תקשורת ומדיה

בצלאל סמוטריץ' טוען: "אני יכול להיות שר חינוך מצוין"

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התראיין בישראל היום ליהודה שלזינגר ומדבר על יחסיו עם בן גביר ("אנחנו חברים"), על שאיפותיו להיות שר ("אני יכול להיות שר בטחון טוב, שר אוצר טוב, שר תחבורה טוב"), על איילת שקד ("חייבת לפרוש") ולא שוכח לתקוף את בנט ולפיד ("כל הגבולות נפרצו")

מערכת ice |  5
בצלאל סמוטריץ (צילום סורייה דיאמנט פלאש 90)
"אין אדם שלא עובר שינוי" – כך העיד יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' על איתמר בן גביר, אך על עצמו מיד העיד כי "יש אומרים שגם אני עברתי שינוי, אף שלא זזתי מילימטר בערכים ובאידיאולוגיה שלי מאז שנכנסתי לפוליטיקה". הוא מעיד כי השינוי שעבר הוא לא אידיאולוגי – "השתניתי בהתנהלות, לא באידיאולוגיה. אתה בא עם עולם ערכים גדול ואתה צריך להתאים אותו להתנהלות מורכבת. יש אילוצים, הגבלות, פשרות".
סמוטריץ' ובן גביר חשבו לרוץ בבחירות האחרונות, אך במשא ומתן בין השניים לא הגיעו להשגות ועל פי דיווחים הוא זה הנאלץ להתפשר – "זו לא בושה. המחלוקות היו על האסטרטגיה הפוליטית. זה משליך על השאלה של המיקומים. לפעמים צריך להתפשר". הוא מעיד כי למרות הכשלון לחבור יחד החברות ביניהם נשארה חזקה.
 
"הכל טוב. אנחנו מדברים ופועלים ביחד. אנחנו חברים. יש לי הערכה גדולה לאיתמר," ואז החליט לעקוץ פוליטיקאים אחרים. "אנשים ששומרים רגשות, כעסים ועלבונות- זו אחת הרעות החולות בפוליטיקה". לדבריו, למרות השינוי שבן גביר עבר "הקו האדום הוא שלא מדובר בשינוי אידיאולוגי. אם זה שינוי אידיאולוגי, אז זה שינוי מסוכן".
תדמית הקיצוני שנדבקה לו מפריעה לסמוטריץ'. לטענתו, לא נותנים לא להפריך תדמית זו והכל בעקבות הפחד של השמאל. "היריבים שלי לא יכולים להתמודד איתי בצורה אינטליגנטית. אז בחרו ללכת למחוזות השיימינג. השמאל לא מבקש לנצח דיון. הוא מבקש למנוע דיון".
 
ישנה דמות בימין ממנה סמוטריץ' מעיד כי הוא מאוכזב, שר הפנים איילת שקד. "אין לי אמוציות וכעס עליה. יש לי אכזבה גדולה ומחלוקת נוקבת. ביקרתי אותה עניינית. לצערי, בכל ראיון היא מסיתה נגדי ומכפישה אותי בשקרים. מי שמדבר על אחדות לא מפסיק להיות ולהכפיש אותי", כך הגיב לשרה ונתן את דעתו לגבי סיכויה להיבחר בבחירות הקרובות. "איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה בשום מצב בעולם. היא אומרת שהיא מבינה שמה שנכון למדינת ישראל זו ממשלת ימין, ולכן היא חייבת לפרוש".
 לבסוף, הוא מדבר על רצונותיו הפוליטיים ומה יהיה הרכבה של הממשלה כשתקום. הוא מאמין כי יהיה שר בממשלה הבאה ולא פוחד לכוון לתפקיד שר החינוך – "אני יכול להיות שר חינוך מצוין. מערכת החינוך צריכה חיזוק משמעותי, בערכים, בזהות היהודית, בציונות, בשייכות. צריך שילד יידע מי הוא, ושהוא שייך לעם ולמדינה," פרס את משנתו למשרד החינוך והצביע לעבר הנקודה הקריטית המצריכה טיפול מידי – חומר הלימוד במגזר הערבי. "אם אהיה שר חינוך, אני אטפל בצורה הכי חמורה בספרי הלימודי במגזר הערבי, בהסתה שיש שם, בשלילה של מדינת ישראל".
 
מבחינת סמוטריץ' אין אלטרנטיבות אחרות להקמת ממשלת ימין חזקה פרט לכניסתו לממשלה. השמועות כי נתניהו יחבור לבני גנץ יגרמו לקריסה מהירה. "אם זה יקרה, ותקום ממשלה צרה עם גנץ שתאותגר מימין ומשמאל, היא תקרוס מהר מאוד בתוך כמה חודשים," וזאת מכיוון שהוא האלטרנטיבה היחידה כדי לא לתת להיכנס לממשלה – "מה בעצם האלטרנטיבה שקיימת? ללכת עם בני גנץ, שפועל להקמת מדינה פלשתינית ומחזיר את אבו מאזן למגרש? שלא מוכן לעשות שום תיקון במערכת המשפט?" ולא פחד להצהיר כי "אנחנו נחזור עם 20 מנדטים."
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בודאי כל תלמידי ישראל יגיעו עם כיפות
    יייייישששששש 09/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שלא יגיע יעוף מהביתספר ויכנס ה1000 שקלים ובנות בכלל לא יכנסו להן תהיה מתפרה ומטבח!! בקיצור ילדי ישראל יהיו בורים ועם הארץ
    סגור
  • 4.
    אבו מאזן בתגובה: אני יכול להיות אחלה שר הקליטה (ל"ת)
    אורי 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    לא הצלחת כחייל לא כשר תחבורה,אז די לך
    יצחק 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשאחרים יאומרו עליך נאמין בינתיים מה שאתה מקשקש לא רלבנטי
    סגור
  • 2.
    ברצינות...חשבתי להצביע לבן גביר אבל לא אחרי שהם חברו (ל"ת)
    ראובן 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    שר חינוך מצוין? אולי באפגניסטן...
    אלי 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    7 0
    עשה טובה, תתרחק מהילדים שלנו.
    סגור