טלוויזיה

מכה לכאן 11: התכנים בדרך לחזור ל-VOD - בחינם

משרד התקשורת מבקש לקבוע בחוק חדש כי תאגיד השידור הציבורי, לא יוכל לגבות מחברות הכבלים תשלום נוסף על שימוש בתכניו - התכנים יחזרו ל-HOT ולסלקום TV?
מערכת ice | 
כאן 11, רשת 13, קשת 12 (צילום pexels)

משרד התקשורת פרסם הבוקר (שלישי) טיוטת הצעת חוק לאסדרת השידורים, הכוללת מספר רפורמות בתחום הטלוויזיה בישראל, ובהן גם הכרעה בסכסוך כלכלי של תאגיד השידור הציבורי מול חברות ה-OTT - חברות הכבלים והסטרימינג: סלקום, פרטנר, FREETV, הוט ו-yes.

במהלך השבועות האחרונים הנהלת תאגיד השידור הציבורי, והמועצה שלו פעלו, כדי לדרוש מחברות המאפשרות צפייה בערוצי טלוויזיה באמצעות חיבור אינטרנט, תשלום עבור כל מנוי שעושה שימוש בשירות זה.


הדרישה שהוצגה כוללה את הזכות לשדר, גם את השידור הליניארי של הערוצים "כאן 11" ו"כאן חינוכית", לצד בקשה דומה, שהוגשה קודם לכן עבור תכני ה-VOD של שני הערוצים, ואף הובילה את חלק מהחברות להסיר את תכני כאן 11 משירותיהם. זאת בהתאם לאופן שבו עובדות החברות מול זכיינות הטלוויזיה המסחריות קשת ורשת.


מדובר במהלך שקרה כשבועיים אחרי ההחלטה בעניין חוק הפצת האינטרנט, לפיו השימוש של פלטפורמת התוכן של יס, הוט, פרטנר וסלקום בערוצים המסחריים, ימשיך להיות בתשלום ולא יעבור למודל חינמי כפי שהיה אמור להיות החל מתחילת השנה.


בתאגיד טענו שהתוכן שנוצר בתאגיד השידור מכספי הציבור, לא יכול להיות מופץ בחינם לשירות שניתן בתשלום. לדבריהם, התשלום שהוגדר "דמי תפעול", יחזור חזרה לתאגיד ולמעשה ישרת את הגוף הציבורי ויחזור כך לציבור.


בתוך כך, הוחלט גם בתאגיד לנסות להרוויח מהקופה הזו ולגבות תשלום על התכנים ושידורי הערוץ בפלטפורמות האינטרנט והכבלים. בתאגיד הציעו לאחרונה לפלטפורמות את זכויות השידור על התוכן עבור סכום של 1.7 מיליון שקלים בשנה, כשעד כה, הערוצים ניתנו חינם לפלטפורמות.


אלא שכעת, מבקשת הממשלה לקבוע בחוק החדש באופן ברור, כי אספקת תוכן של גופי שידור ציבוריים תסופק ללא תמורה כלכלית, "נוכח חשיבותם הציבורית". המשמעות היא שתאגיד השידור הישראלי וערוץ הכנסת יספקו לכל ספק תכנים ישראלי שירצה בכך את התכנים שלהם ללא תמורה וזאת מאחר ומדובר בתכנים שהצרכן הישראלי כבר שילם עליהם דרך תשלום מיסים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה