דעות

הבעיה של ה-TV: יש מדיה יותר מדידה ושם צריך לשים את הכסף

מנהלי שיווק ומנכ"לים, תעשו חשבון נפש, קבלו אומץ ותדעו איפה הכסף שלכם יהיה הרבה יותר אפקטיבי. קובי גמליאל מ-iSOCIA, בטור סליחות ליום כיפור
מעל 40 שנה שהקופסא הגדולה הזאת עומדת לכולנו בסלון, לימים היא הפכה להיות יותר כמו קרש חיתוך אבל היא עדיין עומדת שם. ברגעי הגמר הגדולים של הערוצים השונים, היא ליוותה אותנו, עקבנו בדריכות אחרי משחקים מותחים, ומעת לעת היו גם ברייקים שכללו פרסומות ובתקופות מסוימות אף תשדירי בחירות. מותגים, חברות, עמותות רובם ככולם רוצים להופיע אצלך: להתלבש, להתפשט, לספר ולרתק.
קובי גמליאל
קובי גמליאל
עד כאן. תסלחי לי, אבל לא עוד - אבל את לא רלוונטית יותר! הריגוש, ההתפשטות, הסיפור והריתוק עזבו אותך והלכו לאמצעי מדיה אחרים, כאלה שמאפשרים למפרסמים למדוד את עצמם, מאפשרים להסתכל ולהגיד - \"יש כאן קהל שמאד רלוונטי עבורי, ורק לו אני רוצה להעביר את המסרים שלי, לקהל האחר זה סתם בזבוז של זמן וכסף\".
הגיע הזמן שלכם - מותגים ומפרסמים - לבקש ממנה סליחה, ולהגיד תודה לאמצעי המדיה המדידים יותר והרלוונטיים הרבה יותר.
אז מנהלי שיווק, פרסום ומנכ\"לים יקרים: בחשבון הנפש שאתם עושים ביניכם לבין עצמכם, קבלו אומץ וקבלו החלטה כי בשנת התקציב הבאה תהיו חכמים יותר, תפעילו את הראש יותר, ותחשבו - \"כיצד לחלק את עוגת התקציב שלי ולאיזה אמצעי מדיה פרסומיים כדאי לפנות\". בקיצור, אתם צריכים להגיד לעצמכם, איפה התקציב שלי יתועל לתוצאות ולחשיפה איכותית יותר וממוקדת יותר שתוביל את קהל היעד שלי להנעה לפעולה, כי בסוף זה מה שכולנו רוצים.
רוצים תוצאות?
תדאגו שסרטון הפרסומת שלכם יהיה ביוטיוב - שייחשף לקהל יעד מפולח וממוקד, ותוודאו שאתם משלמים רק על מי שצפה בפרסומת במשך זמן מסוים. ממש לא כמו בטלוויזיה.
תיצרו שיח עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים באמצעות הפייסבוק - לא רק בשביל להגיד \"אני שם\", אלא בשביל להשתמש בהם על מנת להגיע גם לחברים שלהם ולחברים של החברים שלהם, ולהפוך את כל המאסה הזאת ללקוחות שאתם רוצים ומחפשים ויודעים שצורכים את המוצרים שלכם יותר מכל קהל אחר.
אבל פייסבוק זה הכי 2012, אתם אומרים, ולאף אחד לא איכפת מתוכן. תתפלאו, אבל הצרכנים מאד מחוברים לחברים שלהם ולמה שהם חושבים, לא רק בפייסבוק, אלא גם בטלפונים ניידים. תחשבו איך אתם נכנסים ומשתלבים בתוכן ממוקד ורלוונטי, בין אם על בסיס מקום - כי לא בכל מקום אפשר להשיג את המוצר שלכם - ובין אם זה על בסיס חשיפה, אבל רק לקהל שאתם מחפשים.
שלחו מיילים ותנהלו דטה-בייס (בסיס נתונים) של לקוחות, ותתפלאו – אבל אנשים עדיין פותחים מיילים שהם מקבלים. ואם זה לא מספיק, אז תתחברו ללקוחות בכל מקום שהם נמצאים, דרך מנועי חיפוש, רשתות מדיה מפולחות ואפילו רימרקטינג וריטרגטינג אם צריך.
להיחשף יותר, למכור יותר, להרגיש יותר נאהבים, אבל עם עלות הרבה יותר הגיונית מול התועלת, ונתונים מול תוצאות שיניבו לנו רווחים. עם תוצאות מוכחות לא מתווכחים. קחו את התקציב הטלוויזיה ותשקיעו אותו במשהו אחר, מה כבר יכול לקרות?
מקסימום שנה הבאה תגידו שוב סליחה ממדיום אחר...
קובי גמליאל הוא מנכ\"ל ומייסד iSOCIA , חברה המתמחה בניהול מוניטין חברתי
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מיתוג חביבי מיתוג
    מיתוגי 09/2013/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרסום בטלויזיה אולי לא מדיד, אולי לא עובד פרופר על הקמפיין, אבל הוא עושה למיתוג מה ששום דבר אחר לא עושה חג שמח
    סגור
  • 4.
    אם הוא היה מוכר טלוויזיה אז הסיפור היה הפוך (ל"ת)
    דני 09/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הסיבה היחידה שאני מדליק טלויזיה
    שרון 09/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לראות סרטים שהורדתי מחול...
    סגור
  • 2.
    ובסוף ישימו את הכסף בטלוויזהי
    גיורא 09/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי זה הכי קל, והעמלות של המשרדים הכי טובות, וזה הכי פחות השקעה, אז למה לי לשבור את הראש על אינטרנט שאפשר לשים את זה בערוץ 2?
    סגור
  • אז תקנה ישיר בלי עמלה (ל"ת)
    גיא 09/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עוד גאון דור... (ל"ת)
    השיח הפרסי 09/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור