תקשורת ומדיה

ברשימת המבוקשים של ממשלת רוסיה: זוכת אירוויזיון

רוסיה מכניסה את הזמרת זוכה האירוויזיון אוקראינה ג'מאלה, לרשימת המבוקשים ויעדי החיסול של המדינה 

מערכת ice |  1
ולדימיר פוטין (צילום Naga11 /Shutterstock)
רוסיה הציבה ברשימת המבוקשים שלה את הזמרת האוקראינית שזכתה בתחרות האירוויזיון 2016, את הזמרת סוזנה ג'מאלדינובה כך דווח בסוכנות הידיעות AP. אתר החדשות Mediazona, שמסקר סוגיות של זכויות אדם, אמר שג'מאלדינובה הואשמה בהפצת מידע מזויף כביכול על הצבא הרוסי ועל הלחימה המתמשכת באוקראינה.
ג'מאלדינובה, המופיעה תחת שם הבמה ג'מאלה, היא ממוצא טטרי מחצי האי קרים. זכתה באירוויזיון עם השיר "1944", אשר תוכנו מתייחס לשנה שבה ברית המועצות גירשה בהמוניהם את הטטרים של חצי האי קרים קרים.
רוסיה מחתה על השיר "1944" בתחרות, ואמרה שהיא מפרה חוקים נגד דיבור פוליטי באירוויזיון. אבל השיר לא מתח ביקורת ספציפית על רוסיה או על ברית המועצות, למרות שהוא גרר השלכות כאלה. 
 
לאחר סילוק הכיבוש הנאצי בידי הסובייטים, הייתה קרים לחלק מברית המועצות, ולמרכז לתיירות ונופש. בשנת 1954 הועבר חצי האי משליטתה של הרפובליקה הרוסית לרפובליקה האוקראינית כמחווה של רצון טוב, ולכן, עם נפילת ברית המועצות, הפך חצי-האי לרפובליקה האוטונומית של קרים תחת שלטון אוקראינה ולא תחת רוסיה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    באירופה מתייחסים לאוקראינה כצדיקה
    שי 11/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעוד שאת ישראל מגנים והיא מקבלת יחס כמו אל רוסיה, מקומם מעצבן ומתיש לראות כמה מעללים את זמרי האירוויזיון של אוקראינה וכמה מתעלמים מישראל בהכל: בwiwibloggs,בeurovoix ובעוד אתרים, ישראל מפסידה בהסברה גם פה באירוויזיון!!!!
    סגור