טלוויזיה

האם תוכלו לצפות במונדיאל? זו הדרישה שהציב התאגיד

תאגיד השידור הציבורי מקדם מהלך במטרה לחייב את ספקיות שירותי הטלוויזיה על בסיס אינטרנט תשלום גם על השימוש בשידוריו החיים
מערכת ice | 
כאן 11 (צילום יח"צ)

הנהלת תאגיד השידור הישראלי והמועצה שלו פועלים בימים אלו, כדי לדרוש מחברות ה-OTT , המאפשרות צפייה בערוצי טלוויזיה באמצעות חיבור אינטרנט תשלום, עבור כל מנוי שעושה שימוש בשירות זה. בין החברות שהתבקשו לשלם, נמנות: סלקום, פרטנר, FREETV, הוט ו-yes. 

הדרישה שהוצגה כעת כוללת את הזכות לשדר, גם את השידור הליניארי של הערוצים "כאן 11" ו"כאן חינוכית", לאחר שבתקופה האחרונה הוצגה בקשה דומה עבור תכני ה-VOD של שני הערוצים. 
 


זאת בהתאם לאופן שבו עובדות החברות מול זכיינות הטלוויזיה המסחריות קשת ורשת. מחצית מההכנסות הצפויות מהמהלך צפיות להיות מיועדות ליוצרים השונים בעלי הזכויות על התוכן, בהתאם לתנאי שהציבה מועצת התאגיד. כאמור, ביוני האחרון מועצת תאגיד השידור הציבורי אישרה  לתאגיד להציב תנאי תשלום על הפצת התוכן של התאגיד בשירותיהם של פרנטר, סלקום ויס.



מדובר במהלך שקרה כשבועיים אחרי ההחלטה בעניין חוק הפצת האינטרנט, לפיו השימוש של פלטפורמת התוכן של יס, הוט, פרטנר וסלקום בערוצים המסחריים, ימשיך להיות בתשלום ולא יעבור למודל חינמי כפי שהיה אמור להיות החל מתחילת השנה.


בתוך כך, הוחלט גם בתאגיד לנסות להרוויח מהקופה הזו ולגבות תשלום על התכנים ושידורי הערוץ בפלטפורמות האינטרנט והכבלים. בתאגיד הציעו לאחרונה לפלטפורמות את זכויות השידור על התוכן עבור סכום של 1.7 מיליון שקלים בשנה, כשעד כה, הערוצים ניתנו חינם לפלטפורמות.


הפעם הראשונה בה ניסו בתאגיד להתחיל לגבות תלום על התכנים, היתה לפני שנה. אז חברות התוכן נתבקשו לשלם סכום של 1.2 מיליון שקלים על התוכן של התאגיד שהציגו בשירותי הסטרימינג שלהן.


 ההחלטה הגיעה מצד מועצת התאגיד, בטענה שהתוכן שנוצר בתאגיד השידור מכספי הציבור, לא יכול להיות מופץ בחינם לשירות שניתן בתשלום. המטרה כאן היא שהתשלום שהוגדר "דמי תפעול", יחזור חזרה לתאגיד ולמעשה ישרת את הגוף הציבורי ויחזור כך לציבור. לפני כשנה, מלבד פרטנר - החברות לא הסכימו לשלם עבור תכני התאגיד, אך יחד עם זאת, הפופולאריות של סדרות התאגיד צברה תאוצה בשנה האחרונה, מה שיכול להוות סיבה טובה לנסות שוב את המהלך.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה