מינויים

ידיעות אחרונות ממשיכה בקיצוצים: עשרות עובדים בדרך הביתה

נערכה ישיבה קריטית עם השלכות דרמטיות בין נציגות העובדים להנהלת ידיעות והאחרונה עדכנה כי המהלך לפיטוריהם של כלל העובדים שהיו מועמדים בטרם המלחמה ללכת הביתה יימשך, זאת כחלק ממהלך איחוד המערכות שהושהה ב-7 באוקטובר. יש מי שמעריכים כי בית המשפט יצטרך להכריע בסופו של דבר בסוגיה
כפיר אדר | 
קיצוצים בידיעות אחרונות (צילום ויקיפדיה/ דר' אבישי טייכר, shutterstock)
בהמשך לפרסום הראשון של ICE על סיום תפקידו של אטילה שומפלבי לאחרונה, נראה שלמרות המלחמה, בהנהלת ידיעות אחרונות ממשיכים בתכניות הקיצוץ מתכננים לפטר עשרות עובדים עד סוף 2023.
נערכה ישיבה קריטית עם השלכות דרמטיות בין נציגות העובדים להנהלת ידיעות והאחרונה עדכנה כי המהלך לפיטוריהם של כלל העובדים שהיו מועמדים בטרם המלחמה ללכת הביתה יימשך, זאת כחלק ממהלך איחוד המערכות שהושהה ב-7 באוקטובר. יש מי שמעריכים כי בית המשפט יצטרך להכריע בסופו של דבר בסוגיה.
כזכור, בצל הסכסוך בין ועד העובדים בקבוצת "ידיעות אחרונות" ובין ההנהלה, ל-ice נודע כי בכיר העיתונאים בידיעות, אטילה שומפלבי סיים את תפקידו. מי שנחשב כבר שנים לדמות המובילה מפנה את עמדתו ולא בשל חוסר שביעות רצון מעבודתו כפי שנמסר ל-ice מגורם המעורה בהליך הקיצוצים.
רק לפני כחודשיים, הוועד שיגר מכתב חריף להנהלה בעקבות תוכנית הקיצוצים המסתמנת לקראת האיחוד בין מערכות הפרינט של ידיעות ומערכת הדיגיטל של ynet,  במכתב טען הוועד כי מדובר בצמצומים ניכרים שעתידים להתחיל אחרי החגים, אך הקבוצה עדיין לא גיבשה תוכנית שעליה יהיה ניתן לנהל משא ומתן. בפועל מוערך כי מעל 115 תקנים עתידים להתבטל, ובהם עובדים העוסקים בכתיבה, עריכה, גרפיקה, הפקה ועוד. על כן, תחילה בוועד ביקשו לקבל מההנהלה את התוכנית המלאה לאיחוד בין המערכות, אך זו לא התקבלה.
 
במכתב לעובדים צוין: "לפני שעה קלה הסתיימה ישיבת מו"מ בין נציגות העובדים להנהלת ידיעות אחרונות.  בישיבה זו נודע לנו כי בכוונת ההנהלה לקדם בקרוב מאוד את פיטוריהם של כלל העובדים שהיו מועמדים לפיטורים כחלק ממהלך איחוד המערכות שהושהה בעקבות מלחמת ה-7 באוקטובר. בנוסף, נאמר כי ייתכן שבמהלך התקופה הקרובה, יעלה צורך להרחיב את היקף הצמצומים באמצעות פיטורי עובדים נוספים מעבר לרשימות הקיימות".
עוד הובהר: "אנו שבים ומדגישים שלא נסכים למהלך פיטורים מבלי שנדע את היקף הפיטורים המלא וללא שההנהלה תיענה לדרישות הבסיסיות שלנו שנועדו להבטיח ביטחון תעסוקתי מינימלי ותעסוקה הוגנת לעובדי היחידה המאוחדת. בהמשך השבוע יקיים הוועד ישיבה אליה גם צפוי להצטרף העורך הראשי אבי משולם, במטרה לדון על אופן פעילות המערכת המאוחדת והשלכותיה על עומס העבודה. פגישה מו"מ נוספת צפויה להתקיים בקרוב מול ההנהלה במטרה להתקדם במגעים בסוגיות שעל הפרק".
לסיום הודגש: "אנו מקווים שהנהלת ידיעות מבינה את החשיבות שבהגעה להסכמות עם נציגות העובדים ותדע להיענות לדרישות הצודקות שלנו ולהגיע להסכמות על תהליך איחוד המערכות והשלכותיו עם העובדים. אחרת, לא תהיה לנו ברירה אלא להתנגד למהלך הפיטורים בכל האמצעים העומדים לרשותנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה