מינויים

קואליציה במשבר: גנץ וסער מטילים וטו על חוק רבני ערים

גנץ וסער שותפים לעומתיים? הוטו של המחנה הממלכתי והימין הממלכתי על חוק הרבנים מחדד בקרב הליכוד את מחיר השותפות הקואליציונית עם יריבי הממשלה ומעלה את השאלה האם לא משתלם יותר לכונן ממשלה עם שותפים טבעיים 
דוד זולדן | 
בני גנץ, בנימין נתניהו, גדעון סער (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, תומר נויברג)
סיעות המחנה הממלכתי והימין הממלכתי הודיעו כי יתנגדו לקידומו של חוק רבני ערים. זאת בהתאם לסעיף 2 להקמת ממשלת החירום שם נכתב בין השאר: "לא יחוקקו חוקים ולא יתקבלו החלטות בנושאים אחרים אלא בהסכמה בין ראשי הסיעות החתומות על ההסכם".
סיעות המחנה הממלכתי והימין הממלכתי הודיעו היום כי יתנגדו לקידומו של חוק רבני ערים שהיה אמור לעלות מחר בוועדת חוקה לקריאה ראשונה. ח״כ זאב אלקין עדכן על כך את יו״ר הקואליציה, ח״כ אופיר כץ.
 
את הצעת החוק יוזמים חברי הכנסת שמחה רוטמן וארז מלול מהציונות הדתית ומש"ס. כאמור, מוקדם יותר היום הודיעו במחנה הממלכתי ובימין הממלכתי כי יתנגדו לקידום החוק בהתאם לסעיף 2 להקמת ממשלת החירות שם נכתב: "לא יחוקקו חוקים ולא יתקבלו החלטות בנושאים אחרים אלא בהסכמה בין ראשי הסיעות החתומות על ההסכם".
הצעת החוק מבקשת להעביר את הכוח בגוף הבוחר מידי ראש העיר לשר לשירותי דת. כאשר המטרה, לטענת יוזמי החוק, להאיץ את מינוי הרבנים בעוד שיש הטוענים כי מדובר בהגדלת כוחה של הרבנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה