תקשורת ומדיה

בישל את המהלך? נתניהו מברך את סילמן: "ברוכה השבה"

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מברך את ח"כ עידית סילמן על פרישתה מהקואליציה: "מקבל אותך בברכה חזרה הביתה למחנה הלאומי". ושלח רמז לעריקים נוספים: "אני קורא לכל מי שנבחר לקולות המחנה הלאומי לחזור הביתה"
מערכת ice |  3
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
דרמה פוליטית הבוקר (רביעי) עם פרישת יו"ר הקואליציה עידית סילמן מתפקידה ומהקואליציה. ממשלת בנט-לפיד איבדה את הרוב בכנסת וכעת אין ביכולתה להעביר חוקים. רה"מ בנט לא עודכן מראש על ההחלטה, ועל פי הדיווח הוא נודע לפרישה מהפרסום של כתב חדשות 12 עמית סגל.
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שיחד עם המתקפות בגלוי, ניסה לפעול מתחת לשטיח על מנת להפיל את הקואליציה, ברך הבוקר את סילמן: "אני מברך את עידית סילמן בשם המונים בעם ישראל שייחלו לרגע הזה. עידית את הוכחת שמה שמנחה אותך הוא הדאגה לזהות היהודית של מדינת ישראל, הדאגה לארץ ישראל. אני מקבל אותך בברכה חזרה הביתה למחנה הלאומי. את הוכחת שנציגי ציבור אמיתיים פועלים לפי צו מצפונם ואין זכות גדולה מזו."
עוד הוא הוסיף ברמז לשאר חברי ימינה: "אני קורא לכל מי שנבחר לקולות המחנה הלאומי לחזור הביתה אתם תתקבלו בזרועות פתוחות." מי שנחשב למתנדנד גם הוא בנוגע לפרישה הוא ח"כ ניר אורבך מימינה. יש גם ההערכות לגבי שרת הפנים איילת שקד, אם כי היא נחשבת להכי מקורבת לרה"מ בנט, מה שעושה את הפרישה שלה לפחות סבירה.
 
ח"כ שלמה קרעי מהליכוד ברך בדרכו הייחודית: "בנימין נתניהו = 683. היתה חסרה רק אצבע אחת כדי שממשלת ההונאה האנטי יהודית והאנטי ציונית תיפול...ואז הגיעה עידית סילמן = 684...מברך אותה על האומץ ועל הגאווה היהודית... והיא זקוקה להרבה אומץ מול הטינופת שתישפך עליה משמאל בקרוב. באיחור קל, אבל הבינה ש"לעת כזאת הגעת למלכות"
בעוד שבאופוזיציה מברכים, בקואליציה אובדי עצות. יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב אמר ביאיון ברדיו 103: "אני מקווה שהיא תחזור בה, היא יו"ר הקואליציה. המהלך הזה יכול להוביל רק לבחירות כלליות - זה הדבר האחרון שהחברה הישראלית זקוקה לה, הרי לא ניתן להקים ממשלה אחרת".
נכון לעכשיו, מעריכה העיתונאית טל שניידר, לליכוד יש 3 אופציות על פי החוק לפיזור הרכב הממשלה הנוכחית: 
1) אי העברת תקציב - לא רלבנטי עד 31 במארס 2023
2) חוק לפיזור הכנסת ברוב. אם עובר חוק שכזה, בתמיכת לפחות שניים מן הסיעות של הקואליציה (סילמן + שיקלי) - יאיר לפיד נכנס אוטו׳ ללשכת ראש הממשלה לתקופת המעבר
3) מציאת הרכב חלופי לראשות הממשלה בתוך הכנסת ה 24, וזה הסיפור הטריקי בשל המספרים הבאים: ליכוד 29, ציונות דתית 7, ש״ס 9, יהדות התורה 7, ימינה - מספר לא ידוע: נניח שקד, סילמן, אורבך, שיקלי - 4. סך הכל 56 ואם זה החישוב אז חסר להם 6 מנדטים.
בהודעת הפרישה הרשמית של סילמן נכתב: "ניסיתי אחדות, כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל. לא הכל אתם יודעים כי ניסיתי בשקט. לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום ממנו אני באה. אני מפסיקה את חברותי בקואליציה ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין. אני יודעת שאינני היחידה שחשה כך. הזהות היהודית של מדינת ישראל היא זכות קיומנו כאן, זה הלב שלנו, זו המהות שלנו. פגיעה, ללא כל התחשבות בציבור ובערכים שאותם אני מייצגת היא קו אדום מבחינתי. ניתן להקים ממשלה אחרת כבר בכנסת הזו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שמה את אורלי לוי אבקסיס בכיס הקטן במהלכי זנות פוליטית
    דורון 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    6 1
    עקצה את כולם: בוחריה, חבריה לדרך.... נשאר רק לעקוץ את המשפחה. לא אתפלא אם גם זה יגיע.
    סגור
  • 2.
    "ניסיתי אחדות... אבל ביבי הציע שריון + ג'וב + גן עדן"
    זמיר 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    9 1
    חה חה חה.
    סגור
  • 1.
    בג"ץ הרחיק לכת והצליח בפסיקה אחת "חמץ" להפיל ממשלת בנט (ל"ת)
    איתן 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור