טלוויזיה

מיכל רבינוביץ' חושפת: האם בחטיבת החדשות בתאגיד הייתה התעמרות?

מגישת החדשות של כאן 11 בריאיון לאתר הארץ וזאת פחות משנה לתחקיר הענק שתקף את מקום עבודתה, אך מיכל רבינוביץ' - הפנים של התאגיד - אומרת כי בסביבתה בחטיבת החדשות לא נתקלה מעולם בשום התעמרות - וזאת כנגד ממצאי דו"ח פרוקצ'יה
מערכת ice | 
מיכל רבינוביץ (צילום מיכה לובטין)
מגישת חדשות הערב בכאן 11, מיכל רבינוביץ', חזרה ל-"זירת הפשע" ובחרה להתראיין דווקא באתר הארץ - המקום בו לפני פחות משנה יצא התחקיר הנרחב על ההתעמרות בעובדים, כמו גם השפלות והטרדות מיניות בתאגיד, ובריאיון שערכה עם איתי שטרן שהתפרסם בעיתון בסוף השבוע האחרון, היא מתנערת חלקית מהממצאים על התחקיר ואומרת: "בסביבת העבודה האישית שלי בחטיבת החדשות לא נתקלתי בשום אירוע כזה".
נזכיר, ב-20 ביולי 2021, פרסמה תמר קפלנסקי את התחקיר הנרחב נגד התאגיד שגרר לסערה בענף התקשורת: "עשרות עובדים ב"כאן" מעידים על התעמרות, השפלות והטרדות מיניות. בכיר בדיגיטל קורא לנשים "זונה" ו"כלבה" ומדבר על גודל איבר המין של העובדים. שדרן ברדיו נוהג להשתין בדלת פתוחה בשירותי הנשים ובמקרה אחד הצמיד את המפשעה שלו לפניה של עמיתה. מי שאחראית לטפל בתלונות ממסמסת אותן ואף נוהגת בחוסר רגישות כלפי הנפגעים", נכתב בכותרת.
 
בכתבה מתוארת התעמרות קשה בעובדים עם נפוטיזם ותרבות ארגונית של השתקה וכי העובדים נאלצים להישאר לעבוד בתאגיד רק בגלל התלות בפרנסה: "אנחנו סופגים וממשיכים. מפנטזים על היום שבו נשים על השולחן את מכתב ההתפטרות".
באופן מפתיע, הפנים של התאגיד ומי שהכי מזוהה עמו, המגישה מיכל רבינוביץ', בחרה להתראיין דווקא בעיתון שהשמיץ והכפיש את מקום עבודתה ובעקיפין גם אותה. בנוסף, בחרה רבינוביץ' גם להתראיין דווקא למוסף גלריה, שגם שם כזכור הייתה התעמרות מצידה של העורכת ליסה פרץ שעברה לעבוד בגלובס. במעגל בלתי מוסבר, החליטה רבינוביץ' גם להביא מתנה לעיתון הארץ, אבל עם בשורה נגד התחקיר עצמו: הוא לא מדוייק.
 
כך, לשאלת המראיין על יחסי העבודה בתאגיד תחת חרדה וטיוח ההטרדות המיניות כמו גם הליקויים בהתנהלות הבכירים סביב התפטרותו של המנכ"ל קובלנץ, ענתה רבינוביץ': "אני רוצה להגיד שכל פגיעה מכל סוג, אין לה מקום מבחינתי וזה דבר פסול. מהיום הראשון שלי בתאגיד לא חוויתי התעמרות או כל דבר שקרוב לאזור החיוג הזה, זה לא קרה בסביבתי, אבל אין מקום למעשים מהסוג שפורסמו בתחקיר. כמי שמרימה דגל של מאבק וחשיפה של הטרדות מיניות, מבחינתי אין לזה מקום בשום מקום".
להפתעתו של המראיין כי לא ראתה התעמרות אפילו בסביבתה, וזאת למרות  דו"ח פרוקצ'יה שקבע כי יחס אלים כלפי עובדים היה גם בחטיבת החדשות, על כך ענתה רבינוביץ': "אני חוזרת ואומרת באופן הכי חד וברור, בסביבת העבודה האישית שלי בחטיבת החדשות לא נתקלתי בשום אירוע כזה. אם הייתי נחשפת, באופן ישיר או עקיף, לאירוע כלשהו הקשור בהתנהגות שאינה הולמת, בכל רף, הייתה מוטלת עלי חובת הדיווח והטיפול וכך הייתי נוהגת. דבר כזה לא היה עובר לידי בשום צורה".
 
מתאגיד השידור לא נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה