תרבות ופנאי

ישראל בידור הובילו לסערה ברשת: מה עומד מאחורי נבחרי השנה?

כחלק מההרשמה להצבעה לנבחרי השנה של ישראל בידור 2022 שמתפוצצת בסטוריז של אושיות רשת, מוכרחים הגולשים למלא פרטים אישיים. מה עושים עם הפרטים עליכם והאם תוכלו למנוע שימוש במידע? 
מערכת ice |  3
ישראל בידור (צילום מור צידון)
ביקורת ברשת בעקבות פרטים על חשיפת התקנון שעומד מאחורי ההצבעה לנבחרי השנה של עמוד האינסטגרם הפופולארי "ישראל בידור", וזאת בעקבות השימוש במידע אותם משאירים המצביעים.
נזכיר: נבחרי השנה של "ישראל בידור" יצא לדרך ותוכלו להצביע במגוון קטגוריות עבור הכוכבים והמשפיענים האהובים עליכם, כפי שכל עוקב באינסטגרם ראה בתקופה האחרונה בסטוריז רבים.
 
אבל מה? כחלק מהליך ההצבעה, נאלצים העוקבים להשאיר פרטים הכוללים: שם מלא, מס' טלפון, כתובת אי מייל, מגדר, עיר מגורים, שנת לידה ומצב משפחתי. בסוף צריכים המצביעים גם לאשר את תקנון ההצבעה, אותו תקנון תחת הכותרת "תקנון פעילות סקר הצבעות נבחרי השנה 2022".
כפי שכבר נחשף ברשתות, בעליו של מאגר המידע אותם המצביעים ממלאים שייך לחברת "ברנד ניו קומרס", חברת מאגר מידע המוגדרת גם ככזו שלא תוכלו לדעת לאן אותו מידע יועבר הלאה. בתקנון בסעיף 5.10 זה כבר מופיע במפורש:
"המשתתפים נותנים בזאת את הסכמתם הבלתי חוזרת לשימוש בפרטיהם (לרבות מקום מגורים, גיל, שנת לידה, התשובות שענו בסקר וכיוצא בזה) בכל פעילות שהיא או לכל צורך אחר לפי שיקול דעתה הבלעדי של עורכת הפעילות לרבות שמירת פרטיהם במאגר, ללא הגבלת זמן, וללא תמורה כלשהי. המשתתפים מוותרים בזאת על כל טענה ו/או דרישה ו/או תביעה בקשר עם פרסום ו/או שימוש בפרטיהם כאמור, ולא תהיה להם כל טענה כנגד עורכת הפעילות או מי מטעמה בקשר לכך. ההסכמה האמורה בסעיף זה מהווה תנאי להשתתפות בפעילות".
זאת אומרת: כדי להצביע, פרטי המידע שהמצביעים ממלאים יועברו ללא הגבלת זמן וללא תמורה עבור אותה חברת מאגר מידע וזאת כחלק מהתקנון ורבים הופתעו מכך ואף הביעו תרעומת על המהלך: "מלחיץ...אני כבר נרשמתי ועכשיו כבר מתחרט", כתב אחד המגיבים בטיקטוק, אחר הוסיף: "לא הבנתי למה הם מבקשים ממני מצב משפחתי זה היה לי ממש מוזר...רק עכשיו הבנתי לצערי". מאידך, היו כאלה שהגיבו לפוסט הויראלי כי בכל מקרה רוב הפרטים כבר חשופים ברשתות החברתיות והחשבונות בהן, אז מה ההבדל לכאורה.
 
יש לציין כי התקנון והחוזה הינו חוקי ונערך על ידי עורך דין ואף מקובל בהרבה הצבעות שנערכות על ידי כלי תקשורת רבים. כך או כך, בהצבעה התקשורתית של נבחרי ישראל בידור - מי שאינו רוצה שפרטיו יפורסמו במאגרים שונים מבלי ידיעתו או בלי יכולת למנוע זאת, שיקרא היטב את התקנון לפני ההצבעה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הם חבורת פושעים עם התנהלות קרימינלית ברשת של ילדים
    אא 02/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם פעילים בעיקר ברשת של ילדים אבל אימצו התנהגות מאיימת ופוגענית של פושעים כלפי עובדים וספקים שלהם. שומר נפשו יירחק!
    סגור
  • 2.
    תלם
    עמית 01/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיענפע
    סגור
  • 1.
    כלבים
    טו 09/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להפעלה חלילה חלב
    סגור