מינויים

מנכ״לית משרד המדע והטכנולוגיה התפטרה בעקבות כניסת הממשלה

מנכ״לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, הילה חדד-חמלניק, הודיעה על רצונה לסיים את תפקידה, זאת במסגרת חילופי הממשלה וכניסתו של שר המדע החדש, ח"כ אופיר אקוניס
מערכת ice | 
הילה חדד חמלניק (צילום רמי זרנגר)
מנכ״לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, הילה חדד-חמלניק, הודיעה היום (ראשון) על רצונה לסיים את תפקידה, זאת במסגרת חילופי הממשלה וכניסתו של שר המדע החדש, ח"כ אופיר אקוניס.
במכתב בו הודיעה על התפטרותה היא כתבה: עובדי המשרד היקרים, בשנה האחרונה, מאז מינויי לתפקיד מנכ״לית המשרד, המשרד שינה את פניו ועבר תהליך צמיחה משמעותי.  לאור השינויים הגלובליים, המציבים את ההייטק בחזית הכלכלה העולמית, כמנוע צמיחה מרכזי ומשמעותי בעולם ובישראל בפרט, המשרד החל לפעול בתחומים חדשים, וכובד המשקל של פעילותו עבר להובלת תוכניות לאומיות בהיקפים משמעותיים, כגון הובלת התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית. בתהליך אסטרטגי משמעותי, הוגדר כי  המשרד הוא הגוף האמון על עיצוב וקידום המצוינות המדעית והטכנולוגית להבטחת עתיד הכלכלה והחברה  בישראל". 
 
"במסגרת שינוי זה, נושא החדשנות נכנס להגדרת התפקיד של המשרד. רשות החדשנות עברה לאחריות  המשרד, והחקיקה בנושא הושלמה במהלך שנה זו. במסגרת אחריות המשרד לקידום ההייטק הישראלי, פעלנו  לשיפור ההון האנושי בהייטק, והוגדרו יעדי ביצוע לרשות החדשנות. הפעילות מהווה תשתית משמעותית להיערכות ולטיפול במשבר המתהווה בשוק ההייטק". 
כמו כן, המשרד לקח על עצמו את קידום החדשנות בכל גופי הממשלה, כי חדשנות בממשלה היא המנוע  לחדשנות במשק כולו. התפיסה שמוביל המשרד היא כי חדשנות היא תשתית לאומית אותה יש לקדם בכל תחומי  החיים, גם בענפים מסורתיים. במסגרת זו, בחודשים האחרונים נחתמו תוכניות אסטרטגיות לחדשנות עם משרד החקלאות ועם משרד התרבות והספורט, וכן הושק אתר האתגרים הלאומי אשר במסגרתו כבר עלו 6 אתגרים של משרדים וגופי ממשלה שונים".  
"בשנה האחרונה המשרד מוביל מהלך אסטרטגי של חיזוק שיתופי הפעולה המדעיים-טכנולוגיים עם  ארצות הברית, ידידתה של ישראל אשר שיתוף הפעולה המדעי-טכנולוגי איתה לא מימש עד כה את הפוטנציאל  שלו. במסגרת ביקור נשיא ארה״ב ביולי 2022 ,סוכם על שיתוף פעולה אסטרטגי בין ישראל לארה״ב בתחום  הטכנולוגיות המתקדמות, ובחודש ספטמבר התקיים בבית הלבן בוושינגטון המפגש הראשון של מסגרת זו, אשר  החלה לקדם שורת שיתופי פעולה משמעותיים בנושאי בהן שינויי אקלים, היערכות למגפות, בינה מלאכותית, ועוד". 
"אני מודה על ההזדמנות והזכות להוביל את המשרד במהלכים אסטרטגיים משמעותיים אלה. לאחר קדנציה עמוסת עשייה כמנכ"לית המשרד, אני שבעת רצון מההישגים הלאומיים והבינלאומיים. עם חילופי השלטון,  הודעתי לשר הנכנס אופיר אקוניס על סיום תפקידי, ואני מפנה את הדרך למנכ"ל/ית הבא/ה". 
"אני מברכת את שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה הנכנס, השר אופיר אקוניס, ובטוחה שהוא וצוותו  ימשיכו להוביל את המשרד בהצלחה. כמו כן, בהזדמנות זו אני מודה מקרב לב לשרה היוצאת הגב' אורית פרקש הכהן על ההזדמנות האדירה והעבודה המשותפת יחד. במסגרת הכנת המשרד לקליטת שר ומנכ״ל חדשים, מימשנו תכנית עבודה מלאה ב-2022 ותכנית עבודה מלאה ועמוסה ל-2023 ,אותה אני בטוחה שהעובדים המקצועיים והמסורים של המשרד יקדמו. אשאר כמובן במשרד לתקופת חפיפה ככל שהדבר יידרש לבקשת השר. בברכה, מנכ"לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה".
שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה הנכנס, אופיר אקוניס: "אני מודה מכל ליבי להילה על כהונתה בתפקיד מנכ״לית המשרד. התרשמתי עמוקות משורת הרפורמות והחידושים שהוכנסו בדרכי עבודתו של המשרד בזמן כהונתה, ואין לי ספק שהיא משאירה מורשת של מקצוענות מהמעלה הראשונה ושדרכנו עוד תפגשנה רבות בתחום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה