תקשורת ומדיה

שומפלבי: "אל תהיו צבועים", סיון כהן: "זה היה מוגזם"

כתב ynet, אטילה שומפלבי, הגיב לביקורות הקשות על הסיקור חסר האחריות של הפיגוע בתל אביב: "היה כאוס, כל עיתונאי נהנה מהפרצה הזו כי היא מאפשרת לו גישה". עיתונאית חדשות 13 סיון כהן הגיבה: "מי ציפית שיסגור את הזירה בדיוק?"
מערכת ice |  6
סיון כהן (צילום מסך מתוך הכל כלול)
על רקע הביקורות הקשות שמופנות היום כנגד גופי התקשורת על רקע הסיקור חסר האחריות של המצוד אחר המחבל מהפיגוע אמש ברחובות תל אביב ובסביבת זירת הפיגוע המזעזע ברחוב דיזנגוף, חלק מאנשי התקשורת בוחרים להתייצב מול הביקורות ולהגיב.  
כתב ynet, אטילה שומפלבי, הגיב לביקורת החריפה נגד גופי התקשורת השונים בגין הסיקור חסר האחריות: "האינסטינקט הראשון של עיתונאי הוא לשדר, לכתוב, לצלם, להעביר אינפורמציה הלאה. אמש הייתי בזירה במשך שעות. הגעתי זמן קצר לאחר האירוע, ונסחפתי לתוך ההתרחשויות ההקטיות. הזירה הייתה די פרוצה, הרחוב לא נסגר. לא היה שטח סטרילי. הכוחות רצו מבניין לבניין. באופן אינסטינקטיבי רצתי אחריהם, ​זה טבעי, זה אנושי, זה חלק מהמקצוע. רציתי לראות, לצלם, לדווח. היו דיווחים שהמחבל מתבצר, רימון הלם התפוצץ, נשקים נשלפו, אנשים חיפשו מחסה, אבל הכל קרה מול העיניים. עשרות שלפו טלפונים וצילמו, גם בשידור חי. לא הייתה שום מגבלה. כשניתן, עיתונאי חותר למגע, להתקרב הכי קרוב למוקד האירוע".
 
"אל תהיו צבועים, ואל תגלגלו עיניים. אל תטיפו מוסר, העיתונאים עושים את עבודתם. אמש, התאפשר לשדר בשידור חי את המרדף. למה? כי אף אחד לא מנע זאת מאתנו. לא המשטרה, לא שב"כ, הכל היה פתוח. רצנו כמו משוגעים אחרי ההתרחשויות. אל תשקרו לעצמכם: מעצר או חיסול מחבל בשידור חי הוא דרמה מטורפת. עיתונאים מסכנים את חייהם כדי להביא מידע, כדי להעביר כמה שיותר תמונות וקולות. לתת לקוראים ולצופים את התחושה שהם בעצמם שם. הטכנולוגיה מאפשרת את זה. לבוא בביקורת על שעיתונאי עושה עבודתו - זו צביעות. כשעיתונאי נכנס עם יחידה מובחרת לעזה - אתם אומרים ואו. בצדק. כי הוא מציג מידע מיוחד".
"זה התפקיד, זו המשימה. לחדש, לסקרן, לדווח, להראות את האמת, את מה שקורה. וכן, אמש היה כאוס ברחוב דיזנגוף במשך לא מעט זמן. מטבע הדברים, כל עיתונאי נהנה מן הפרצה הזו כי היא מאפשרת לו גישה. גישה זה שם המשחק. גישה מאפשרת דברים מיוחדים, צילומים יוצאי דופן. הלינץ' שעושים לעיתונאים בזוי".
 
סיון כהן, עיתונאית חדשות 13, הגיבה לשומפלבי וכתבה: "נשמה, הכל נכון מצד שני מי ציפית שיסגור את הזירה בדיוק? ואיך? מרדף על כל תל אביב שנגמר ביפו הסיטואציה משוגעת ומי שלא רץ כדי להביא את המידע כנראה לא עיתונאי. יחד עם זאת, זה היה מוגזם, הכל עבר בלייב, לא דומה לכתבה בעזה. שם עוברת הצנזורה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    תראו מי מטיף על צביעות! אטילה - אתה רשום על ה"המצאה"
    טל 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האיש שנזכר להגיד שהוא שופר - רק אחרי שסיים להפיל את הממשלה!
    סגור
  • 5.
    תקשורת עלובה
    יפית 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שומבלפי הוא עוד אחד מהטובים. חבל שנסחף אחר כל השדרים רודפי הדרמות והערוצים רודפי הכסף
    סגור
  • 4.
    קצת אחריות אישית
    מאיר 04/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאיפה ההיתממות הזו ? האם לכתבים עצמם אין טיפת שכל ישר. מה יש פה להצדיק. תתביישו.
    סגור
  • 3.
    השמאל הישראלי
    י.א. 04/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד שופר שקורא לעצמו עיתונאי.
    סגור
  • 2.
    ש', שאמר שיעיף משידור מי שישתמש במילה בוגד ואז
    גל 04/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השתמש בה כשהיה נוח לו פוליטית. אינו עיתונאי בעיני, אז שיגיד ויעשה מה שהוא רוצה. כלי תקשורת שמשתמש בשרותיו מעיד על עצמו.
    סגור
  • 1.
    מוזר
    מאזין 04/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוזר שרק עכשיו נזכרו ב-88.8 fm להשמיע שירי אבל. כשהיה הפיגוע בבני ברק, הם השמיעו שירים שמחים. בדיוק באותו הזמן. מעניין.
    סגור