מינויים

אלי אבידר התפטר מתפקידו כשר, טלטלה בממשלה

דרמה בממשלת ישראל, השר במשרד ראש הממשלה הודיע כי הוא התפטר מתפקידו בממשלה והוא עתיד לחזור לשמש כחבר כנסת: "שלושה חודשים מאוחר מדי"
אביחי דלאל |  1
השר אלי אבידר (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
השר הממונה על התכנון האסטרטגי במשרד ראש הממשלה, אלי אבידר, מאיים הבוקר (שלישי) להתפטר מתפקידו בממשלה ולחזור לשמש כחבר כנסת, מדובר בדרמה עבור הקואליציה הצרה שכוללת 61 חברי כנסת.
שלשום, אבידר כתב בדף הטוויטר שלו ביקורת נגד הממשלה: "פינוי אלים של מחאה מול הכנסת אתמול בלילה, התקיים פינוי אלים וברוטאלי של מאהל מחאה כנגד חוק הסמכויות מול הכנסת. ללא צו פינוי, ללא התראה, עם אותו התרגיל: המשטרה באה 'לסייע לעירייה'. אזרחים מעורבים שקיימו מחאה שקטה פונו באלימות . כלום לא השתנה מאז הממשלה הקודמת. בושה". 
באוקטובר האחרון, פורסמה בכאן רשת ב' שיחה סגורה שלו ובה הוא התבטא נגד שר האוצר אביגדור ליברמן.  "הוא הציע לי את אותו התפקיד של שר במשרד האוצר. פרצתי בצחוק. אמרתי לו תודה רבה, זה תפקיד חשוב אבל אני מוותר", אמר אבידר. "אם היית צריך אותי לא היית נותן שני משרדים לעודד פורר ולי משאיר את הקשר עם ה-OECD. אז לפחות אל תעבוד עליי, לא יצא לך שם של שקרן עד היום", הוסיף.
אבידר קיבל את התפקיד לאחר ששר המודיעין אלעזר שטרן עלה כאחד המועמדים לתפקיד יו"ר ההסתדרות הציונית. מה שהסתמן, ששטרן יעבור לתפקד כיו"ר ההסתדרות הציונית ואבידר יעבור לתפקיד של שר המודיעין. אך העניינים השתבשו כשאלעזר שטרן הסיר את מועמדותו בעקבות ראיון שנוי במחלוקת בו הוא אמר כי הוא גרס תלונות אנונימיות בתפקידו כראש אכ"א.
אבידר ספג ביקורות עם המינוי שלו לתפקיד והשיב בפוסט ארוך:  "הפוסט הזה אינו פוסט הצדקה. הוא פוסט הבהרה כי אני מחויב לכם. האמת היא אמת גם כשהיא כואבת ובוודאי כשהיא אינה פופולארית. מאז השבעת הממשלה, לאחר שהתברר כי קיימת מתיחות, זכיתי לפרגון 'ואהבה' מיריבים פוליטיים שחשבו שאהיה אופוזיציה לממשלת השינוי. כאשר התברר להם שאין זה המצב שבו לבקר ובגדול. בכנות, זה פחות מעניין אותי. הביקורת שלכם מעניינת אותי יותר. חלק מתהליך הגדילה של איש ציבור הוא לדעת לקבל ולהתמודד עם ביקורת".
 
לאחר מכן אבידר סיפר על ההחלטה שלו במינוי לשר: "רציתי להיות חלק מהממשלה הזאת. רציתי להיכנס פנימה ולעשות מה שניתן כדי לשנות את ההתנהלות מבפנים. לכנסת, אני תמיד יכול לחזור, אבל אני רוצה לנסות ולשנות מהמקום המשפיע ביותר במדינת ישראל, מתוך הממשלה. זוהי תשובה שאולי לא תספק את חלקכם, אבל לאור הקונסטלציה שנוצרה זו התשובה האמיתית ביותר שאני יכול לתת".
לאחר מכן אבידר התחיל לפרק את הביקורות סביבו: "לגבי הרצון לכיבודים ותארים שניסו להדביק לי, במסגרות הקודמות של חיי, התארים והכיבודים קיבלו מענה הרבה מעבר לנדרש ואין לי צורך בהם. לגבי תוכן התפקיד: בחודשים הקרובים אפעל בתחום התכנון האסטרטגי, יש סוגיות שנצטרך לתת להן מענה, ולדאוג שנהיה במקום טוב יותר בעוד 10 שנים. בהמשך בנושאי המשרד למודיעין. יהיו נושאים שלא אוכל לעדכן לגביהם. כך היה גם בחודשים הרבים שחלפו; עת הייתי חבר בוועדת החוץ והביטחון וחבר ועדת המִשְנֵה למודיעין".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כבוד
    מומי 02/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעריך את ההחלטה שלך כל הכבוד
    סגור