תקשורת ומדיה

בדרך לבחירות? הקואליציה ממשיכה להתפורר, ח"כית נוספת פרשה

שלושה חודשים לאחר שמונתה ע"י שר החוץ יאיר לפיד לקונסולית ישראל בשנגחאי, ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ הודיעה על פרישה: "לצערי הרב בחודשים האחרונים ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה, ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה"
מערכת ice |  2
ג'ידא רינאוי זועבי (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל, ויקיפדיה)
לפני שלושה חודשים, הודיע שר החוץ יאיר לפיד על מינויה של ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ לתפקיד יוקרתי במיוחד - קונסולית ישראל בשנגחאי. היום (חמישי), במקרה או שלא, הודיעה זועבי על פרישתה מהקואליציה, אותה ייחסה בעיקר לשיקולים פוליטיים ולא מקצועיים. 
במכתב ציינה זועבי: "לצערי הרב בחודשים האחרונים ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה, ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה. החודש האחרון, חודש רמדאן, היה קשה מנשוא. המראות שהגיעו מהר הבית של שוטרים אלימים מול קהל מתפללים, הלוויתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה; הביאו אותי למסקנה ערכית אחת בלבד. לא עוד. אינני יכולה להמשיך ולתמוך בקיומה של קואליציה שמתנכלת בצורה מחפירה זו כלפי החברה שבאתי ממנה".
כזכור, כשמינה אותה לקונסולית ישראל בשנגחאי, לפיד אמר בזמנו על זועבי: "ח"כ רינאוי- זועבי מגיעה עם ניסיון ניהולי עשיר ורקע כלכלי וציבורי מגוון ומרשים. אני מאחל לה הצלחה ובטוח שהיא תוביל את הקונסוליה הכללית של ישראל בשנגחאי להישגים חדשים וחשובים".
רינאוי-זועבי אמרה אז:"זוהי זכות גדולה להיות האישה הערביה הראשונה בתפקיד דיפלומטי כה בכיר. אני שמחה שיתאפשר לי לתרום למשימה החשובה של הידוק שיתוף הפעולה הכלכלי, המסחרי והתרבותי עם אחת משותפותיה הכלכליות המשמעותיות של ישראל בעולם מהקונסוליה הכללית הישראלית בשנגחאי, מרכז עצבים חשוב של הכלכלה הגלובלית״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעניין אם היא קיבלה הוראות מבעלה (ל"ת)
    צפוי 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    התגלתה הסוסה הטרויאנית של ביבי?
    צ'רלי 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אם היא לא יורדת מהעץ, היא תהיה מחוקה במרץ ובמגזר הערבי בכלל. איש בשמאל לא יסלח למי שיחזיר את ביבי לשלטון.
    סגור