תקשורת ומדיה

בנימין נתניהו עומד מאחורי המהלך שממשיך לרסק את הממשלה?

האם יו"ר האופוזיציה טווה את החוטים לצעד נוסף לקראת הפלת הממשלה? היום הודיעה חברת הכנסת רינאווי זועבי ממרצ כי היא פורשת מהקואליציה שעומדת כרגע על 59 חברי כנסת ואיבדה את הרוב שלה. איך התלבטויותיה של חברת הכנסת הערבייה הגיעו ליו"ר האופוזיציה?
מערכת ice |  9
נתניהו (צילום מסך חדשות 12)
ראש הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד, ראש הממשלה החלופי, לא היו בסוד העניינים. כך גם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ שהופתע מהמהלך החד צדדי של חברת הכנסת רינאווי זועבי, שהודיעה היום (חמישי) על פרישתה מהקואליציה, אך כעת מתברר מי כן ידע על המהלך, טרם ביצועו. 
גורמים באופוזיציה מספרים כי הח"כית הפורשת ממרצ התייעצה בימים האחרונים עם ח"כ ינון אזולאי מש"ס, עמו היא נמצאת בידידות קרובה, כך על פי וואלה. זועבי שיתפה את אזולאי בלבטיה הפוליטיים והוא מצדו העביר את המידע ליו"ר מפלגתו אריה דרעי, שעדכן את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. 
 
זועבי ואזולאי מצויים בידידות קרובה מאז השבעת הכנסת ה-24, ויש אומרים כי הקשר ביניהם התחזק במהלך ישיבתם המשותפת בדיוני וועדת הכספים. במהלך הזמן הזה אזולאי ניסה להפעיל עליה לחצים כבדים ניסה לשכנעה לפרוש מהקואליציה. מאמציו הובילו לכך שבינואר האחרון היא החליטה לצאת נגד חבריה לקואליציה ולהצביע נגד חוק הגיוס ואף להפילו בהצבעה במליאה.
 
מספר שבועות לאחר מכן לפיד, המכהן גם כשר החוץ, הציע לזועבי מינוי מרשים: להתמנות לקונסולית בסין, שנגחאי, כאשר לאחר השלמת המינוי, היא הייתה אמורה לפרוש מהכנסת. בשבועות האחרונים הגיעו אי אלו דיווחים מגורמים שונים בנציבות שירות המדינה על קשיים בהליך המינוי של זועבי לשנגחאי, נוכח התבטאויותיה לגבי אופייה וסמליה של המדינה.
בלשכת שר החוץ הגנו על המינוי והתכוונו להילחם על אישורו. גורמים בקואליציה האשימו גורמים בנציבות שירות המדינה, שנחשבים למקורבים לנתניהו, בהערמת קשיים משיקולים פוליטיים לא ענייניים. לאור כל זה, זועבי החליטה כנראה לחשוב מחדש על עתידה הפוליטי ולחשב מסלול מחדש. כאמור, היא שיתפה את אזולאי בלבטיה ומכאן הכול ידוע. 
 
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    שוחד מירמה והפרת אמונים המלך זיבי הראשון
    בנימין זאב מחלוף 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי בוגד חסר תקנה הסכנה הגדולה לעם ישראל
    סגור
  • 7.
    הוא רק מנסה לגזור קופון החמדן הזה.
    ל 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • 6.
    לא להכניס נשים כאלו לרשימות הכנסת
    לי 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זואבי שונאת ישראל שתלך לעזזאל....לא ברור למה מכניסים נשים גם עידית סילבאם בפוליטיקה חלשות ןנתונות להשפעה בני משפחה
    סגור
  • 5.
    ביבי
    יוסי 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אתם מאמינים לבנט ולפיד ודוברמן וסער וגנץ שהממשלה הזאת כל כך טובה והגענו לגן עדן הממשלה הזאת היא הזיה על גבול התאבדות אין יום שאין פיגוע או חשש לפיגוע אין כלכלה הכל בולשיט מה שביבי עשה בכלכלה. הם מנסים לשמר וגם לא מצליחים הכל תוהו ובוהו וחושך על פני תהום תתעוררו המגלומנים עוד יהרסו את המדינה עד היסוד מספיק עם הפייק
    סגור
  • 4.
    חובה על זועבי להעביר את החוק נגד נאשמים בפלילים
    מוסכם על כולם 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    .
    סגור
  • 3.
    ביבי הקוסם ! (ל"ת)
    אסף 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • הקסים לי את האשך. (ל"ת)
    ל. 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אין יום שביבי לא משתף בו פעולה עם טיבי באופוזיציה
    צדוק 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    8 3
    ובל נשכח שהוא אירח את מנסור עבאס 4 פעמים בבלפור וחיזר אחריו.... אז בשבילו, ח"כ רינאווי זועבי זה הזיקוק שעל העוגה. מאז קום המדינה, עוד לא היה מנהיג ימין ששיתף פעולה בצורה כה הדוקה עם ח"כים ערבים. והוא מטיף אחר כך לבנט? פחחחחח.
    סגור
  • 1.
    מהלכים כאלה הם כסף קטן עבור נאשמים בפלילים
    צ'ינו 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    7 4
    לא ככה?
    סגור