קריפטו

ביל גייטס נגד ה-NFT: "לא מייצר כלום, תיאוריה טיפשית"

אחד האנשים העשירים בעולם לא מבין כיצד שוק ללא תפוקה אמתית הפך לכה פופולרי, האם חזה את הקריסה הגדולה של הקריפטו?
מערכת ice | 
ביל גייטס נגד ה-NFT (צילום pixabay, יוטיוב/ TODAY)
ביל גייטס אינו מעריץ של שוק הקריפטו וזה לא חדש. הפעם, דיבר גם בגנות ה-NFT, כאשר אתמול (שלישי), בהרצאת TechCrunch על שינויי האקלים, המיליארדר מייסד מיקרוסופט תיאר את התופעה כמשהו ש-"מבוסס ב-100% על תיאוריה טיפשית גדולה יותר", בהתייחסו לרעיון שנכסים מוערכים יתר על המידה יעלו במחיר כאשר יהיו מספיק משקיעים המוכנים לשלם יותר עבורם.
גייטס התלוצץ על כך ש"תמונות דיגיטליות יקרות של קופים ללא ספק ישפרו את העולם בצורה עצומה", בהתייחסו לטרנד ה-NFT שאליו הצטרף גם הזמר עומר אדם ושינה את תמונת האינסטגרם שלו לתמונה דומה.
 
רשת ה-NFT מבוססת על אסימונים דיגיטליים ייחודיים שאינם ניתנים להחלפה, וזה בעצם מה שנותן את הבעלות של הרוכש. גם מטבעות הקריפטו מבוססות על אותה טכנולוגיה, והבעיה שבדיוק בגלל זה מאשימים את התעשייה הזו כמסוכנת לסביבה בצריכת האנרגיה המאסיבית שלה.
 
"אני רגיל לסוגי נכסים...כמו חווה שמייצרת תפוקה, או כמו כל חברה אחרת שבה מייצרים מוצרים", אמר גייטס. ובאשר לקריפטו, "אני לא מעורב בזה, לא מיניה ולא מקצתיה באף אחד מהדברים האלה."
 
מטבעות קריפטו צנחו בחדות השבוע לאחר שצלזיוס הישראלית, חברת הלוואות קריפטו, השהתה את כל המשיכות. המהומה עוררה את החשש מפני אירוע חדלות פירעון צפוי עבור צלזיוס - והשפעות אפשריות של גורמים אחרים בשוק הקריפטו. מצידו, צלזיוס מסרה שהיא "עובדת מסביב לשעון למען הלקוחות שלנו".
הביטקוין נסחר לאחרונה ב-21,107 דולר, ירידה של 7% ב-24 השעות האחרונות. המטבע הקריפטו הגדול בעולם מחק יותר ממחצית מערכו מאז תחילת 2022. ייאמר לזכותו של גייטס שאת הסכנה בשוק הזה הוא חזה כבר לפני כמה חודשים שאמר, "אם אתה לא אילון מאסק לא כדאי לך להשקיע במשהו שעולה ויורד בחדות כזו"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה