דעות

פרסום ללקוח: בלי טראפיק חדש, תפנו לאלו שכבר ביקרו

כמה אחוזים מן הגולשים שלכם באמת עושים פעולה באתר? כמה משאירים ליד? כמה קונים? אתגר שפיבק על 'רימרקטינג' באמצעות נכסי המדיה של גוגל
אתגר שפיבק (צילום יח"צ)
חשבתם פעם כמה כסף אתם משקיעים בשביל להביא טראפיק חדש לאתר שלכם? כמה אתם משקיעים על פעילות תדמיתית ומכירתית ברשת ומחוצה לה רק כדי שלקוחות פוטנציאליים יבקרו באתר שלכם?
כמה אחוזים מן הגולשים שלכם באמת עושים פעולה באתר? כמה משאירים ליד? כמה קונים? 1%? 5% במקרה הטוב? מה קורה עם שאר ה-95%? סביר להניח שחלק גדול מהם רלוונטי עבורכם. לא סתם הגולש נכנס לאתר שלכם או לחץ על באנר שלכם. מה אתם עושים איתו? למה לא לפרסם לו מסרים שונים מאלו שהוא כבר ראה ולנסות למשוך אותו אליכם?
בדיוק בשביל זה קיימת אפשרות השיווק מחדש הקרויה בשם רימרקטינג וסביר להניח שאם אתם לא עושים בה שימוש - המתחרים שלכם כבר עובדים איתה. רימרקטינג הינה אפשרות \"לצבוע\" גולשים שהיו באתר שלכם בעמודים שונים ולהגיש, או לא להגיש להם פרסומות.
החברה שמיישמת היום את אפשרות הרימרקטינג בצורה הטובה ביותר היא גוגל, שיחד עם נכסי המדיה שלה כמו YouTube, Gmail ומיליוני אתרים שותפים שלה, היא מגיעה ל-Reach של יותר מ 75% מקהל היעד הישראלי. להערכתי האישית, גם פייסבוק יציעו לנו בעתיד המאוד קרוב אפשרות לעשות פרסום ברשת לגולשים שהיו באתר שלנו.
איך זה עובד? בכל עמוד שלנו באתר אנו שותלים קוד אשר למעשה \"מסמן\" את הגולש כמי שביקר באתר שלנו. במחשב של הגולש נשארת \"עוגיה\" לפרק זמן אשר אותו אנו מגדירים (עד 540 יום) כאשר אנו יכולים לעשות \"משחק\" עם קהלי היעד החדשים שקיבלנו.
מה אפשר לעשות עם זה?
-אם גולש ביקר בדף מבצע שלנו (כנראה שהוא התעניין במוצר שלנו) ולא רכש, אנחנו יכולים להעלות לו קמפיין תדמיתי כללי אשר ייצר לו נראות חזקה מאוד למותג שלנו ויגדיל את הזכירות שלנו אצלו.
-אם גולש ביקר באתר שלנו עבור קטגוריה מסוימת ויש לנו מבצע על מוצר אחר מאותה קטגוריה ניתן לפרסם לו מודעת \"מוצר מחיר\" ברפטיציה נמוכה מאוד.
-אם גולש היה באתר הרשמי שלי ועכשיו יש לנו הצעת מכר חדשה אשר מובילה למיניסייט, אנחנו יכולים לפנות אליהם כחלק מן הקמפיין הכללי שלנו.
-אם גולש הגיע לאתר ונטש את עמוד הקניה שלנו במהלך התהליך נוכל לפרסם לו את אפשרות התשלום החדשה שלנו עם PayPal או לעשות קמפיין של \"נשארו רק עוד 10 יחידות במלאי למוצר X\".
-אם גולש ביקר בדף המוצרים באתר שלי ובחר לא לקנות, אנו יכולים להפנות אותו להצעה מסחרית מיוחדת שתהיה מיועדת עבור קהל זה בלבד.
-אם גולש צפה בסרטון וידאו בערוץ היו טיוב שלנו ועבר תהליך של \"בישול\" ראשוני למותג שלנו, אנחנו יכולים להגיש לו פרסומית מכירתית שתזמין אותו לעמוד הנחיתה שלנו.
-אם החברה רוצה לצאת בקמפיין ללקוחות חדש ורוצים לפרסם לקהל הלקוחות שלא ביקרו באתר שלנו - אנחנו יכולים לחסוך כסף על גולשים לא רלוונטיים.
-מסלול המנכ\"ל החדש - אם פעם בשביל שהמנכ\"ל יראה את הקמפיין הפרסומי שלנו היינו צריכים לפרוס את שלטי החוצות מהבית שלו למשרד, היום פשוט דואגים שהוא יכנס פעם אחת לקמפיין (וכדאי שגם אשתו תיכנס).
מהם החסרונות של אפשרויות השיווק מחדש?
-פגיעה בפרטיות - למרות שהמפרסם לא יודע מי הגולשים שביקרו אצלו באתר אלא כמה היו, מפרסמים עלולים לחשוש ממוניטין של חברה שפוגעת בפרטיות הגולשים. שינויים חוקתיים.
-באירופה התחילה חקיקה נגד השארת \"עוגיות\" במחשב הלקוח ללא אישורו. התפתחות מגמה זו יכולה לפגוע ולחסל אפשרות שיווק יעילה זו.
-רפיטיזציה מוגזמת לגולש - חזרתיות מוגזמת לגולש ותחושה של \"הם מופיעים בכל מקום\". למניעת בעיה זו אפשר להגביל את מספר החשיפות למשתמש לתקופה.
ההמלצה שלי? גם אם אתם לא מתכננים להשתמש בזה עכשיו, תבחנו איך אתם יכולים לעשות בזה שימוש בעתיד. מדובר בכלי עסקי מעולה שכדאי לנצל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רימרקטיג עובד לי מעולה!
    אורי 07/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יופי של כתבה
    סגור
  • 1.
    בבל״ט של דגיגוני מכירות. עלוקות (ל"ת)
    רמי 07/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • התכוונת כרישים... (ל"ת)
    אנונימי 07/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור