בחירות 2022

גפני יסתפק בוועדת הכספים, הפוסק החרדי: "לא להתמנות לשרים"

הנציגים הליטאים של יהדות התורה התרגלו לקדנציות ללא איוש תיקי שרים, אולם אם ניצתה תקווה אצל מאן דהוא שהדבר ישתנה בעידן של המנהיג הליטאי הרב אדלשטיין, הרי שנכונה לו אכזבה קשה
דוד זולדן |  1
אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן בישיבה משותפת של הסיעות החרדיות (צילום יונתן זינדל / פלאש90)
המנהיג החרדי-ליטאי הרב גרשון אדלשטיין הכריע בסוגיה האידיאולוגית הפנימית שעלתה שוב במפלגה החרדית -ליטאית. בנוגע לשאלה האם על 'דגל התורה' לדרוש תפקיד של שר בממשלה הבאה, בדגש על שר השיכון, פסק הרב כי הסיעה לא תיקח לעצמה תפקיד שר וכי חברי סיעת 'דגל התורה' יכהנו כסגני שרים בממשלה.
ובכך ממשיכה הסיעה כמיטב המסורת שלא להתמנות לתפקידי שרים בממשלות ישראל. ב'דגל התורה' יסתפקו בתפקידים בכירים ומשמעותיים, יו"ר ועדות וסגני שרים. הרב אדלשטיין נשאל מפורשות האם על 'דגל התורה' לקחת את תפקיד שר השיכון כפי תקוותו והמלצתו של ח"כ גפני אלא שקביעתו של הרב סילקה את הספקות וגם את החלומות וגפני יאלץ להסתפק בראשות ועדת הכספים. 
 
בהחלטתו זו החזיר הרב עטרה ליושנה לפיה הח"כים החרדים הליטאים אינם מצטרפים לשולחן הממשלה ולא מכהנים כשרים. את ההחלטה ההיסטורית קיבע מי שהיה נשיא מועצת גדולי התורה דאז, הרב שך, לצידו של האדמו"ר מגור הטרי, שהיתה זו לו ישיבת המועצה הראשונה בה השתתף כנשיא -  הרב שמחה בונים אלטר.
ההחלטה הבאה הייתה כהונת סגני שרים. עם המנדטים בא התיאבון והמימוש האלקטורלי בתפקידים בכירים ולשם כך נועדו תפקידי סגני השרים שהסתמנו כפשרה.
כזכור, לאחר שגפני הדיח את ליצמן מיו"ר ועדת הכספים, הותר לליצמן לכהן כסגן שר במעמד שר. כשליצמן הפך לשר נציג חסידות גור השלישי בממשלת ישראל והשני מטעם אגודת ישראל היו שחשבו כי הותר החוזה של הרב שך והרבי מגור אלא שלנוכח קביעתו החדשה של הרב אדלשטיין מי שקיווה לראות נציגים חרדים ליטאים בתפקידי שרים בקדנציה הקודמת הרי שהתבדה. עם זאת, גולדקנופף המשוחרר מעולו של הרב אדלשטיין ונשמע לעצת רבניו חופשי להתמנות לשר ואין ההחלטה מחייבת אותו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ככתוב בתורה בחבר ליצים לא תשב. עטרה ליושנה. כל הכבוד (ל"ת)
    אורח 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור