טלוויזיה

החדשות בדרך לשינוי קיצוני? מאות התלונות נגדן בגלל הפיגוע

המהדורות של חדשות 12 וחדשות 13 ערכו ישיבות כדי לגבש נהלים חדשים לסיקור פיגועים ואירועים ביטחוניים, כאשר מאות תלונות נשלחו לרשות השנייה לאחר סיקור הפיגוע בת"א. אלו ההחלטות שהתקבלו
מערכת ice |  2
פיגוע ירי תל אביב (צילום אבשלום ששוני פלאש 90)

לאחר סיקור הפיגוע אמש (חמישי) בתל אביב, מאות תלונות הגיעו בתוך שעות לרשות השנייה לטלוויזיה על שידורי החדשות 12 ו-13, כאשר לפי גורמים התלונות הלינו בין היתר על ״הפרעה לכוחות הביטחון בעבודתם״. נציב פניות הציבור דוד רגב פתח בבירור.

לאור התלונות המדוברות וכן בעקבות הביקורות הקשות שהטיחו עיתונאים במערכות החדשות המרכזיות, מועצת הרשות השנייה תכנס במהלך היום אסיפת חירום מהמועצה נמסר כי היא תקיים תדון בכיסוי התקשורתי של אירועי הלילה ובאחריות הנדרשת בסיקור אירועים בטחוניים.
 



‏בחדשות קשת 12, שמובילים את הרצועה בדרך קבע מבחינת רייטינג והם היו אלו שספגו את עיקר הביקורות, נערכה הבוקר ישיבת הפקת לקחים רבת משתתפים על המשדר אמש. בישיבה הוחלט על ניסוח כללים ברורים לשידורי פיגועים

בחדשות 13 החליטו לגבש קוד חדש לשידורים באירועים ביטחוניים חמורים: "כפי שכולנו יודעים, סיקור פיגועים ואירועים בטחוניים קשים אחרים הוא עניין שבשגרה עבור התקשורת הישראלית מזה עשרות שנים. זוהי המציאות הקשה שבה אנחנו בחדשות 13 פועלים כדי לשרת את הצופה באופן מהיר ומהימן. עם זאת, ריבוי ערוצי המידע והחומרים הזורמים מהשטח בכל אירוע ואירוע שינה לחלוטין את אופן ואופי הסיקור".
 

"לצד היכולת והמאמצים שלנו להביא בזמן אמת את כל העדכונים והתמונות, אנו חייבים לעצור לרגע ולהבין את המצב המורכב שנוצר. לצד הרצון והחובה שלנו בחדשות 13 לתת תמונה מלאה של ההתרחשויות בעת שהן קורות, אי אפשר להתעלם מהסכנות שבהעברת מידע וחומרים מצולמים שאינם עוברים את מסננות הבקרה הקריטיות, כדי לא ליצור תבהלה מיותרת או פגיעה ברגשות, להימנע מדיס אינפורמציה שמשתוללת בעיתות כאלה - וכמובן להימנע מפגיעה בבטחון המדינה".

 


 

לסיום נמסר: "אנו בחדשות 13 מקיימים תהליך חשיבה לגיבוש קוד חדש ומחמיר להעברת שידורים מהסוג הזה, זאת לצד המשך העבודה המקצועית שלנו והתגובה בזמן אמת לכל ההתרחשויות, בהן אנו מביאים במהירות ובאחריות את התמונה המלאה ביותר לצופינו. אנו מבקשים לשלוח את תנחומינו למשפחות האבלים והחלמה מהירה לפצועים".

בארגון העיתונאים הגיבו: "אנו סבורים שראוי להפיק לקחים משידורי הפיגוע המחריד אמש. בימים אלה אנו עמלים על הקמת מועצת עיתונות חדשה ומתפקדת. עד שתושלם ההקמה, נגבש ביחד עם כמה מנציגיה, המלצות לסיקור עיתונאי הולם של אירועי טרור ואסונות, מבלי לפגוע בעבודת כוחות הביטחון, או ברגשות הצופים".
שי גליק מנכ"ל בצלמו פנה לנציב תלונות הציבור לאחר השידורים אתמול, שהורה בעקבות פנייתו לפתוח בחקירת הנושא. שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מברך על החלטת הנציב. בטוחני שהנציב יקבע באופן מהר נהלים ברורים לכלי התקשורת בזירות פיגוע. אני קורא לכלי התקשורת לעשות אף הם חשבון נפש האם תאוות הרייטינג מתירה הכל. לטעמי ולטעם רוב אזרחי ישראל ביטחון ישראל מעל רייטינג".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חדשות12 ו13 פח אלג'ז (ל"ת)
    חדשות12 ו13 פח אלג'ז 04/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    כתבי השטח
    אלי 04/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אתם 10 הייתם מצויינים ונתתם תמונה מלאה בזמן אמת כל הכבוד לכם
    סגור