קריירה ולימודים

ויקיפדיה נפרדת בעצב: האיש שאחראי ל-8,700 ערכים הלך לעולמו

אחרי מאבק ארוך במחלה קשה, דרור לין, עורך דין במקצועו שכתב תחת השם Deror avi, הצטרף עוד בראשית דרכה של ויקיפדיה, בדצמבר 2004. מאז כתב יותר מ-8700 ערכים, הקים עשרות פורטלים, והעלה יותר מ-37,000 תמונות, הלך לעולמו
מערכת ice |  10
ויקיפדיה קמפיין (צילום יחצ)
דרור לין, הוויקיפד שאחוז משמעותי ביותר מתכני ויקיפדיה העברית נוצרו הודות לו, הלך לעולמו לפנות בוקר (אור לשבת) בשל מחלה ולאחר מאבק ארוך. הוא עזר למיליוני גולשים וקוראים להשיג את מבוקשם, בלי שידעו על כך דבר.
דרור, עורך דין במקצועו שכתב תחת השם Deror avi, הצטרף עוד בראשית דרכה של ויקיפדיה, בדצמבר 2004. מאז כתב יותר מ-8700 ערכים, הקים עשרות פורטלים, והעלה יותר מ-37,000 תמונות. הוא אף הקים והוביל את מיזם "אלף מילים” המצליח, שבמסגרתו הועלו תמונות רבות מספור לוויקיפדיה, במיזם שכל כולו התייחסות לאמרה לפיה כל אחת מהתמונות תועיל יותר מאלפי מילים.
 
במשך שנים רבות דרור טיפל מדי יום בעמוד הראשי של ויקיפדיה, והיה אחראי על תכניו משלב הצעתם, דרך ליטושם, ועד לשיבוצם לפי תאריכים. ציטוטים, תמונות, קטעי הידעת – עברו תחת ידו מדי יום. ב-2011 סייע בארגון כנס הוויקיפדים העולמי השנתי
"ויקימניה" שהתקיים לראשונה בישראל, והיה מהדוברים הראשיים בה. לפני פחות משנה, ב-2022, דרור נבחר לחתן פרס ויקיפד השנה, שניתן לו בהפתעה ביום ההולדת ה־19 של ויקיפדיה העברית. דרור לא זכה להגיע לראות את ויקיפדיה העברית, שבה השקיע משך שנים רבות, נכנסת אל עשורה השני. קהילת ויקיפדיה כולה מרכינה את ראשה. 
מדברי אחד הויקיפדים שהספיד אותו: "דרור הלך לעולמו ועכשיו עצוב לי נורא. עצוב לי נורא כי את דרור אני מכיר מאז שאני זוכר את עצמי. אני לא חושב שאני זוכר אי פעם שראיתי אותו בלי חיוך. אני זוכר איך לקח אותי להעביר איתו סדנאות כתיבה בוויקיפדיה בספרייה הלאומית; איך אהב את ויקיפדיה, באמת, ואיך האמין בה מאוד. תנצב"ה".
איציק אדרי, יו״ר הוועד המנהל של עמותת ויקימדיה ישראל, כתב בכיכר העיר הוויקיפדי:
"בצער רב אני כותב את הדברים, על חברינו, חבר הוועד המנהל וממייסדי העמותה, דרור. מעבר לתרומתו הידועה לוויקיפדיה העברית, דרור היה מהמייסדים של ויקימדיה ישראל, ומאז, למעלה מ-16 שנה הוא היה פעיל ברשימה ארוכה של פרויקטים, מיזמים ואירועים – מקומיים ובינלאומיים. הוא היה ויקיפד וויקימד בדמו, והקדיש כל דקה שיכל לתנועה בכך דרך אפשרית, אפילו בימיו האחרונים".
עוד הוסיף: "הוא היה הרוח החיה מאחורי ויקימניה 2011 שהתארחה בחיפה, ומאז חבר מרכזי ומשמעותי בוועדה המארגנת של ויקימניה לאורך השנים. הוא היה פעיל ברשימה ארוכה של פרויקטים, מ-WLM, דרך אלף מילים, כנסי ויקיפדיה ואחרים. בעבור תרומתו זו, הוענק לו בשנה שעברה התואר חתן פרס ויקימדיה (2022 Wikipedia Laureate). ובאופן אישי – דרור היה לי חבר ושותף קרוב לאורך יותר מעשור להובלה של העמותה והפרויקטים השונים. לא משנה מה היתה הסיטואציה והמורכבות, תמיד הוא היה עושה זאת בחיוך ענק ובעיניים נוצצות מאהבה ואושר לוויקיפדיה. בשם הוועד המנהל של ויקימדיה ישראל, אני מבקש להביע את תנחומינו למשפחתו וחבריו. דרור, לעולם לא נשכח אותך".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    תנצב"ה
    דינה 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכבוד לפועלו!
    סגור
  • 9.
    יהי זכרו ברוך
    לליב 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבידה גדולה לוויקיפדיה העברית. דרור לנצח נזכור אותך.
    סגור
  • 8.
    יהי זכרו ברוך (ל"ת)
    דניאל 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    אדם מיוחד במינו יהי זכרו ברוך???? (ל"ת)
    שרית 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    תודה לך איש יקר. (ל"ת)
    יעל 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    את המורשת שלו יכיר כל דובר עברית
    ליאור 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא כותב בדר"כ תגובות - אבל בפעילות שלו הנגיש המון ידע לחברה האנושית עכשיו ולדורות הבאים. כל דובר עברית צבר כנראה כמות ידע מכובדת בזכותו - וזו תרומה אדירה שנותנת ערך אמיתי השקול או גדול מזה שנותנות הרבה חברות מסחריות קטנות וגדולות.
    סגור
  • 4.
    מלאכים כבני אדם - תודה שנתת לנו מאורך
    יואב 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שתנוח בשלום על משכבך ובבניין ציון (וויקיפדיה העברית) ננוחם
    סגור
  • 3.
    עצוב מאוד
    דרור 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עבד בצמוד אליי בתחילת דרכו המקצועי שנים רבות .היה עורך דין מצטיין,סקרן אינטליגנט וידען גדול .קשה לי לכתוב עליו בלשון עבר.יהי זכרו ברוך ??
    סגור
  • 2.
    עצוב
    נעם 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אדם חכם ויקר. שרת עמי בצבא, ויהיה חסר לכל צוות הספינה יהי זכרו ברוך
    סגור
  • 1.
    עצוב מאד
    רונה 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מוסרת תנחומים למשפחה, כל הערכים שכתב יהיו לו למצבה לשנים רבות ומשמעותיות. תודה על תרומתך. ת.נ.צ.ב.ה.
    סגור