמר פילבר: "ידעתי שאני הולך לקבל תפקיד שאני לא יודע אם אחזור ממנו חי. ידעתי שאני מזיז את הגבינה של הכוחות הכי חזקים בישראל - שוק השידורים והטלקום. התקשורת הישראלית לא מדווחת על הדמוקרטיה אלא משתתפת כשחקן פעיל בצורה בוטה. היה ברור שצריך לפתוח את שוק השידורים. ידעתי שאהיה האיש הרע שעושה את העבודה הזאת."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה