תקשורת ומדיה

ליז טראס תהיה ראשת ממשלת בריטניה הבאה במקום ג'ונסון

שרת החוץ ליז טראס זכתה במירוץ למנהיגות המפלגה השמרנית לאחר שניצחה בבחירות הפנימיות ותהיה יורשתו של בוריס ג'ונסון בדאונינג 10: "אביא תוכנית נועזת לקצץ מסים ולהצמיח את הכלכלה", אמרה טראס בנאום אחרי היוודע התוצאות
מערכת ice | 
שרת החוץ הבריטית ליז טרוס
ליז טראס (Liz Truss), שרת החוץ של בריטניה, תהיה ראשת הממשלה הבאה במדינה לאחר שזכתה ברוב הקולות במרוץ להנהגה של המפלגה השמרנית. היא תירש בתפקיד את ראש הממשלה בוריס ג'ונסון שהתפטר בחודש יולי לאחר שורה של שערוריות.
טראס ניצחה את יריבתה רישי סונק במרוץ בקרב חברי המפלגה עם 81,326 קולות מול 60,399 שבהם זכתה סונק. לטראס, שתיכנס לתפקיד המנהיגה ביום שלישי, ממתינים אתגרים רבים בתקופה סוערת שבה הבריטים מתמודדים עם משבר כלכלי וחברתי מתגבר.
 
"אני אביא תוכנית נועזת לקצץ מסים ולהצמיח את הכלכלה שלנו. אני אעמוד במשבר האנרגיה, אתמודד עם חשבונות האנרגיה של אנשים, אבל גם אתמודד עם הבעיות ארוכות הטווח שיש לנו על אספקת אנרגיה", אמרה טראס בנאום שנשאה עם היוודע תוצאות ניצחונה בבחירות המפלגתיות.
טראס ידועה כידידה ותומכת של מדינת ישראל. בזמן מבצע עלות השחר בחודש שעבר הצהירה באופן רשמי כי "בריטניה עומדת לצד ישראל וזכותה להגן על עצמה... אנו מגנים קבוצות טרור שיורות לעבר אזרחים ואלימות שהביאה לנפגעים משני הצדדים".
 
טראס גם רמזה באותה הצהרה כתובה על אפשרות העברת שגרירות בריטניה מתל אביב לירושלים, הבטיחה "לבדוק את המיקום" והוסיפה כי לאחר שיחות "רבות" עם "חברה הטוב" יאיר לפיד בנושא היא "תבדוק מהלך כדי להבטיח שאנו פועלים על הקרקע החזקה ביותר עם ישראל". טראס גם הבטיחה להילחם במדיניות החרם והסנקציות נגד ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה