נדל"ן ותשתיות

חניון רובוטי עירוני ראשון מסוגו: בשורה אדירה לנהגים בישראל

חברת פרקומט צפויה להקים מתקן עירוני ציבורי רובוטי ראשון שיפעל ברחוב בוגרשוב בתל אביב. את המקום תפעיל "אחוזת החוף" והוא יכלול 224 מקומות חניה. לחניון יהיו ארבע כניסות ויציאות, ושבעה שתלים שעובדים במקביל. אז איך זה יעבוד? כל הפרטים
מערכת ice |  1
צילום באדיבות פרקומט
פרקומט (Parkomat), חברה העוסקת בתחום הפיתוח, הבנייה וההפעלה של מתקני חניה אוטומטיים, הוקמה על ידי גיורא נוה, אשר מכהן כמייסד, המנכ"ל והיו"ר שלה. פרקומט מכרה כבר מאות מתקני חניה אוטומטיים לפרויקטים של מגורים, משרדים ובתי מלון. לפני שנה וחצי היא אף הונפקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב ונסחרת לפי שווי של כ-80 מיליון שקל.
לפרקומט הכנסות של עשרות מיליוני שקלים בשנה והיא צומחת בקצב מהיר. בסוף אוגוסט עמד צבר ההזמנות שלה על כ-206 מיליון שקל. הבוקר (ראשון) דווח כי החברה בדרך להקים חניון עירוני ציבורי רובוטי ראשון, שיפעל בטכנולוגיה של החברה, יושק בחודשים הקרובים ברחוב בוגרשוב במרכז תל אביב. מדובר בחניון של חברת "אחוזות החוף" של העירייה, הכולל 224 מקומות חניה. כרגע טרם נקבעו מחירי החניון. 
 
לפי הדיווח של ליאור אוחנה ב-ynet, לחניון יהיו ארבע כניסות ויציאות, שבעה שתלים (מעליות) שעובדים במקביל. אחוזות החוף ינהלו את החניונים. לדברי נווה, בחניון יהיו כמה מערכות גיבוי, והסבירות לעצירת הפעילות היא אפסית. בכל מקרה, מסבירים בחברה כי אם תקרה תקלה לחניה אחת, רכבים אחרים יוכלו עדיין לצאת. 
שלושת שותפיו של נוה בפרקומט הם אורן בטאט, מנהל הכספים והחוזים, אייל חפץ, סמנכ"ל תפעול והנדסה, וגיל הינדי, מנהל מערכות המידע. הנהג מגיע עם הרכב לשער כסוף בכניסה לחניון, שלצידו רמזור. בלחיצת כפתור בסמוך לשער הנהג מזמין את המעלית, וכשיש לו אור ירוק הוא מכניס את הרכב לתוך המעלית, יוצא מהרכב, נועל, לוקח את המפתחות, יוצא מהמעלית והיא נסגרת.
 
כאן מסתיים חלקו של הנהג. מכאן המעלית לוקחת את הרכב למעין לשונית ברזל אדומה, שגוררת את הרכב לאחת מהחניות בחניון התת-קרקעי. בחזור לוחצים שוב על כפתור המעלית, וכל התהליך קורה בצורה הפוכה עד שהרכב מגיע לשער החניון. בחניון הציבורי הנהג ישלם על החניה ביציאה. התהליך לוקח דקות, ובחניון ציבורי הוא יחסוך לנהגים את ההסתובבות לחיפוש חניה, ויחסוך הרבה מקום כי החניון תת קרקעי ובנוי בקומות. 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש לנו מתקן רובוטי של פרקומט וזה גרוע
    מאוכזב קשות 02/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה לתושבי תל אביב. הניסיון של המתקן הזה ברמת גן לא היה מוצלח. מתקנים עומדים מושבתים כמו פיל לבן.
    סגור