יח"צ

המפכ"ל רוני אלשיך מחפש דובר: במשטרה מגששים אצל בכירים בדו"צ בעבר ובהווה

לצד הביקורת על התנהלות המשטרה ופרשיות המין השונות, מספרים גורמים כי קיבלו הצעות לתפקיד. האם המשטרה תלך בסוף על דובר פנימי, או שתביא מישהו מבחוץ?
אלכסנדר כץ |  7
רוני אלשיך (צילום לע"מ)
גורמים במשטרה החלו לפנות לאנשי מקצוע מתחום הדוברות, במטרה לאתר מועמד לתפקיד דובר המשטרה הבא בעידן המפכ"ל החדש רוני אלשיך. לאייס נודע כי בתקופה האחרונה קיבלו מספר אישים פניות, בהם כאלה שקשורים בעבר ובהווה ליחידת דובר צה"ל. ואולם, יש לציין כי אין מדובר בהצעה רשמית, וכי מדובר בשלב גישושים בלבד, כפי שהצהיר על כך אחד המרואיינים בכתבה. 
הדבר מצביע על כך שבצמרת המשטרה לא שוללים לחזור לאופציית הדובר החיצוני, כפי שכבר קרה בעבר, ולוותר על הכוחות הפנימיים בתחום. הדובר החיצוני האחרון היה הלל פרטוק, ששרד בתפקיד חודש וחצי.  
בשנתיים וחצי האחרונות משמש בתפקיד רפי יפה, שהוחזר ביולי 2013 לקדנציה שנייה בתפקיד תחת פיקודו של המפכ"ל יוחנן דנינו, לאחר ששימש כבר כדובר בתקופתם של משה קראדי ודודי כהן. במהלך 2015 הוחלף יפה לתקופה על ידי סיגל טולדו, דוברת המפכ"ל, ולאחר מכן חזר לתפקידו.
המשטרה מתמודדת עם ביקורת קשה על התנהלותה, בין היתר בהפגנות יוצאי אתיופיה, לצד שלל פרשיות המין בהן היו מעורבים ניצבים, וההתנהלות התקשורתית בסוף השבוע החולף בעקבות פיגוע הירי בתל אביב - שהציגה חזית מבולבלת. 
אייס ברדיו תל אביב: על התדמית של המשטרה
עם כניסתו לתפקיד, החליט אלשיך לסגל לאנשי הדוברות הרגלים אותם הכיר משירותו בשב"כ, והנחה את מערך הדוברות להפחית משמעותית את החשיפה התקשורתית של המשטרה. על קצינים, כולל הבכירים ביותר, נאסר לדבר עם עיתונאים ללא ליווי של חטיבת הדוברות במשטרה. המפכ"ל גם הנחה את הדוברות להפחית בצורה משמעותית את מספר ההודעות שיוצאות לתקשורת, וקבע כי שוטרים ויחידות משטרה לא יקבלו קרדיטים ספציפיים.
לצד הביקורת מצד העיתונאים שחוששים כי הדבר יפגע במקורותיהם, היו גם כאלה שפרגנו למהלך. ואולם, גורמים בתחום הייעוץ התקשורתי, הבעיה הגדולה של המשטרה היא תדמיתה התקשורתית, שנובעת מבעיות מבניות ושורשיות עמוקות בתוך הארגון.
גוררם בתחום הייעוץ התקשורתי מעריך כי המשטרה תתקשה לגייס דובר חיצוני. "לדברר את הגוף הזה יכול להיות עונש", אמר גורם בשיחה עם אייס. "התדמית הציבורית במצב קשה, המשטרה לא מתפקדת, בניגוד לגופים רבים – בהם הכל עובר דרך הדובר הראשי, במשטרה דוברי המחוזות מדבררים הכל ויש בלגן גדול. אי אפשר לעבוד ככה, למרות שעל פניו זה יכול להישמע כאתגר גדול".
מאידך אחד מכתבי המשטרה אמר לאייס: "זה לא סוד שהמצב של המשטרה קשה, אבל אני מתקשה להאמין שהדובר הבא יבוא מן הסגל הקיים במשטרה, מה שאומר שלדעתי הוא יגיע מבחוץ".
אחד הגורמים ששמו עלה כמועמד, ביקש לא להיחשף: "כן, פנו אליי, אבל לא המפכ"ל עצמו, אלא גורמים כאלה ואחרים, וזה לא נראה לי מספיק רציני".
מהמשטרה טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מירי רגב,קחו אותה . . פ ל י ז .................................................................
    קחו 01/2016/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קחו
    סגור
  • 6.
    עודד הרשקוביץ התותח
    מקורבים 01/2016/04
    הגב לתגובה זו
    0 5
    הבולדוזר של דובר צהל, סגן אלוף שומר שיהיה שם קצת סדר והרבה רעש. תחזיקו חזק
    סגור
  • 5.
    דובר חיצוני. נקודה
    תא כתבי בטפ 01/2016/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דוברות המשטרה כה רקובה שרק מינוי חיצוני יוכל לשקם אותה. טוב יעשה המפכל אם יביא דוברים יוצאי דו"ץ שגם מכירים אץ המערכת המשטרתית והמתח בין הלשכות כמו עידו מינקובסקי וגיא ענבר שגם היו יועצי התקשורת של השר לבט"פ אהרונוביץ. בתקופתם גילינו במהרה מה ההבדל בין דובר מקצועי לדוברי המשטרה....
    סגור
  • 4.
    אני מבין שיש קמפיין מהחזית הצפונית
    אייל 01/2016/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לטובת סנ"צ מלכה
    סגור
  • 3.
    אלף שיר לצפון
    מושיקו 01/2016/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם רק תשאלו את וותיקי הכתבים בצפון: דני ברנר, גואל בנו ומוניב פארס תבינו את רמת הדוברות המשובחת לה זכו במשך שנות פעילותו של סנ"צ דורון מלכה כדובר מחוזי. לית מאן דפליג שהאיש חונן בכשרון למידה מהיר. המפכ"ל היקר זכית בדובר מבריק, לעילא ולעילא, עשה שימוש ביכולותיו. הארגון יצא נשכר
    סגור
  • 2.
    סנ"צ דורון מלכה
    מושיקו 01/2016/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במשך שנים של עשייה מבצעית שהשתיקה יפה לה צבר סנ"צ דורון מלכה רשימת הישגים מפוארת במחוז הצפוני, ומאז שנהיה דובר הוכיח מנהיגות וכשרון בניהול משברים קשים, מהסוג שהיו גורמים למבוכות במחוזות אחרים. תנו לו את המושכות. האמינו לי שלא תצטערו.
    סגור
  • 1.
    דורון
    ערן 01/2016/03
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אדוני המפכ"ל, לא פעם בחיים המטבע מונח ממש מתחת לפנס. סנ"צ דורון מלכה, מהמוכשרים, היצירתיים והאמינים שבדוברי המשטרה זמין לפקודתך. המפקד. הוא חולק לשכה סמוכה לשלך. כתבי הצפון יכולים להעיד על היכולות הגבוהות שלו.
    סגור