דעות

הברנז'ה לא מפרגנת, הרגולציה הורגת: מה יהיה עם ערוץ 20?

אתמול כינס מנכ"ל ערוץ 20 את עובדיו והסביר שאין טעם להמשיך "להיאבק בטחנות רוח". עקיבא לם, עובד בערוץ, בטור מיוחד לאייס על הקשיים, כשברקע הצפייה לבן בכור
עקיבא לם |  12
עקיבא לם (צילום יח"צ)
בעוד 3 חודשים, בעזרת השם, אהפוך לאבא. בשבוע שעבר התחלנו לחפש רכב ובקרוב אנחנו מתכננים גם לעבור דירה, מי יודע, אולי גם לקנות. אני מסתכל על הבטן שלה, שהולכת ותופחת, ואם עד עכשיו שאלנו את עצמנו שאלות בנאליות של הורים לעתיד, כמו איך נתמודד עם שעות השינה או האם הוא ייצא ג'ינג'י, אתמול הכל השתנה.
בשעות הצהריים כינס אותנו בדסק הערוץ שכי פרנץ (מנכ"ל ערוץ 20) והסביר כי ראשי הערוץ הבינו שאין טעם להמשיך "להיאבק בטחנות רוח". כנראה שבאמת אין מילים אחרות שמתארות את הסיטואציה הנוכחית.
כולנו הרגשנו את זרוע הרגולטור, כל אייטם נמדד: האם הוא מורשת, האם לאו? האם ייספר בתוך 75 האחוזים או שמא ב-25 האחוזים האחרים. האם זו ידיעה חדשותית - ואם כן היא נפסלת למסך ועוברת אלינו לאתר או שהיא "אקטואליה". הגבולות הדקים הללו, שיצרו לא פעם עבודה מיותרת ומסורבלת, היוו כנראה פתח למי שרוצה להחליש את פעילות הערוץ.
אם גם משרד התקשורת וגם מועצת הכבלים והלוויין מסכימים שהרגולציה המיושנת לא רלוונטית לחיינו בשנת אוטוטו 2018, למה היא עדיין קיימת? בפועל, אנחנו שומעים קולות שמבטיחים לעזור, לסייע, לקדם, לפעול, אך בפועל - הסחבת עשתה את שלה.
היום, ביום שאחרי, האווירה בערוץ מתוחה. אנשים מתקשים להסתכל אחד לשני בעיניים ובפינות הדסק מסתודדים כתבים, עורכים ומפיקים. אם הייתי מצייר קריקטורה, הייתי מוסיף סימני שאלה סביב ראשיהם.
הגעתי לערוץ 20 לפני כשנתיים וחצי. כחובש כיפה, האמנתי ואני עדיין מאמין שהערוץ הזה מילא חלל ריק. לצופים המסורתיים-דתיים לא הייתה פלטפורמה טלוויזיונית ראויה ועד היום אני שומע את חברי מספרים על היכולת לצפות בטלוויזיה בפורום משפחתי.
אני קורא גם את הביקורות על הערוץ. רובן ברנז'איות ונגועות באינטרסים שלצערי לא נובעות מצפייה, אלא מניסיונות למנוע את הפופולאריות של ערוץ 20. ניסיונות שהתחילו ממש עם העלייה לאוויר, כשהבינו שיש פה פוטנציאל לכלי תקשורת משמעותי. ביקורות אחרות? גם הן קיימות וזה כמובן לגיטימי.
אם אלה מילות הפרידה שלי מחבריי, חשוב שידעו הם והקוראים כולם: ערוץ 20 הוא דוגמא למקום עבודה שהוא "משפחה", בני אדם ואנשי מקצוע מדהימים. שכל יום בו הרגיש שליחות לצד עשייה. ערוץ 20 מורכב בראש ובראשונה מאנשים, אנשים טובים. לא מגיע לנו ללכת הביתה.
עקיבא לם הוא עורך משנה באתר ערוץ 20
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    יחסית למניעים העסקיים בשבילם סגרו את רשות השידור,פה לפחות יש אידיאולוגיה. (ל"ת)
    רינת כהן 12/2017/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 7.
    עמדתם מנגד,עם כל הברנז'ה,כשחיסלו את עובדי ערוץ 1 !
    אדם לאדם זאב 12/2017/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך הגורל מתהפך.
    סגור
  • 6.
    ויש את האפשרות שאתה בכלל לא מזכיר
    gri 12/2017/21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אתם כמובן יכולים לשדר מורשת. או להגיש בקשה לרישיון שידורים כערוץ מסחרי ולשלם את אותם תשלומים שרשת, קשת ועשר משלמים. אבל אתם רוצים לאכול את העוגה ולא להישאר שמנה. אין איזה דיבר "לא תתבכיין"?
    סגור
  • 5.
    לא הבנתי
    נועם 12/2017/20
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מי שמאיים לסגור את הערוץ הוא הבוס שלך. לא המועצה, לא הרשות, לא השרה ולא ראש הממשלה. *הבוס* *שלך* רוצה לסגור את הערוץ, ולא אף אחד אחר. הספין הזה, כמובן, נועד לגרום לכם להראות כמו קרבנות של המערכת, אבל בפועל מנהלי ערוץ 20 קיבלו את הזכות להקים את הערוץ שלהם תחת תנאים, כל עוד הם מסרבים לעמוד בהם אין שום סיבה לסלחנות, או להתקרבנות..
    סגור
  • גם על ערוץ 10 אמרת את אותו דבר???? (ל"ת)
    אבי 12/2017/21
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • טען עוד
  • ערוץ 10 לא התנהג בצורה בכיינית
    נועם 12/2017/21
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ופיזר איומים לאוויר. הם ביקשו ארכה של חודש כדי לאשר את העברת הבעלות ואת החזרת החובות שלהם. הפלא ופלא, הם קיבלו את הארכה הזאת. ובוא לא נתבלבל, ערוץ 10 הוא ערוץ ברישיון מסחרי, לא ערוץ ייעודי של המועצה כמו ערוץ 20. שזה משהו שאתם אוהבים לשכוח.
    סגור
  • אתה מאמין לעצמך?
    מאיר 12/2017/22
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ערוץ 10 אירגן הפגנות, התבכיין תקופה של יותר משנה בצורה הכי נבזית, ועכשיו מי שרוצה לסגור את ערוץ 20 זה ערוץ 10 שקיבל מאות מיליונים בגלל אותה התבכיינות.
    סגור
  • בסדר...
    נועם 12/2017/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אל תשכח את כובע האלומיניום ביציאה
    סגור
  • 4.
    לכל מי שחשובה לו תקשורת חופשית - אסור שערוץ 20 יסגר (ל"ת)
    פטריוט 12/2017/20
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 3.
    אתם ערוץ מורשת! תפסיקו להתבכיין.
    יוסיאל 12/2017/20
    הגב לתגובה זו
    10 2
    נתחיל בזה שצריך בטלוויזיה ערוץ כמו ערוץ 20. הבעיה שערוץ 20 נכנס דרך עקיצה ורוצה עכשיו שיכשירו לו את הדרך. כמו שערוץ 20 יכנס לביכנס אורטודוכסי ויגיד שהוא פונה לכולם ובהמשך הוא ירצה להשתמש במבנה שלו לצורכים כלליים למה? כי סתם ביכנס זה לא רווחי לו. סגרו את הערוץ ותפתחו מחדש באפיק אחר ולא יעשו לכם כלום
    סגור
  • 2.
    מקווה שהערוץ המוצלח הזה לא ייסגר-ערוץ יחיד שאפשר לראות ולהנות. (ל"ת)
    יהל 12/2017/20
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • 1.
    מקווה שהערוץ המוצלח הזה לא ייסגר-ערוץ יחיד שאפשר לראות ולהנות. (ל"ת)
    יהל 12/2017/20
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור